Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har tatt fagbrev med kun realkompetanse?

Har jobbet i yrket i 10 år og vurderer å få tatt fagbrev. Hva er det jeg må gjøre da? Skjønner at jeg må ta teorieksamen og praksiseksamen og få godkjenning av fylkeskommunen, men må jeg noe mer? Ha alle fellesfagene e.l?

Anonymkode: d82f6...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at du har 10 års arbeidserfaring med det, tror jeg ikke du trenger noe mer, for det er vel det du nevner + 5 års arbeidserfaring som er krav for å få fagbrev til slutt :) Du kan kanskje også forhøre deg med fylkeskommunen om dette, men jeg tror det er sånn det er.

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fagopplæringen i fylkeskommunen din, de hjelper deg ☺️☺️

Anonymkode: 223d0...76a

AnonymBruker
Skrevet
Mariell1995 skrev (På 3.3.2021 den 0.40):

I og med at du har 10 års arbeidserfaring med det, tror jeg ikke du trenger noe mer, for det er vel det du nevner + 5 års arbeidserfaring som er krav for å få fagbrev til slutt :) Du kan kanskje også forhøre deg med fylkeskommunen om dette, men jeg tror det er sånn det er.

Takk! Da skal jeg forhøre meg. Ble tilbudt fast, godt betalt jobb som 18-åring og ble værende der siden.  Nå merker jeg, etter å ha vært permittert siden mars i fjor, hvor sårbar jeg er uten noe utdanning..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk! Da skal jeg forhøre meg. Ble tilbudt fast, godt betalt jobb som 18-åring og ble værende der siden.  Nå merker jeg, etter å ha vært permittert siden mars i fjor, hvor sårbar jeg er uten noe utdanning..

Ja, men jeg skjønner godt at det er fristende som 18-åring! Men til syvende og sist, så virker det som om det gagner seg mest med en utdanning for de fleste, ja... Noen har flaks både med og uten utdanning, og noen har uflaks om de så har utdanning eller ikke. Det kommer jo også an på hvilket yrke det er snakk om, hvem som ansetter og hvilket syn han/hun har på det (med mindre det er noen absolutte krav), samt hvilken utdanning man har, det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det. Du må dokumentere arbeidstiden din, melde deg opp til teorieksamen og melde deg opp til fagprøve. AOF tilbyr ofte skoleundervisninger hvis du har behov for det. Er du Organisert kan du ha krav på stipend. Jeg kjøpte i tillegg to lærebøker som jeg hadde med på eksamen

Anonymkode: ffd84...287

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må dokumentere arbeidstiden din, melde deg opp til teorieksamen og melde deg opp til fagprøve.

Hvordan dokumenterer man arbeidstiden sin? Timeplan? logging? 

Anonymkode: 2c1af...f00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...