AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Er så forbauset. Samboer ble for tusende gang kalt inn til fam.vern.k med bakgrunn i at mor ønsker å ta opp noe. Og det er helt greit. Synes det er fint å kunne benytte seg av en arena som hjelper de å kommunisere. Men så har det slik at veilederen de har der er meget ufin, der samboer ender hver gang opp med å sitte i 1,5-2 timer å høre på at hun forsvarer mor og alle hennes "gjerninger", og han kommer ikke til orde. Det er belastende for han å sitte der å høre på at mor kommer med usanne påstander, og at hun bruker barna mot han i saker som ikke er reelle. Så han blir noe perpleks hver gang, og føler seg utrolig dum og udugelig. Skal ikke slike veiledere være nøytrale, og snakke på barnas vegne? Der de heller prøver å hjelpe/veilede de voksne med å sette ord på hva begge mener/ønsker? De skal ikke sitte å ta parti? Skjønner veldig tydelig at mor sitter der og gjør seg til offer med krokodilletårene sine. Mens far ikke blir hørt. Kan dette påklages? Anonymkode: c073f...88b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Hva om han bare nekter å stille? Anonymkode: d2c8a...843
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Og dette har du fra din samboer? Har aldri opplevd de på fvk ta noe parti, og jeg har vært borti mange forskjellige. Anonymkode: cf040...93e 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og dette har du fra din samboer? Har aldri opplevd de på fvk ta noe parti, og jeg har vært borti mange forskjellige. Anonymkode: cf040...93e Jeg har vært med 2 av de siste gangene som støtte for han etter at han fortalte dette etter et møte. Anonymkode: c073f...88b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Er det en mulighet av Far tar feil da? At Far sitt parti rett og slett ikke er forenelig med barnas beste? At når det virker som hun støtter mor, så er det egentlig barnas beste hun støtter? Hvis dere oppriktig anser at dette ikke er en mulig forklaring, så ville jeg bedt om å skifte til en annen behandler hos familievernkontoret. Anonymkode: fca7b...c52 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva om han bare nekter å stille? Anonymkode: d2c8a...843 Ja, han vurderer det hvis han blir kalt inn igjen. De samarbeider ikke så dårlig at de må dit hver gang. Anonymkode: c073f...88b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det en mulighet av Far tar feil da? At Far sitt parti rett og slett ikke er forenelig med barnas beste? At når det virker som hun støtter mor, så er det egentlig barnas beste hun støtter? Hvis dere oppriktig anser at dette ikke er en mulig forklaring, så ville jeg bedt om å skifte til en annen behandler hos familievernkontoret. Anonymkode: fca7b...c52 Nei, ordlyden var noe ang henne og hennes familie, og at han måtte jo skjønne at bla bla bla. Det handlet plutselig ikke om barna. Anonymkode: c073f...88b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 Hvorfor sier han ikke bare ifra? Jeg har gitt beskjed hver gang en terapeut har hatt feil fokus eller bør justere strategien sin. det er en del av jobben deres. Anonymkode: 2ab4f...30c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 Be om å bytte terapeut om den dere har fått ikke fungerer. De er jo meglere. Men skjønner det er vanskelig jobb å ha, hvis det er like mye løgn og manipulasjon som beskrives på KG. Anonymkode: 37ffb...b4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå