AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Hvor ofte har dere barna borte på overnatting😊 og hvor gamle er de? vi har en på 3 og en på 1,5 og mormor ber ofte om å få passe. Selv kjenner jeg på at jeg jobber mye (mye helg også) og får dårlig samvittighet over den lille tiden vi i utgangspunktet har i hverdagen. Barna elsker mormor og er limt til henne ved besøk😂 hva er deres meninger på temaet? Anonymkode: f8800...80b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 11 måneder og er fast på overnatting hver tredje helg (lørdag til søndag) . Det har han vært siden han var 6 måneder 😊 Anonymkode: 7dd46...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvor ofte har dere barna borte på overnatting😊 og hvor gamle er de? vi har en på 3 og en på 1,5 og mormor ber ofte om å få passe. Selv kjenner jeg på at jeg jobber mye (mye helg også) og får dårlig samvittighet over den lille tiden vi i utgangspunktet har i hverdagen. Barna elsker mormor og er limt til henne ved besøk😂 hva er deres meninger på temaet? Anonymkode: f8800...80b Kommer helt an på relasjonen. For mange barn er det fint å ha foreldre som får seg den pausen, det gjør godt på sikt enn å av prinsipp ikke la barna overnatte hos andre pga "TILKNYTNING!!" Anonymkode: 01774...834 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Så ofte de vil og kan egentlig 😊 4 og 6 år. De trives så godt hos sine besteforeldre at de nesten går på rundgang. None ganger er bare en på overnatting og andre får litt alenetid. Anonymkode: a6040...b36 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvor ofte har dere barna borte på overnatting😊 og hvor gamle er de? vi har en på 3 og en på 1,5 og mormor ber ofte om å få passe. Selv kjenner jeg på at jeg jobber mye (mye helg også) og får dårlig samvittighet over den lille tiden vi i utgangspunktet har i hverdagen. Barna elsker mormor og er limt til henne ved besøk😂 hva er deres meninger på temaet? Anonymkode: f8800...80b Aldri. Noen besteforeldre er død og de andre bryr seg ikke.Har nok med seg selv.Desverre! Anonymkode: 3569d...7dd 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvor ofte har dere barna borte på overnatting😊 og hvor gamle er de? vi har en på 3 og en på 1,5 og mormor ber ofte om å få passe. Selv kjenner jeg på at jeg jobber mye (mye helg også) og får dårlig samvittighet over den lille tiden vi i utgangspunktet har i hverdagen. Barna elsker mormor og er limt til henne ved besøk😂 hva er deres meninger på temaet? Anonymkode: f8800...80b Nå under korona, aldri. Ellers ca 1 natt hver hverannen mnd. Bor ca 1 time unna Anonymkode: c2e18...a33
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor ofte har dere barna borte på overnatting😊 og hvor gamle er de? vi har en på 3 og en på 1,5 og mormor ber ofte om å få passe. Selv kjenner jeg på at jeg jobber mye (mye helg også) og får dårlig samvittighet over den lille tiden vi i utgangspunktet har i hverdagen. Barna elsker mormor og er limt til henne ved besøk😂 hva er deres meninger på temaet? Anonymkode: f8800...80b Kan hun ikke få passe dem når du jobber helg da? Da går du jo ikke glipp av tid med dem? Mitt barn er 8 og har overnattet hos mormor ca en natt i uken fra hun var 9 måneder. I starten var det for å avlaste meg fordi vi slet mye med søvn. Etter hvert fortsatte det pga et gjensidig ønske fra mormor og barnebarn. De siste årene har det gått mer over til hele helgen annenhver til hver tredje helg i stedet, pga en kombinasjon av at hun noen helger har planer med venner, at det føles greiere å være borte fra hverandre så lenge etter hvert som hun har blitt større og at hun aldri har lyst til å dra derfra når hun først er der. 😛 Anonymkode: c190b...f2d 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 Ååå, kjente jeg ble litt misunnelig nå 😂😂 Her har vi en på straks 5. Min mamma har aldri spurt om han vil overnatte! Hun passer han en sjelden gang mens jeg er på jobb og samboer er bortreist. Foreldre hans bryr seg ikke. Anonymkode: 2291a...d13 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 Har en på 3 og ei på 8. De overnatter hos moren min 2-3 ganger i året. Da lørdag til søndag. På søndag får jeg høre hvor utslitt hun er.. Dama er 55 år. Burde vel gå greit. Foreldrene til mannen poster bare bilder av barna på facebook, å ha de på besøk er uaktuelt. De kommer innom en gang i måneden på vei hjem fra hytta. Anonymkode: 15e7e...542 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 Nå under pandemien ingen overnattinger. Skjønner ikke besteforeldre tør. Ellers 3-4 ganger i året. Anonymkode: 7bbc3...fad
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 Barna er 5 og 9 år, og de har aldri vært på overnatting alene hos verken mine foreldre eller svigers. Mine foreldre bor i annen by og svigerforeldrene mine har aldri spurt. Kjenner flere som har barna på overnatting ca annenhver helg hos besteforeldre, og det hørtes jo helt magisk ut 😊 Kjekt for sikkert barnebarn , besteforeldre og foreldre som får litt fri. Anonymkode: da352...a14
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en på 3 og ei på 8. De overnatter hos moren min 2-3 ganger i året. Da lørdag til søndag. På søndag får jeg høre hvor utslitt hun er.. Dama er 55 år. Burde vel gå greit. Foreldrene til mannen poster bare bilder av barna på facebook, å ha de på besøk er uaktuelt. De kommer innom en gang i måneden på vei hjem fra hytta. Anonymkode: 15e7e...542 Det er helt vanlig at besteforeldre blir utslitte av det. Hva med at du heller respekterer dette og gir dem samvær i mindre porsjoner? Blir så lei av å høre på bitre kvinnfolk som ikke har besteforeldre som barnevakt/avlastning. Det er ikke besteforeldrene som valgte å få DINE barn. Dersom man får engasjerte besteforeldre er det en BONUS, ikke en SELVFØLGE!! Anonymkode: 4794f...173 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Barna er 5 og 9 år, og de har aldri vært på overnatting alene hos verken mine foreldre eller svigers. Mine foreldre bor i annen by og svigerforeldrene mine har aldri spurt. Kjenner flere som har barna på overnatting ca annenhver helg hos besteforeldre, og det hørtes jo helt magisk ut 😊 Kjekt for sikkert barnebarn , besteforeldre og foreldre som får litt fri. Anonymkode: da352...a14 Noen ganger er det veldig deilig, men noen ganger føler jeg også at jeg går glipp av mye tid med barnet mitt. Jeg trenger virkelig ikke fullt så mye "fri" fra henne. 😛 Men relasjonen mellom mormor og barnebarn er helt fantastisk, og jeg ville aldri stått i veien for det. ❤️ Det som er best for min egen del er at hvis det dukker opp noe som gjør at jeg trenger barnevakt, så vet jeg at jeg alltid har tilgang på det, hos en person barnet er 100% trygg på og stortrives hos. Anonymkode: c190b...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 6 og 9 her, kanskje et par ganger i halvåret. Det vil si, eldste overnatter oftere hos besteforeldrene enn yngste, fordi det er et ønske fra ungen. Eldste har overnattet hos venner en gang i blant. Anonymkode: 3f0f7...28d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 Har to barn på 4 og 6. De har aldri vært på overnatting hos mormor og morfar. To ganger hos farmor og farfar. Ville vært oftere hos sistnevnte hvis de bodde nærmere. Vil nok også bli oftere når de blir store nok til å reise på ferie dit «alene» Anonymkode: 44880...686
Furstina Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 Storebror sov över hos bestemor några gånger fram till 3 års ålder, sedan blev han väldigt allergisk mot katt och kunde inte längre övernatta. Lillasyster var då ca 8-9 månader. Jag hade inte hjärta att låta henne övernatta när han inte fick. Så första gången hon sov över var hon säkert 11-12 år. Några gånger har bestemor sovit hos oss när vi har varit borta. Men det är bara en handfull gånger. övriga besteföräldrar bor för långt bort för övernattning. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 Har to barn på 4 og 2 år. De har aldri vært på overnatting hos noen. Men skulle ønske noen hadde villet det 😅 har en ungdom som var mye hos besteforeldre da hun var barn. En helg annenhver måned og hver vinterferie, høstferie og 1-3 uker om sommeren. De bodde 2 timer unna så ble ofte noen dager når hun først var der. Bare å nyte og la besteforeldre kose seg med barnebarna når de vil det selv. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Jeg synes det er verre når besteforeldre aldri vil være sammen med barnebarna. Dine barn er heldige 😊 Anonymkode: 10efe...291
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #18 Skrevet 1. mars 2021 Har ei på godt 2 år. Selvfølgelig noen helger hvor hun er hjemme, men hun sover så ofte som 1 natt 2-4 helger i mnd(om hun ønsker). Ekstremt nært forhold til mormor og morfar, ekstrem gjensynsglede hver eneste gang de treffes. Vært slik siden hun var ca 1 år, sov noen netter før dette og(da pga fødselsdepresjon, lite søvn) Anonymkode: a047d...57c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #20 Skrevet 1. mars 2021 Mine to har samvær hos barnemor annen hver helg. De er nå 7 og 10 år, og det er snart 6 år siden vi gikk fra hverandre. Var det opp til meg, så hadde jeg hatt dem hjemme sammen med meg hver helg. Jobber fullt og har bolig som skal holdes i orden. Synes tiden sammen med ungene er kort. Anonymkode: 60c39...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå