Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 5 uker er et skikkelig klistremerke. Det er de tyngste og kjipeste ukene av mitt liv. Hun nekter å sove alene, det er umulig å få henne til å sove i egen seng. Hun sover bare på meg. Hun kun vil bæres om dagen. Jeg få henne stort sett til å sove i vogna hvis vi går tur, men å rugge på vigna innendørs holder ikke. Hun hater bæretøy og bilstol. Det hjelper ikke å svøpe, ei heller bruke babynest og mange andre triks i boka. Føler meg totalt mislykket som mor...

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegger. Noen som har erfart det samme? Blir det bedre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du sitte stille med babyen på brystet og bare se på serier? Det gjorde jeg de første månedene. Babyen min kunne ikke ligge alene, da ble det bare gråt og skrik. Det blir bedre, og tiden kommer til å gå kjempeflott! 

Anonymkode: c0094...5e8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det kliss likt med eldstemann. 

Og nei, det ble ikke bedre.. han var sånn til han begynte i bhg, 1,5 år gammel.

Google high need baby. Det er mange som har det slik. 

Mager trøst, for det er blytungt.. jeg syntes hele babytiden var dritt..

Vår måtte være inntil og helst i bevegelse hele tiden,  og hatet bæresele.

Lillebroren var heldigvis ikke like ille..

Hold ut,  og husk at babytiden for over. Og det er både helt vanlig og fullt lovlig å synes den er kjip og tung, samme hvor mange som skal ha deg til å nyyyyyte den.

Anonymkode: 8221f...af5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min jente var ikke klistremerke, men de første tre månedene sov hun kun i bæresele, og jeg måtte bevege meg. Kunne kun sitte stille når hun ble ammet. Og vi samsov. Ved 3-4 måneders alder endret det seg hurtig og hun sover nå fint i bedside’n, sover i vogn og kan ligge og leke alene (jeg er alltid i nærheten). Så ja, det blir bedre:)

Anonymkode: 3f4ea...17b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det løsnet av seg selv etter 3 mnd her 🙂 Gratulerer så mye med babyen din! 

Anonymkode: b3aef...deb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min var klistret til meg til han var 10 måneder, da fikk jeg ham over i egen seng. Før det handlet det bare om å eksistere. Aldri vært så nedfor, verken før eller siden. 

Du er i hvert fall ikke mislykka. Noen babyer er bare sånn, og det lureste er å bare godta det og ikke bruke masse tid og krefter på å endre det. 

Anonymkode: d960e...55f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, benonino said:

Jenta vår på 5 uker er et skikkelig klistremerke. Det er de tyngste og kjipeste ukene av mitt liv. Hun nekter å sove alene, det er umulig å få henne til å sove i egen seng. Hun sover bare på meg. Hun kun vil bæres om dagen. Jeg få henne stort sett til å sove i vogna hvis vi går tur, men å rugge på vigna innendørs holder ikke. Hun hater bæretøy og bilstol. Det hjelper ikke å svøpe, ei heller bruke babynest og mange andre triks i boka. Føler meg totalt mislykket som mor...

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegger. Noen som har erfart det samme? Blir det bedre?

Hadde en klistermerkebaby som nå er 3. Hun er fortsatt veldig glad i mamma. Så mye at det kommenteres 😅 trygg og god. Men veeeeeeldig mammadalt.

så, tja. Bedre ja, men ikke sikkert det blir noen rask løsning. 

Anonymkode: 525f5...a1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mange måneder siden jeg var der du er nå. Min er fortsatt ganske klengete, men sover nå i egen seng inntil min på natta og kan ligge litt i babygymmen for seg selv i kortere perioder. Ellers er babyen generelt blidere og mer tilfreds. For de fleste blir det bedre jo eldre de blir. Verden kan være et veldig skummelt sted helt i starten. 

Det er også litt underkommunisert hvor grusomme de første ukene kan være. Jeg hadde det også helt j***** i starten, men nå er det SÅ fint å være mamma! Sannsynligvis blir det bedre for dere ganske snart, men hvis du fortsatt har det forferdelig om 1 mnds tid, kan det være fødselsdepresjon. I starten er det dog vanlig å ha en slags forbigående depresjon hvis babyen er krevende, fordi det er så overveldende, man sover nesten ingenting og man føler seg låst.

Anonymkode: 67351...2b3

• Liker 2
Skrevet
benonino skrev (56 minutter siden):

Dette høres bare ut som fjerde trimester? Og så vil det løsne litt etterhvert. Sovner hun i vogn er dere langt på vei. 

men det virker litt som refluks-symptomer om hun bare vil sovne oppreist (liggende på deg) og bæres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til spørsmålet ditt: ja, det blir bedre! Holdt på sånn de første 3 mnd så løsnet det hos oss. Blid og fornøyd 1-åring nå som sover på eget rom fra 19-7.30 :) 

Anonymkode: f6cb2...04c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke mange måneder siden jeg var der du er nå. Min er fortsatt ganske klengete, men sover nå i egen seng inntil min på natta og kan ligge litt i babygymmen for seg selv i kortere perioder. Ellers er babyen generelt blidere og mer tilfreds. For de fleste blir det bedre jo eldre de blir. Verden kan være et veldig skummelt sted helt i starten. 

Det er også litt underkommunisert hvor grusomme de første ukene kan være. Jeg hadde det også helt j***** i starten, men nå er det SÅ fint å være mamma! Sannsynligvis blir det bedre for dere ganske snart, men hvis du fortsatt har det forferdelig om 1 mnds tid, kan det være fødselsdepresjon. I starten er det dog vanlig å ha en slags forbigående depresjon hvis babyen er krevende, fordi det er så overveldende, man sover nesten ingenting og man føler seg låst.

Anonymkode: 67351...2b3

Så enig med deg, ingen snakker om hvor tøffe de første ukene er. Jeg ble helt satt ut (helsesøster puttet meg i fødselsdepresjon kategorien, men tror jeg bare var overveldet). Det å være så låst, ingen søvn og ha et annet lite menneske på kroppen 24-7 var virkelig hardt. Nå er det mye bedre (6 måneder).

Anonymkode: 3f4ea...17b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vår yngste var sånn. Vi satt og sov med henne i hvertfall 2mnd, nå når hun er blitt litt over 4mnd klarer hun å hvertfall ligge vesiden av meg i senga. Klarer å ligge 10-15 min for seg selv på gulvet også. For en frihet! 😂

Anonymkode: a4c3b...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, du gjør det du må. Det blir bedre snart. 
Drit i mammapolitiet i tråden. 

Anonymkode: 45e38...2c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ga seg ved ca ved 1,5 år. Andremann er 9 måneder og holder fortsatt på. 

Anonymkode: ae684...274

Skrevet

Tråden er ryddet for hatefullt innhold,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Ble bedre når hun var 4 mnd. Nå når hun er 5 mnd sover hun godt i vogna som hun hylte bare hun så de første månedene😂

Anonymkode: 92595...0cf

Skrevet

Klistremerkebabyer pleier ikke å hate bæretøy, så jeg lurer litt på hva slags type du har prøvd? Jeg hadde en klistremerkebaby (aka high need baby) som nummer 2, og der var bæresjal redningen. Da fikk baby den nærheten hun trengte for å roe seg, og jeg fikk armene fri til å hjelpe største. Etterhvert aksepterte hun også vogna, men det tok tid, husker ikke helt hvor lenge😅

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine var sånn de første 3-4 månedene. Da løsnet det :) jeg vet hvor ufattelig blytungt det er.. da jeg fikk nr 2 tenkte jeg "jaja det går jo over, det vet jeg jo fra førstemann!" og likevel satt jeg å gråt av søvnmangel og hatet livet den perioden. Få avlastning av far/familie og gjør det du må for å få litt pause. Det er lov å gå på do og spise en brødskive selv om baby skriker uten at man er en dårlig mor! Prat gjerne med helsesøster.

Sover baby på deg så sett på en god serie og spis litt godteri uten å føle at du burde gjøre alt mulig annet. Vi investerte i en slyngevugge og den godtok begge! Eneste stedet de sov som ikke var på meg. Du er ikke en mislykket mor, du gjør det du kan og det er godt nok!! Det er lov å synes dette er tungt. Babytiden er absolutt ikke så rosenrødt som mange instagramkontoer skal ha det til. Be om hjelp hvis du føler deg kvalt 

Anonymkode: c820f...500

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
benonino skrev (19 timer siden):

Trist at det er de kjipeste ukene dine. En baby trenger hudkontakt og er vant til å høre hjerteslagene dine i magen. De første månedene er ofte sånn, babyen trenger din trygghet. Den perioden må man bare velge bort andre ting, la partner bidra med ting i huset. Kos deg med babyen.

Anonymkode: 60eb0...0be

AnonymBruker
Skrevet

Min klistermerkebaby klistret på meg frem til 1 års alderen. Da begynte hun i bhg. I dag er hun 3 år. Fortsatt veldig klistrete og elske å bli bæret og kose (hudkontakt). Men det blir bedre, absolutt :)  

Anonymkode: 9069a...8f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...