Gå til innhold

Betaling pr. sjekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går jeg fram for å få utstedt en sjekk i britiske pund? Gjør alle banker dette?

Det var visst umulig å godta noen som helst andre betalingsmiddel. Verdens mest konservative land. :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Sukkerert
Skrevet

Ja, jeg tror de aller fleste banker gjør det. Det er ikke verre enn å gå til banken og si at du vil ha en sjekk og så fyller du ut et skjema ang beløp, mottaker osv. Siden det er en så vanlig myntenhet som pund få¨r du den sikkert med en gang. Hadde det vært en mer uvanlig myntenhet hadde du måttet vente på at banken skulle bestille sjekken.

Enig med deg at det er kjedelige greier. Men nettbank er vel ennå ikke like mye brukt der som her.

Skrevet

Takk :) Jeg blir bare litt sur av sånn stivbenthet. Men ondsinnede rykter sier at det tar ca 500 år å få gjennomført en forandring av noe som helst ved engelske universiteter, så jeg får vel bare leve med det. Andre steder tar de kredittkort...

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jepp. Universiteteene i Hong Kong tar heller ikke kredittkort og en kan ikke bruke nettbank. Æsj.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Skal du søke jobb, stipendiat, studere?

Skrevet

Du kan bestille sjekk -som sendes på samme måte som vanlig overføring via nettbanken ((hvertfall i min bank) - så det burde ikke være noe problem.

Du kan også velge om de skal sende sjekken til mottaker eller til deg.

Skrevet
Skal du søke jobb, stipendiat, studere?

Nope. Skal bare dit en helg for å holde foredrag på en konferanse. (Huff, nå ble jeg minnet på det!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...