Gå til innhold

Foreldre som bruker barna som profilbilde...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør det det? Jeg syns egentlig at det ikke helt passer. Det er DIN profil, ikke barnet. Hvis du ikke skal bruke bilde av deg selv, så kan du bruke bilde av en blomst eller en tegneseriefigur eller hva de nå måtte være. Ikke bilde av er barn. Jeg kan skjønne at noen ikke vil bruke bilde av seg selv bare for å ha en profil på sosiale medier, men jeg antar jo at disse menneskene syns det er greit å vise bilde av dem selv siden de bruker bilde av barna sine.

Profilbilde skal jo vise verden hvem den voksne som har profilen er. 

Anonymkode: a047e...e95

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker aldri bilde av barna alene, men bilder hvor vi er sammen synes jeg er innafor og koselig, da barna er en stor del av livet mitt.

Anonymkode: e3085...bea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor gjør det det? Jeg syns egentlig at det ikke helt passer. Det er DIN profil, ikke barnet. Hvis du ikke skal bruke bilde av deg selv, så kan du bruke bilde av en blomst eller en tegneseriefigur eller hva de nå måtte være. Ikke bilde av er barn. Jeg kan skjønne at noen ikke vil bruke bilde av seg selv bare for å ha en profil på sosiale medier, men jeg antar jo at disse menneskene syns det er greit å vise bilde av dem selv siden de bruker bilde av barna sine.

Profilbilde skal jo vise verden hvem den voksne som har profilen er. 

Kommer jo helt an på bildet. Er det tydelig bilde av ansiktet til barnet, eller er det tatt i en setting som ikke har noe å si. Er det naturbilder, privat hjemme, eller bilde av barn i en setting som eller er ok. Men hvorfor bry seg? 

Anonymkode: 3991f...b69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bilde av mitt barn og meg sammen. Ingen har vel noe med det? Merkelig ting å legge seg oppi

Anonymkode: 73dcf...107

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fikk Facebook i 2007 brukte jeg profilbilde av mitt første barn jeg nylig hadde fått. Tror det var en blanding av å ville vise fram barnet mitt,skryte, ikke ville vise meg selv, dårlig selvtillit og sosial angst. 

Aner ikke hvorfor andre gjør det. I dag ville jeg ikke gjort det. 

Anonymkode: be6c1...29e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke profilbilde i det hele tatt, men mannen har bilde av ham og sønnen vår sammen. Det er fordi han er stolt av sønnen og vil vise ham frem. ;) Tipper det er noe av det samme med de som bruker bilde av bare barna.

Anonymkode: 5194c...53d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen  legger barna sine på FB og sosiale medier.  Bilder kan fort bli missbrukt. 

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er feil å ha barna der i det hele tatt men det er jo min mening. Andre har rett til sin

Anonymkode: 07c36...50e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg mener profilbilder hvor barnet er profilbildet. Uten mor eller far.   Jeg syns akkurat det er litt rart, fordi barnet er ikke deg. På FB er det noen som har bilde av barna som "cover photo", og det er noe helt annet. Da har mor eller far bilde av seg selv som profilbildet, men de har "dekorert" profilen sin med et større bilde av barna. 

AnonymBruker
Skrevet

Fritidsproblemer i pandemitiden TS? 😅

Anonymkode: dc2c1...d83

• Liker 1
Gjest Timeplan
Skrevet

Jeg har bilde av meg selv som barn. Den gangen jeg faktisk var søt. 

Ville nok ikke brukt bilde av noen andre, selv om det var mitt eget barn. Det blir bare mer og mer trashy å legge ut bilder av barna sine  offentlig.

Skrevet
Timeplan skrev (30 minutter siden):

Jeg har bilde av meg selv som barn. Den gangen jeg faktisk var søt. 

Det burde kanskje jeg og gjøre 😄 

Jeg pleier å ha naturbilder uten mennesker som bilde, legger ikke ut bilde verken av meg eller barnet mitt. Det er mitt valg og så for andre velge hvordan de vil gjøre det. Heldigvis så er ikke det mitt problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mer rart å ha en tegneseriefigur som profilbilde, og kunne egentlig ikke brydd meg mindre hva andre synes. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Fritidsproblemer i pandemitiden TS? 😅

Anonymkode: dc2c1...d83

Det er da et helt legitimt spørsmål. Har lurt på det samme selv. Følte du deg truffet kanskje? 

Anonymkode: 4ef43...e5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn skal ALDRI avbildes på nett. 

Hilsen en som jobber i politiet

Anonymkode: 5b17e...8bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et bilde av sønnen min på avstand på en lekeplass. Umulig å se ansiktet. Jeh tør ikke bytte profilbilde på Facebook for da ser alle at jeg nesten ikke får likes noe som betyr at jeg har få Facebookvenner 🙈 Har bare 17 😅 Superflaut.

Anonymkode: 0b3a1...41c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har et bilde av sønnen min på avstand på en lekeplass. Umulig å se ansiktet. Jeh tør ikke bytte profilbilde på Facebook for da ser alle at jeg nesten ikke får likes noe som betyr at jeg har få Facebookvenner 🙈 Har bare 17 😅 Superflaut.

Anonymkode: 0b3a1...41c

Hadde du vært på vennelista mi med 17 venner hadde jeg ikke tenkt mer over det enn at du er selektiv. Folk som har 500- 1000 stk og har behov for å kjenne mange mange har rare sosiale antenner 🙈😅 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...