Peony Skrevet 22. august 2005 #1 Skrevet 22. august 2005 Vi har fått bildene vi bestilte til takkekort, men jeg har bestilt feil størrelse!! Jeg var sikker på at man brukte 9*13 bilder til takkekort, men da jeg skulle finne takkekort på FotoKnudsen, så så jeg jo at det vanlige er 10*15 Er det noen som vet om det går an å få tak i takkekort som passer til 9*13-bilder? Veldig irritert på meg selv nå....
wok Skrevet 22. august 2005 #2 Skrevet 22. august 2005 Kanskje du kan kjøpe kartong, og lage selv? Bare brette, og lime bildet inn. Ellers er Papirgalleriet i Oslo et godt tips.
Søta Skrevet 22. august 2005 #3 Skrevet 22. august 2005 Kjøp papp og del papiret i 2 da passer de bra! Kjøp små klistermerker som er for å lime inn i album istedenfor å bruke lim - da sitter de MYE bedre og finere!
Peony Skrevet 22. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2005 Hmmm... Blir ikke dette seende litt hjemmesnekret ut? Da blir det jo ikke noen passepartout på bilder...
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #5 Skrevet 22. august 2005 Våre kort er bare limt på kortet, ikke noe passepartout som du så. Hvis kortet er fint så behøver det vel ikke se hjemmesnekret ut?
smilepia Skrevet 22. august 2005 #6 Skrevet 22. august 2005 Ja, våre bilder blir som Heidi76 sine: bildet er limt på kortet og uten passparteur... æsj, kan ikke stave det - uten ramme rundt. Dette kortet blir levert slik fra fotografen.
Søta Skrevet 22. august 2005 #7 Skrevet 22. august 2005 De blir veldig fine uten ramme - tror det er mer vanlig nå også! Vi har fått 3 takkekort det siste året - ingen er sånn fotograf takkekort...
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #8 Skrevet 22. august 2005 De blir veldig fine uten ramme - tror det er mer vanlig nå også! Vi har fått 3 takkekort det siste året - ingen er sånn fotograf takkekort... ← Mitt er ett fotograf-takkerkort men ikke med passepartout....
Peony Skrevet 22. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2005 Våre kort er bare limt på kortet, ikke noe passepartout som du så. Hvis kortet er fint så behøver det vel ikke se hjemmesnekret ut? ← Var deres bare limt på altså?? Sånn at alle tre bildene lå oppå kartongen? Men det ble jo seende veldig bra ut... Kanskje jeg skal kjøpe et blankt kort og prøve? Men var det dere eller fotografen som monterte?
Søta Skrevet 22. august 2005 #10 Skrevet 22. august 2005 Var deres bare limt på altså?? Sånn at alle tre bildene lå oppå kartongen? Men det ble jo seende veldig bra ut... Kanskje jeg skal kjøpe et blankt kort og prøve? Men var det dere eller fotografen som monterte? ← Hvor kan vi se bilder av det takkekortet? Hørtes veldig fint ut!!! Et kort du lager selv kan fort se billig og kjipt ut! Så husk å kjpe fine ark! Du kan jo også printe ut noe fint på forsiden...
smilepia Skrevet 22. august 2005 #11 Skrevet 22. august 2005 Men var det dere eller fotografen som monterte? Vi kunne få velge. Pga ferie ble takkekortene våre noe forsinket, og da spurte de om jeg ville få selve kortene sendt over først, så jeg kunne begynne å skrive på dem, mens vi venntet på at bildene skulle bli laget (vi skal ha 1 stort og 3 små bilder, men ville se prøver før de printet de opp). Ellers kunne vi få de ferdig monterte.
Søta Skrevet 22. august 2005 #12 Skrevet 22. august 2005 Smilepia: Er det noe sjans for at vi kan se disse takkekortene??? Hørtes så flott ut!
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #13 Skrevet 22. august 2005 Vi måtte montere takkekortene selv. Takkekortene, konvolutter og bildene kom i esker fra fotografen. Fikk med ett par sånne roller-glue tror jeg de heter. Det ser ut som sånn hvitlakk-roller bare at det var lim. Skjønner du hva jeg mener da? En strek øverst og neders på takkekortet var nok til at bildet sitter godt på kortet. Ett tips er å skrive kortene før du limer på bildene
Peony Skrevet 22. august 2005 Forfatter #14 Skrevet 22. august 2005 Vi måtte montere takkekortene selv. Takkekortene, konvolutter og bildene kom i esker fra fotografen. Fikk med ett par sånne roller-glue tror jeg de heter. Det ser ut som sånn hvitlakk-roller bare at det var lim. Skjønner du hva jeg mener da? En strek øverst og neders på takkekortet var nok til at bildet sitter godt på kortet. Ett tips er å skrive kortene før du limer på bildene ← Skjønner! Kanskje vi får prøve på noe sånt, da?
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #15 Skrevet 22. august 2005 Var deres bare limt på altså?? Sånn at alle tre bildene lå oppå kartongen? Men det ble jo seende veldig bra ut... Kanskje jeg skal kjøpe et blankt kort og prøve? Men var det dere eller fotografen som monterte? ← For ordens skyld så var alle 3 bildene på samme bilde - litt klønete forklart men det var ikke ett og ett bilde vi limte på. De henger sammen Du finner helt sikkert ett fint kort i riktig størrelse og da er det jo bare å lime det på
Peony Skrevet 22. august 2005 Forfatter #16 Skrevet 22. august 2005 For ordens skyld så var alle 3 bildene på samme bilde - litt klønete forklart men det var ikke ett og ett bilde vi limte på. De henger sammen Du finner helt sikkert ett fint kort i riktig størrelse og da er det jo bare å lime det på ← Nå maser jeg fælt, altså, men hvor mye mindre enn selve kortet var bildet?
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #17 Skrevet 22. august 2005 Har ikke rydda ut av vesken siden lørdag så det var jo enkelt å sjekke Det er toppen 5 mm på hver kant av bildet.
Peony Skrevet 22. august 2005 Forfatter #18 Skrevet 22. august 2005 Har ikke rydda ut av vesken siden lørdag så det var jo enkelt å sjekke Det er toppen 5 mm på hver kant av bildet. ← Takk!!
Jullan Skrevet 22. august 2005 #19 Skrevet 22. august 2005 Fine kort finner du på Norway Designs. Der har vi kjøpt kort i samme type som invitasjonene. Har limt inn et 9 * 13 bilde og det ble kjempebra!
smilepia Skrevet 22. august 2005 #20 Skrevet 22. august 2005 Smilepia: Er det noe sjans for at vi kan se disse takkekortene??? Hørtes så flott ut! ← Fikk ikke lagt inn bilder i galeriet, men dere kan se selve bildet her (har ikke bilde av hele takkekortet enda)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå