Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk innvilget foreldrepenger på onsdag forrige uke. Skjønte at de vil gjøre en manuell utbetaling for pengene for februar siden jeg ikke rakk å være med på utbetaling 25. Men hvor raskt skjer det, og når på døgnet blir det utbetalt? 

Anonymkode: 51c97...6de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å svare på. Som regel er de inne innen en uke etter vedtak. 

Anonymkode: 396a3...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Spørs på når banken din kjører overføringer

Anonymkode: a0dbd...51a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk foreldrepenger første gang i forrige uke, fødte i desember. Da fikk jeg en ekstra utbetaling (fordi jeg ikke hadde fått i januar) på mandag og ordinær utbetaling på fredag. 

Anonymkode: 4ee65...c1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg fikk foreldrepenger første gang i forrige uke, fødte i desember. Da fikk jeg en ekstra utbetaling (fordi jeg ikke hadde fått i januar) på mandag og ordinær utbetaling på fredag. 

Det tok lang tid?? Hadde du fått vedtaket allerede i desember?

AnonymBruker
Skrevet

Varier. Kommer nok innen en uke etter vedtak, når på dagen finnes det ingen fasit på, men den kommer før fire. Mine pleier å komme før tolv. 

Anonymkode: 16222...5d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det tok lang tid?? Hadde du fått vedtaket allerede i desember?

Jeg fødte en av de siste dagene i desember, fikk vel vedtaket 30.12 eller noe sånt. Syns det var rart de ikke klarte å betale ordinært i januar med en måneds varsel. Med det er vel ikke så lett å forstå seg på nav. 🤷🏼‍♀️

Gjest Smeltemann
Skrevet

Det som er sikkert er at har man fått vedtaket så kommer pengene 👍👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fikk innvilget foreldrepenger på onsdag forrige uke. Skjønte at de vil gjøre en manuell utbetaling for pengene for februar siden jeg ikke rakk å være med på utbetaling 25. Men hvor raskt skjer det, og når på døgnet blir det utbetalt? 

https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/kontakt-nav/utbetalinger/utbetalinger/utbetalingsdatoer-feriepenger-og-skattetrekk/foreldrepenger_kap

For søknader som ikke er ferdigbehandlet den 15. i en måned, utbetales pengene innen 5 dager når søknaden er ferdig behandlet innen månedsskiftet.

De magiske klokkeslettene når det overføres penger fra konto i én bank til konto i en annen bank, er:

05.35, 11.05, 13.35 og 15.35.

På hverdager, vel å merke, forklarer blant annet Sparebanken Sør på sine nettsider.

Anonymkode: d3b34...f06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fødte en av de siste dagene i desember, fikk vel vedtaket 30.12 eller noe sånt. Syns det var rart de ikke klarte å betale ordinært i januar med en måneds varsel. Med det er vel ikke så lett å forstå seg på nav. 🤷🏼‍♀️

Så du fikk ingen utbetalinger fra du gikk ut i permisjon tre uker før fødsel, til forrige uke? Og du ringte ikke inn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så du fikk ingen utbetalinger fra du gikk ut i permisjon tre uker før fødsel, til forrige uke? Og du ringte ikke inn?

Hei ammetåke, jeg snakker om barnetrygd! 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Foreldrepenger har jeg heldigvis fått siden permisjonsstart, siden jeg får lønn fra arbeidsgiver som vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei ammetåke, jeg snakker om barnetrygd! 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Foreldrepenger har jeg heldigvis fått siden permisjonsstart, siden jeg får lønn fra arbeidsgiver som vanlig. 

Hahah takk og pris, ble stressa jeg 😂 ts

AnonymBruker
Skrevet
On 3/1/2021 at 11:02 PM, AnonymBruker said:

Ikke meg du spør, men jeg fikk ikke vedtak før etter 3 mnd. Veldig glad jobben forskuddsbetalte for å si det sånn 😅🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke meg du spør, men jeg fikk ikke vedtak før etter 3 mnd. Veldig glad jobben forskuddsbetalte for å si det sånn 😅🙈

Ordnet seg her! Fikk vedtak uken etter permisjonen startet, og fikk første utbetaling 6 dager etter :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...