AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Jeg har blitt invitert til en jentetur en helg i sommer. Da vil babyen min være 1 år gammel. Er det for lenge å reise bort fra en 1-åring da? Babyen vil da bli hjemme med pappaen. Jeg har ennå ikke vært borte fra babyen noe mer enn noen timer, men det skjer jo mye på disse månedene. Anonymkode: 2ee71...576
Gjest EmKay Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Kan ikke se hvorfor det skal være noe problem så lenge det ikke er amming eller andre praktiske ting som står i veien. Pappa er vel en like god forelder som mamma, og om dere føler dere usikre er det bare å "øve" litt forkant med en og annen natt borte. Jeg hadde i allefall ikke hatt noen kvaler med å reise på den helgeturen, det gjør deg nok sikkert godt som mor å få et lite avbrekk sammen med venninnene dine også, så kommer du glad og uthvilt hjem igjen
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 EmKay skrev (2 minutter siden): Kan ikke se hvorfor det skal være noe problem så lenge det ikke er amming eller andre praktiske ting som står i veien. Pappa er vel en like god forelder som mamma, og om dere føler dere usikre er det bare å "øve" litt forkant med en og annen natt borte. Jeg hadde i allefall ikke hatt noen kvaler med å reise på den helgeturen, det gjør deg nok sikkert godt som mor å få et lite avbrekk sammen med venninnene dine også, så kommer du glad og uthvilt hjem igjen Er jo vanskelig å spå hvordan ammingen er på det tidspunktet. Per nå ammer vi jo fremdeles en del, også på natt. Men vil jo tro babyen kan få flaske på natten og at det går greit med fast føde på dagen når han har blitt ett år? Anonymkode: 2ee71...576
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Det må du føle på selv. Jeg hadde ikke vært komfortabel med det, men dømmer på ingen måte de som velger annerledes 😊 Anonymkode: f6c9f...a05 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er jo vanskelig å spå hvordan ammingen er på det tidspunktet. Per nå ammer vi jo fremdeles en del, også på natt. Men vil jo tro babyen kan få flaske på natten og at det går greit med fast føde på dagen når han har blitt ett år? Anonymkode: 2ee71...576 Barnet trenger ikke mat på natten når det er ett år. Bruk tiden fram mot jenteturen til å slutte å amme på natt. Gi evt vann. Anonymkode: 9f1a2...c39 6
Gjest EmKay Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er jo vanskelig å spå hvordan ammingen er på det tidspunktet. Per nå ammer vi jo fremdeles en del, også på natt. Men vil jo tro babyen kan få flaske på natten og at det går greit med fast føde på dagen når han har blitt ett år? Anonymkode: 2ee71...576 Sannsynligvis går det nok helt fint ja. Det er jo ikke sikkert du fortsatt ammer på natten da, men om du vet at barnet tar flaske kan du jo belage deg på å pumpe litt i forkant om det er slik at dere fortsatt ammer. Ellers kan det jo være greit å ha en form for avbestillingsforsikring om det er flybilletter i bildet, så har du mulighet til å trekke deg om noe skulle oppstå.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Hadde aldri gjort det for noe som ikke er nødvendig. Anonymkode: aa879...cbc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det må du føle på selv. Jeg hadde ikke vært komfortabel med det, men dømmer på ingen måte de som velger annerledes 😊 Anonymkode: f6c9f...a05 Må bare spørre hva som gjør at man ikke velger å dra. For sannsynligvis vil jeg jo føle på det når det nærmer seg. Er det at noen barn gråter og ikke har det bra hvis mor er borte så lenge? Eller for egen følelse du ikke ville valgt det? Anonymkode: 2ee71...576
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må bare spørre hva som gjør at man ikke velger å dra. For sannsynligvis vil jeg jo føle på det når det nærmer seg. Er det at noen barn gråter og ikke har det bra hvis mor er borte så lenge? Eller for egen følelse du ikke ville valgt det? Anonymkode: 2ee71...576 Her er det kun mine egne følelser det går på. Ungen er heldigvis like trygg på far, så de storkoser seg. Anonymkode: f6c9f...a05
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Må bare spørre hva som gjør at man ikke velger å dra. For sannsynligvis vil jeg jo føle på det når det nærmer seg. Er det at noen barn gråter og ikke har det bra hvis mor er borte så lenge? Eller for egen følelse du ikke ville valgt det? Anonymkode: 2ee71...576 Jeg hadde heller ikke gjort det, men det handler om at jeg bare ikke ville vært komfortabel med det i den relasjonen jeg har til MITT barn. Og så synes jeg selv at to netter er lenge når barn ikke har tidsbegrep. Men jeg synes overhodet ikke det gjør noe at andre velger noe annet (med mindre ungen er under 1 år, da synes jeg det kanskje er litt dumt) Anonymkode: 4d180...ea7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 Min er 18 mnd nå og jeg føler meg ikke klar for en hel helg borte, selv om det sikkert hadde gått fint da ungen trives med far. Vil nok prøve en natt før jeg tar en hel helg. Anonymkode: 95313...60b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 Gutten min er to år og jeg hadde dødd av lengsel 😅 Så lenge pappa og barnet har det fint sammen så går det nok bra 😊 Anonymkode: 48ebc...6fa
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 Jeg hadde gjort det. Min eldste er to, hun sover hos mormoren sin fra fredag til søndag ofte, og har gjort det siden før hun ble ett år. Men dette må man kjenne litt på selv, føler du deg komfortabel med det så hadde jeg reist. Føler du deg ikke komfortabel med det, ville jeg blitt hjemme Anonymkode: ecf90...9d5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 Jeg gjorde det et par dager før min sønn fylte ett år. Ble invitert i utdrikningslag fra tors - søndag. Valgte å ta et senere fly enn resten av følget, og dro fra fredag til søndag. Han var kronisk mammadalt og det hadde føltes helt utenkelig to måneder tidligere, men på ett års dagen var pappapermen godt i gang, jeg jobbet igjen og nattammingen var ferdig. Så det gikk helt strålende. Han hadde ikke vist noe tegn til misnøye og koste seg med far i de drøye to døgnene jeg var borte. Anonymkode: 7e576...297
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Må bare spørre hva som gjør at man ikke velger å dra. For sannsynligvis vil jeg jo føle på det når det nærmer seg. Er det at noen barn gråter og ikke har det bra hvis mor er borte så lenge? Eller for egen følelse du ikke ville valgt det? Anonymkode: 2ee71...576 Ikke den du siterte, men jeg har ikke klart å sove borte fra barnet mitt før hun ble 3,5 år. Det er mer meg enn henne. Hun har derimot hatt barnepass et par ganger før det, og ja, det gjør vondt når baby gråter, men når du vet at hun er hos trygge omsorgspersoner, og de gir tilbakemelding på at baby har det bra, så vil det etterhvert bli enklere. Anonymkode: 378da...e18
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 Ser ikke problemet. Jeg skal være borte fra min på 10 mnd fra tidlig lørdag til sent søndag neste helg. Hun er hjemme med faren. Har aldri tenkt på det som galt. Anonymkode: 95f89...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 Det hadde vært null problem her ihvertfall. Da vår var ett år gikk hun i barnehage, gikk selv, sov natta gjennom, hadde sluttet å amme, spiste godt,osv. Hun var ofte på overnatting hos besteforeldrene. Hun har alltid vært like glad i pappaen sin som meg selvfølgelig, så om det er pappa eller jeg som er hjemme med henne har ingenting å si, vi er jo likeverdige som foreldre. Anonymkode: 226e7...da2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå