Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har brukket hånden noe som gjør det umulig for han å skifte bleie og lage mat til ungene, og å levere dem i barnehagen grunnet barnesetene. Har en da som partner rett på noen form for permisjon, eller tilrettelegging for å ta hånd om ungene? Jeg starter så tidlig på jobb at jeg i utgangspunktet ikke får levert dem uten å komme nesten en time for sent på jobb. Hva gjør man i en slik situasjon?

Anonymkode: 35df2...3c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok bruke «sykt barn/barnepasser» eller søke om velferdspermisjon. 

Anonymkode: 5dc9e...b7a

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere mødre som er blitt sykemeldt under permisjonen hvor mannen har kommet hjem og "tatt over" permisjonen. Må da være mulig og gjøre noe sånt?

Anonymkode: 3a795...a81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner flere mødre som er blitt sykemeldt under permisjonen hvor mannen har kommet hjem og "tatt over" permisjonen. Må da være mulig og gjøre noe sånt?

Anonymkode: 3a795...a81

Sånn jeg forstår det, er ikke mannen i permisjon. Men ærlig talt. Skjønner at det kan være vanskelig å gjøre alt med bare en hånd, men det er da virkelig bare en vanesak. Hvis ikke, tenker jeg at du må be om 1 time ulønnet permisjon hver morgen for å få dem i barnehagen. 

Anonymkode: 0d925...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig umulig? Jeg var 100% alene med en 2-åring og brukket ben. Man får det til å funke.. Hvis han bodde alene ville han ha sultet i hjel fordi han ikke kan lage mat?

Anonymkode: aec33...892

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det virkelig umulig? Jeg var 100% alene med en 2-åring og brukket ben. Man får det til å funke.. Hvis han bodde alene ville han ha sultet i hjel fordi han ikke kan lage mat?

Anonymkode: aec33...892

Fordi du måtte betyr det ikke at ts skal være kjip med mannen sin. Det er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt at du var alene og brakk beinet, når ts har partner som trenger litt støtte. Godt at det gikk greit for deg, men du kan ikke sammenligne. 

Ts, ville ha prøvd å tenke alternativt med han og tilrettelegge for enkle måltider, og se om det er en løsning for bilsetet. Hvis ikke søker du permisjon for å hjelpe partner ja.

Anonymkode: 5f4bc...ada

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er et veldig komplisert brudd - så får man til både å lage mat og skifte bleie med gips. 

Anonymkode: b8fb6...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...