AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #101 Del Skrevet 23. september 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Og hvor ligger det innebygde samtykket til å overdra makt ved å bruke store bokstaver? Det har du fremdeles ikke klart å forklare. Det finnes ingen logisk sammenheng i det du kaller argumenter. Det er jo bare rør. Argumentasjonsrekka di har flere hull enn en sveitserost, og like mye substans som spikersuppe. Anonymkode: 8220f...b1b Samtykket er at du infinner deg med å la deg herske over, selv om det er helt ulogisk. De aller aller fleste godtar å betale bøter, avgifter, skatter, men de fleste hater dem og irriterer seg over dem til stadighet. Det er samtykket. Folk klager, men betaler likevel. Men nå må jeg beklage at jeg har noe annet å gjøre en stund.... Hyggelig diskusjon forøvrig. Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #102 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor har du det med lesbarhet fra? Sliter du i hverdagen med å lese små bokstaver? Hvorfor skriver du ikke med store bokstaver her? Kanskje fordi det blir ansett som skriking? Men hele verdens skatteregistre/statsregistre synes ikke det er skriking, og de ble tilfeldigvis enige om at sånn er det, men ingen har forklart at det er sånn? Er korporasjoner meningsløse? Er det ingen som kjenner til dem? Hmm....merkelig opplysning. Anonymkode: ff65b...20d Jeg har forklart ganske inngående om lesbarhet i innlegg #93, men kan godt gjenta det: AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette er ikke rakettforskning. Det handler om lesbarhet. Tidligere, fordi blokkbokstaver var lettere å tyde enn løkkeskrift og kråketær av meget varierende kvalitet og tydelighet. I våre dager handler det om maskinlesbarhet, og antakelig at det er mer krevende å få teknologien til å skrive automatisk korrekt med store forbokstaver i navn enn å automatisk skrive alt med store bokstaver. For vi skriver ikke egennavn med bare små bokstaver, det handler om allmenngyldig rettskriving nesten uansett språk og er heller ikke en skummel konspirasjon. Anonymkode: 8220f...b1b For meg er dette allmennkunnskap, men så har jeg også vokst opp med å fylle ut skjemaer som har én rute til hver bokstav, og gjennomslag i 5 eksemplarer. Da blir det ganske innlysende hvorfor man skal bruke blokkbokstaver. Og på jobb bruker jeg diverse datasystemer, og selv om jeg ikke har en IT-jobb har jeg med årene fått en ganske grei forståelse av hvordan de fungerer. Merkelig nok. Anonymkode: 8220f...b1b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #103 Del Skrevet 23. september 2022 32 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er jo åpenbart og grunnleggende. Man lar seg styre fordi mennesket for flere tusen år siden fant ut en av de mer fredelige måter å leve på var å danne et samfunn hvor man samarbeider om å dyrke, fordele og drive handel med ressurser. Sam at man sterkere kan forsvare seg og sine ressurser når man står samlet. Anonymkode: 3b2bd...c52 ja, kjempefredelig måte å leve på. Staten som hersker over deres energi med sugerør ned i lommene deres, pøser penger ut i krig og elendighet. Staten bedriver en krig mot folket, splittelser, herskemetoder. Nå har folk flest ikke råd til å bli boende i egne boliger pga korrupt parlament som tillater utenlandske selskaper å fråtse i energien vår, mens folket skal fryse og betale skjorta til de stryker med. Men klart, det er vel Putins skyld. Eller klimaet? Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #104 Del Skrevet 23. september 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor har du det med lesbarhet fra? Sliter du i hverdagen med å lese små bokstaver? Hvorfor skriver du ikke med store bokstaver her? Kanskje fordi det blir ansett som skriking? Men hele verdens skatteregistre/statsregistre synes ikke det er skriking, og de ble tilfeldigvis enige om at sånn er det, men ingen har forklart at det er sånn? Er korporasjoner meningsløse? Er det ingen som kjenner til dem? Hmm....merkelig opplysning. Anonymkode: ff65b...20d Dette med store bokstaver har du fått forklart flere ganger. Du har også feilet å forklare sammenhengen du påstår finnes mellom store bokstaver og korporasjoner. Nei, jeg skrev ikke at korporasjoner var meningsløse. Jeg skrev at korporasjoner ingen kjenner til er meningsløse. Slik som dere påstår at land og enkeltindivider er korporasjoner. Men når ingen vet om det så har det heller ingenting å si. 5 minutter siden, AnonymBruker said: Samtykket er at du infinner deg med å la deg herske over, selv om det er helt ulogisk. De aller aller fleste godtar å betale bøter, avgifter, skatter, men de fleste hater dem og irriterer seg over dem til stadighet. Det er samtykket. Folk klager, men betaler likevel. Anonymkode: ff65b...20d Dette har du også fått forklart flere ganger. Anonymkode: 3b2bd...c52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #105 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samtykket er at du infinner deg med å la deg herske over, selv om det er helt ulogisk. De aller aller fleste godtar å betale bøter, avgifter, skatter, men de fleste hater dem og irriterer seg over dem til stadighet. Det er samtykket. Folk klager, men betaler likevel. Men nå må jeg beklage at jeg har noe annet å gjøre en stund.... Hyggelig diskusjon forøvrig. Anonymkode: ff65b...20d Du mangler fremdeles koblingen til hva dette har med store bokstaver å gjøre. Jeg må bare gå ut ifra at du ikke klarer å forklare det, siden en slik forklaring rett og slett ikke finnes. Anonymkode: 8220f...b1b 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #106 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ja, kjempefredelig måte å leve på. Staten som hersker over deres energi med sugerør ned i lommene deres, pøser penger ut i krig og elendighet. Staten bedriver en krig mot folket, splittelser, herskemetoder. Nå har folk flest ikke råd til å bli boende i egne boliger pga korrupt parlament som tillater utenlandske selskaper å fråtse i energien vår, mens folket skal fryse og betale skjorta til de stryker med. Men klart, det er vel Putins skyld. Eller klimaet? Anonymkode: ff65b...20d Vil du heller være slave av en eller annen tilfeldig krigsherre eller brutal bølle enn å innordne deg under en stat? For det er staten/samfunnskontrakten du har så mye imot som i bunn og grunn er det eneste som står mellom deg og den hypotetiske brutale bølla. Anonymkode: 8220f...b1b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #107 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): ja, kjempefredelig måte å leve på. Staten som hersker over deres energi med sugerør ned i lommene deres, pøser penger ut i krig og elendighet. Staten bedriver en krig mot folket, splittelser, herskemetoder. Anonymkode: ff65b...20d Kva er alternativet til dette i 2022 då, tenkjer du? Anonymkode: 7bae3...afc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #108 Del Skrevet 23. september 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Kva er alternativet til dette i 2022 då, tenkjer du? Anonymkode: 7bae3...afc Mitt ønske: At folket samler seg og lager et nytt styringssystem og tar beslutninger i felleskap. Altså majoriteten må være med å bestemme til det beste for alle. Ikke en korrupt liten kjerne som fordeler store verdier til sitt kameratnettverk som gjør de rikeste enda rikere. Dessverre er det en gigantisk oppgave å starte noe sånt. Anonymkode: ff65b...20d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #109 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mitt ønske: At folket samler seg og lager et nytt styringssystem og tar beslutninger i felleskap. Altså majoriteten må være med å bestemme til det beste for alle. Ikke en korrupt liten kjerne som fordeler store verdier til sitt kameratnettverk som gjør de rikeste enda rikere. Dessverre er det en gigantisk oppgave å starte noe sånt. Anonymkode: ff65b...20d Men det er jo det vi gjer i dag her i Noreg? Om du vil vera med å påverka samfunnet er det god plass i ymse bygdelag, særorganisasjoner, frivillige organisasjonar, politiske parti osv. Det er desse om er garantistane i samfunnet på at store aktørar (enten ein kallar dei EU, Stortinget eller Apple) vert haldne i øyrene og sett i korta. Anonymkode: 7bae3...afc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. september 2022 #110 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor har du det med lesbarhet fra? Sliter du i hverdagen med å lese små bokstaver? Hvorfor skriver du ikke med store bokstaver her? Kanskje fordi det blir ansett som skriking? Men hele verdens skatteregistre/statsregistre synes ikke det er skriking, og de ble tilfeldigvis enige om at sånn er det, men ingen har forklart at det er sånn? Er korporasjoner meningsløse? Er det ingen som kjenner til dem? Hmm....merkelig opplysning. Anonymkode: ff65b...20d Hva synes du er lettest å lese; 1: håndskrift i kun store blokkbokstaver 2: håndskrift med både små og store bokstaver 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #111 Del Skrevet 23. september 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er jo det vi gjer i dag her i Noreg? Om du vil vera med å påverka samfunnet er det god plass i ymse bygdelag, særorganisasjoner, frivillige organisasjonar, politiske parti osv. Det er desse om er garantistane i samfunnet på at store aktørar (enten ein kallar dei EU, Stortinget eller Apple) vert haldne i øyrene og sett i korta. Anonymkode: 7bae3...afc Nei, folk kan hive en stemmeseddel i ei kasse, eller digitalt og så har de ikke mer makt. Man er prisgitt at de som er valgt ikke er korrupte, eller blir korrumpert. De har jo 4 år på å gjøre all mulig galskap uten at velgerne kan stoppe dem. Lobbyistene og rådgiverne (betalt av hvem) har makta resten av valgperioden. Demokratiet virker kanskje flott for en sløv befolkning, men "demokratiets" styrke er nederst i bøtta når valgfasilitetene stenger. Det er verdens dårligste beskyttelse av folk og rettigheter. Null. Det er så dårlig designet at det ikke kan være tilfeldig. Folket kan tydeligvis narres til å tro på det råtne systemet, men det fungerer jo ikke, for alt blir bare verre. Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. september 2022 #112 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, folk kan hive en stemmeseddel i ei kasse, eller digitalt og så har de ikke mer makt. Man er prisgitt at de som er valgt ikke er korrupte, eller blir korrumpert. De har jo 4 år på å gjøre all mulig galskap uten at velgerne kan stoppe dem. Lobbyistene og rådgiverne (betalt av hvem) har makta resten av valgperioden. Demokratiet virker kanskje flott for en sløv befolkning, men "demokratiets" styrke er nederst i bøtta når valgfasilitetene stenger. Det er verdens dårligste beskyttelse av folk og rettigheter. Null. Det er så dårlig designet at det ikke kan være tilfeldig. Folket kan tydeligvis narres til å tro på det råtne systemet, men det fungerer jo ikke, for alt blir bare verre. Anonymkode: ff65b...20d Men du er jo ikke korrupt? Du kan jo stille til valg? Du kan jobbe med politikken? 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #113 Del Skrevet 23. september 2022 5 minutter siden, Snublefot62 said: Men du er jo ikke korrupt? Du kan jo stille til valg? Du kan jobbe med politikken? Ja, det er sant, men vil jeg få medieomtale eller bli ignorert? Nye partier nevnes jo ikke i media, med mindre det er av samme ulla som de andre faste gjengangerne. Og hva skjer med politikere med pågangsmot når de kommer på Stortinget? Får de utrettet noe? Nei, det skjer praktisk talt ingenting fordi ti tusen+ direktiver fra EU, via EØS forhåndsdefinerer hva som skal tillates. Verdens mest tragiske teater. Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. september 2022 #114 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er sant, men vil jeg få medieomtale eller bli ignorert? Nye partier nevnes jo ikke i media, med mindre det er av samme ulla som de andre faste gjengangerne. Og hva skjer med politikere med pågangsmot når de kommer på Stortinget? Får de utrettet noe? Nei, det skjer praktisk talt ingenting fordi ti tusen+ direktiver fra EU, via EØS forhåndsdefinerer hva som skal tillates. Verdens mest tragiske teater. Anonymkode: ff65b...20d Du kan tydeligvis ingenting om politikk. Ekte mennesker får til ekte ting i politikken. Men du er mer opptatt av å klage. Og da kommer du ingen vei. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 23. september 2022 #115 Del Skrevet 23. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dokumentasjonen ligger i hva du bør klare å observere. Ingenting som støtter konspirasjonsteorien din, mao. 😃 Sitat Som levende mann eller kvinne født på jorda er du øverste myndighet over deg selv, men lar deg likevel styre av en myndighet som er en papirfiksjon (registrert selskap, korporasjon). Jeg lar meg styre av staten Norge og lovene som er vedtatt gjeldende her. At det har noe som helst med en papirfiksjon å gjøre, er tullball du påstår uten noe som helst grunnlag eller dokumentasjon. Sitat Du lar deg styre fordi du ikke har lært at du er en naturlig myndighet over din egen kropp, ditt eget liv, så du følger bare køen av andre som gjør det samme, uten å skjønne hvorfor. Så du er tankeleser også. Ikke verst. Men jeg skjønner du må si sånt tull når du ikke har fakta å vise til. Sitat Hva er det som gjør at du lar deg styre på denne måten, uten motstand? At du har sett på TV at politiet kommer og plager deg om du kjører sparkesykkel i 23 km i stedet for 20? At du ikke bruker hjelm? Jeg lar meg styre på denne måten fordi jeg er en del av fellesskapet Norge, og jeg mener det fungerer mye bedre med reguleringer enn uten. Når det gjelder sparkesykkel som du nevner, er det da veldig tydelig fra debatten at nordmenn flest ønsker en regulering, fordi de så ulempene uten dette. Det trengs ingen udokumentert konspirasjonsteori. Sitat Har du noen dokumentasjon som forklarer hvorfor et papirselskap gis makt over deg? Er det fordi noen av en "finere familie" bosatt en annen plass styrer selskapet? Det er vanskelig å finne noen logisk forklaring på at andre mennesker har retten til å bestemme over deg. Hvordan får et papirselskap (stat, korporasjon) en slik makt. Hvordan en stat har fått slik makt, finnes det da utrolig mye dokumentasjon på. Les historie om utvikling fra eneveldige konger via opplysningstiden, til reovolusjoner og nye demokratiske grunnlover. Ingenting mystisk med dette. Det betyr selvsagt ikke at den norske stat fungerer perfekt, men alt du kommer med er jo udokumentert synsing som ikke engang gir noen rasjonell mening. Endret 23. september 2022 av Capitan Fracassa 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #116 Del Skrevet 23. september 2022 Just now, Snublefot62 said: Du kan tydeligvis ingenting om politikk. Ekte mennesker får til ekte ting i politikken. Men du er mer opptatt av å klage. Og da kommer du ingen vei. Ingen klarer å få til noe politisk når systemet er korrupt og defekt. Men klart det er viktig at folket skal tro på fjaset, så de fortsetter å ha 4 års tolmodighet hver gang, og ikke sette seg på bakbeina. Ingen har jo fått til noe i politikken på lange tider, fordi det er designet til å være sånn. Ser du ikke at alt bare blir verre for hver måned? Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #117 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Problemet at dette er for komplisert for den gjennomsnittet brukeren på KG å forstå. Derfor vil ikke folk prøve å forstå og kommer med usaklige kommentarer og roper konspirasjoner. Du ser hvilket nivå det er her inne 😜 Anonymkode: 1d9cf...574 Sa KG -brukeren.........🤣🤣 Anonymkode: d9d60...7d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #118 Del Skrevet 23. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sa KG -brukeren.........🤣🤣 Anonymkode: d9d60...7d1 Hvem vet hvem som er den gjennomsnittlige brukeren? Anonymkode: ff65b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #119 Del Skrevet 23. september 2022 26 minutter siden, Snublefot62 said: Hva synes du er lettest å lese; 1: håndskrift i kun store blokkbokstaver 2: håndskrift med både små og store bokstaver Det er vel ikke håndskrift på førekort, pass og brev fra staten? Anonymkode: ff65b...20d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #120 Del Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, det er sant, men vil jeg få medieomtale eller bli ignorert? Nye partier nevnes jo ikke i media, med mindre det er av samme ulla som de andre faste gjengangerne. Og hva skjer med politikere med pågangsmot når de kommer på Stortinget? Får de utrettet noe? Nei, det skjer praktisk talt ingenting fordi ti tusen+ direktiver fra EU, via EØS forhåndsdefinerer hva som skal tillates. Verdens mest tragiske teater. Anonymkode: ff65b...20d Så klart vil du få medieomtale. https://www.ba.no/sjokkmaling-i-bergen-bompengepartiet-er-nest-storst/s/5-8-1042757 https://www.h-avis.no/nyheter/innbyggerpartiet-stiftet/s/2-2.921-1.1729886 https://www.dailysabah.com/world/europe/swedens-immigrants-turn-their-backs-on-mainstream-political-parties Anonymkode: 7bae3...afc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå