Gå til innhold

Hvor ofte baker dere søt gjærbakst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vokst opp med en mor som mer en gjerne disket opp gode boller på en søndag etter litt oppmuntring fra oss barna. Til og med på en vanlig tirsdag om vi var heldige. Det er gode barndomsminner, og noe jeg ønsker å ivareta som voksen til glede for meg selv og andre 😍

Jeg bor med samboeren min. Baker boller kanskje to ganger i måneden. Enn dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg hadde barn boende hjemme ble det vel enten bakt boller (stort sett solskinnsboller) eller stekt vafler hver helg.  Nå skjer det ganske sjelden at jeg baker noe som helst, men vafler steker jeg i alle fall et par ganger i mnd 😊

Anonymkode: deef4...1d8

• Liker 1
Gjest Mumlehumle
Skrevet

Et par ganger i måneden. 

AnonymBruker
Skrevet

Før korona, til spesielle anledninger. Hjemmeskole, daglig. Nå, en gang i mnd kanskje.

Anonymkode: 931bd...167

Gjest Føsleguri
Skrevet

Aldri - er ikke så begeistret for søtt.

AnonymBruker
Skrevet

Ganske sjeldent. Ingen av oss eier viljestyrke så de blir spist opp i løpet av ett par dager. Og det er ikke akkurat så sunt 😅 

Hadde nok laget det mye oftere om det ikk var for den viljestyrken. 

Anonymkode: 52ac8...ea3

• Liker 1
Skrevet

Nja, lager om guttungen spør eller jeg må. Av og til en sjelden gang av egen fri vilje. 😄 Prøver å unngå for mye hvetemel og gjær og det er jo som regel gjærbakst full av. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Hvertfall 1 gang i uka, men kan like gjerne være ei kake da

Anonymkode: 787f8...6a9

Skrevet

omtrent aldri, er dritdårlig til å bake gjærbakst:O Lager pannekaker, muffins, brownies eller vafler, kanskje 1 gang i måneden. 

Skrevet

Ut ifra fryseren å bedømme lager vi det for ofte 😛 Vi lager det kanskje 2-3 ganger i måneden. Jenta vår synes det er kos og det er fint å ta med på tur også 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne bakt nesten daglig, men man jo ikke drive å spise alle disse bollene😅

Anonymkode: 7b583...630

Skrevet

Ikke ofte, kun til bursdager eller dugnader stort sett. Synes det er litt styr. 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg spist lavkarbo i 12 år og holdt meg unna korn. Så har ikke brukt gjær på over 12 år en gang. Jeg brukte det ikke så ofte før det heller, fordi jeg har aldri likt å bake. Matlaging derimot har jeg alltid likt og jeg kokkelerer hver dag. Det er nok 13 år siden forrige gang jeg bakte søt gjærbakst, og mange flere år kommer det nok til å bli. :) 

Anonymkode: 16d9f...f11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En til to ganger i året. 

Anonymkode: de7af...118

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. 

Anonymkode: 2c585...192

AnonymBruker
Skrevet

Et par ganger i måneden, kanskje 2-3 ganger. Men har ingen barn da :)

Anonymkode: 32a13...a36

Skrevet

Aldri nå lenger. Hendte jeg gjorde det når jeg var gift.

AnonymBruker
Skrevet

Lager boller kanskje en gang i året. Baker kaker oftere, annenhver måned kanskje?

Anonymkode: fb2c6...285

Skrevet

Jeg hadde samme barndom. Jeg liker ikke søtt selv, men jeg lager også i helger og som kos til sønnen min og hans kompiser når det passer seg. Liker å ha et hus der kompisgjengen lett søker til kjøkkenet og stua for måltider. Slik var min barndom, og ønsker å gi det samme til de.

AnonymBruker
Skrevet

Tilnærmet lik aldri. Elsker søt gjærbakst, men har null selvdisiplin, så om jeg baker eter jeg alt for mye..

Anonymkode: c15f5...8d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...