AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Del Skrevet 1. mars 2021 Hvor ofte jogger du med hunden? Hvor langt? Jogger du i skogen eller på veien? Klarer hunden å løpe tett sammen med når dere løper på fortau langs en moderat trafikkert vei? Anonymkode: 12d48...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Del Skrevet 1. mars 2021 Engelsk setter blir en joggetur nesten hver kveld, ca 5 km. Løper i lysløype/skogsvei. Har han i sele, så han løper litt foran meg. Ingen problem å ha han rett ved meg hvis vi skal løpe der det er trafikk, eller å hente han inn hvis vi møter folk eller andre hunder. Anonymkode: bfc34...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakilsk Skrevet 1. mars 2021 #3 Del Skrevet 1. mars 2021 Whippet. Helt håpløs å jogge med! Han synes jo alt mellom "full stopp" og "full spurt" er totalt uinteressant. Blir mye jogging på stedet mens jeg venter på at han snuser ferdig. Passerende folk kommenterer stadig på at en sånn løpshund må være fin å jogge med, men det er han altså ikke. (Men det er helt greit for meg, jeg visste jo at jeg valgte en rase beregnet på spurt og ikke langløp da jeg valgte han ) 5-10km i skog, men han distraheres ikke av trafikk da, så vi kunne fint jogget langs veien om jeg hadde villet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Del Skrevet 1. mars 2021 Husky, den trekker meg fra fremsiden, og følger kommandoer og holder høyresiden sin.. Vi løper oftest i skog. 6/7 km 2/3 ganger i uken Anonymkode: e8643...dc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Del Skrevet 1. mars 2021 Er det typisk Whippet? Jeg har tenkt mye på den rasen både fordi hvordan den blir beskrevet ute og inne, og vil gjerne kunne løpe med henne. Men kanskje ikke på stedet;) 1 hour ago, Krakilsk said: Whippet. Helt håpløs å jogge med! Han synes jo alt mellom "full stopp" og "full spurt" er totalt uinteressant. Blir mye jogging på stedet mens jeg venter på at han snuser ferdig. Passerende folk kommenterer stadig på at en sånn løpshund må være fin å jogge med, men det er han altså ikke. (Men det er helt greit for meg, jeg visste jo at jeg valgte en rase beregnet på spurt og ikke langløp da jeg valgte han ) 5-10km i skog, men han distraheres ikke av trafikk da, så vi kunne fint jogget langs veien om jeg hadde villet. Anonymkode: e1979...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Del Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor ofte jogger du med hunden? Hvor langt? Jogger du i skogen eller på veien? Klarer hunden å løpe tett sammen med når dere løper på fortau langs en moderat trafikkert vei? Anonymkode: 12d48...c71 har en border collie mix. 2-3 ganger i uka. Løper 1 mil. Vi jogger på skogssti. Hun går fritt og gjør som hun vil, men er aldri langt borte. Anonymkode: a289b...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Del Skrevet 1. mars 2021 Løper 5-10km hver dag med en jaktgolden. Fungerer utmerket, bortsett fra at han er litt for glad i å snuse/markere Anonymkode: 9a616...b22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakilsk Skrevet 1. mars 2021 #8 Del Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er det typisk Whippet? Jeg har tenkt mye på den rasen både fordi hvordan den blir beskrevet ute og inne, og vil gjerne kunne løpe med henne. Men kanskje ikke på stedet;) Anonymkode: e1979...59c Det er veldig typisk at de veksler mellom å enten bevege seg i full fart eller stå stille ja. Evt tusle bedagelig rundt og snuse, eller leke med en tilfeldig kongle/pinne/snøball/nabokatt etc. Når de ikke løper full speed (opp til 60km/t) er de vanligvis skikkelig late 🙈 Det går jo helt sikkert an å trene en whippet til å ville jogge pent, men i utgangspunktet er det en rase som ikke beregnet til det, så jeg er usikker på om den evt vil være utsatt for slitasje eller belastningsskader om det er noe du vil gjøre ofte og mye🤷♀️ - Det er nok et spørsmål som er bedre å stille til en av myndeklubbene for å være sikker på at du får et godt, kvalitetssikret svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 1. mars 2021 #9 Del Skrevet 1. mars 2021 Mamma jogger med min portugisiske vannhund. Hun legger seg i et jobbe-trav og holder jevn fart, men trekker ikke. Også kan hun "klar, ferdig, gå" full fart når de skal løpe intervaller 🤣 Min er fint med å jogge en mil, lengre har vi ikke prøvd men hadde nok gått fint med trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Del Skrevet 1. mars 2021 Er det noen som løper med litt tyngre hunder her? Jeg skulle gjerne hatt selskap på løpeturene mine, men finner ingen rase som jeg både liker og som passer til dette. Jeg liker best molosserraser, men disse er gjerne ikke noe å ha med på langkjøring 😕 Anonymkode: 2da0c...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 1. mars 2021 #11 Del Skrevet 1. mars 2021 Vi har greyster. Det er blanding av alaskahusky, vorsteh og greyhound. Løpsmaskin! Han må løpe flere ganger i uka. Jeg jogger 5k 2-5 ganger i uka, trent på "rolig" som er hans trav, ca 6k/timen. Vi veksler på asfalt og skogsterreng, avhengig av føret. Mannen går på ski eller sykler 1-3 ganger i uka med hunden. Ca 2,5-3 mil. Det er i fullt tempo. Hunden er trent på kommandoer som kjør, rolig, høy(re), ven(stre), holde siden, forbi!, stå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 1. mars 2021 #12 Del Skrevet 1. mars 2021 Jeg har en fransk bulldog. Den kan jeg løpe lange turer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #13 Del Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det noen som løper med litt tyngre hunder her? Jeg skulle gjerne hatt selskap på løpeturene mine, men finner ingen rase som jeg både liker og som passer til dette. Jeg liker best molosserraser, men disse er gjerne ikke noe å ha med på langkjøring 😕 Anonymkode: 2da0c...775 Sjekk ut Broholmer 😊 Anonymkode: 2fae1...0bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 2. mars 2021 #14 Del Skrevet 2. mars 2021 Har jogget med alle familiens schæfere. Vår er foreløbig litt for ung men håper hun er klar for litt jogging i løpet av sommeren. Når hunden er vant med å jogge jogger jeg normalt 5-10 km 1-2 dager i uken i skog eller på asfalt, eller en kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #15 Del Skrevet 2. mars 2021 Min erfaring er at den jevne joggefarten ikke er noe for hunder. De liker bedre å løpe skikkelig, stoppe og snuse. Når jeg er i dårlig form passer det meg bra å stoppe å vente på at min flat coated retriever får snuse.😅 Han liker bedre når vi løper i skogen, han er løs og kan bestemme farten selv. Anonymkode: c79a7...d51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #16 Del Skrevet 3. mars 2021 Jeg jogger med min Shetland Sheepdog, ca 5 ganger i uka. Veksler litt på lengden, men blir som oftest mellom 8 og 12 km. Han jogger fint og holder et jevnt tempo. Eneste problemet er at han blir lett overopphetet på sommeren, så da stanser vi flere ganger på turen for å bade. Anonymkode: 2a6dc...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #17 Del Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Min erfaring er at den jevne joggefarten ikke er noe for hunder. De liker bedre å løpe skikkelig, stoppe og snuse. Når jeg er i dårlig form passer det meg bra å stoppe å vente på at min flat coated retriever får snuse.😅 Han liker bedre når vi løper i skogen, han er løs og kan bestemme farten selv. Anonymkode: c79a7...d51 Enig med deg. Noen av gleden ved hele turen er at hunden får stoppe opp og snuse, det er så spennende for den! Greit kanskje å jogge noen turer sånn en gang i blant, men at størsteparten av turene foregår på hundens premisser. Den ligger kanskje mye inne og kjeder seg, så når den skal på tur må den få lov til å kose seg og både løpe og snuse slik den ønsker selv. Trist å se alle disse som sleper hunden utålmodig rundt, som ikke lar den få stoppe opp (og, ja, jeg vet at det er slitsomt når den skal stoppe over alt, men la den i hvert fall få bestemme litt selv, og beregne god tid). Anonymkode: 45712...f7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 3. mars 2021 #18 Del Skrevet 3. mars 2021 (endret) Jeg jogget med min storpuddel (før samboeren overtok). Storpuddelen travet jevnt og trutt, og hvis jeg sa «Ta i!» satte han opp farten. Hvis han måtte på do, så forsto jeg det. Ellers sa jeg bare «Kom igjen!» hvis han ville snuse. Det skjedde ikke ofte. Men hvis han går i vanlig tempo vil han snuse og markere ofte. Han bruker Non-Stop nomesele og kjørestrikk som er surret dobbel så den ikke blir for lang. Festet i Non-Stop belte for snørekjøring. Vi var på joggetur ca. 5 km, i skog og på grusvei. Årsaken til at jeg sluttet med joggeturene er at jeg ble feig. Hunden adlyder «Høyre!», «Venstre!» og «Stopp!» Men da han oppdaget en katt var alt som slettet fra minnet. Han dro meg nesten i grøfta, og jeg trodde jeg måtte sette meg på rumpa for å stoppe han. Heldigvis stoppet han da katten forsvant bak et hus. Nå går jeg bare rolige turer med ham. Endret 3. mars 2021 av MyMichelle Endret fordi jeg er flink til å taste feil på mobil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå