AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Jeg er født på tidlig 90 tallet og var dessverre en tilhenger av overnappede bryn. Som mange andre, så har dette resultert i lite brynshår som i dag vokser ut. Så jeg må bruke sminke for å se nogen lunde normal ut. Har slitt denne vinteren med tørr hud. Er veldig typisk meg å flasse på vinterstid i hodebunnen. Head and sholders bruker jeg ca 1 gang i mnd og det hjelper på hodebunn. men nå flasser brynene mine... jeg vil helst ikke gnikke og gnu for mye på dem, i frykt for at mer hår skal falle av. Tar så sykt lang tid før de vokser ut igjen. Så er veldig skeptisk til peeling... kan jeg bruke head and sholders på øyebryna? 🤣 eller vil ikke det ha noe for seg, siden det er tørr hud jeg sliter med? Jeg dusjer annenhver dag og ette dusj tar jeg på lotion i hele ansiktet samt over øyebrynene. Men øyebrynene må være tørre før jeg evt tar på sminke, så kan ikke smøre lotion på øyebrynene hele tiden heller... sminke på lotion blir bare søl ☹️ Noen som har noe tips? Anonymkode: 38c99...431
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Finnes mange fuktighetskremer som kan brukes under sminke, som tørker raskt. Finn en slik en. Anonymkode: 9b691...af5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Skrubb med salt og olje noen ganger i uken og smør med olje (jojoba, argan eller kokosolje) ofte. Ikke før du sminker deg da, men på kvelden og på dager du ikke sminker deg. Fungerer veldig godt, ihvertfall etter noen uker. Anonymkode: 41de5...34b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Du kan peele forsiktig. Finn en mild peeling laget for ansikt. Bruk to fingre og beveg de i sirkel over øyenbrynene. Du trenger ikke å presse ned. De øyenbrynshårene du har nå, kommer ikke til å falle ut med mindre de allerede har løsna (det er vanlig at hår faller ut og gror ut igjen). Så, om kvelden 2-3 ganger i uka, peel forsiktig, også smører du på med en god, tykk fuktighetskrem. På morgenen kan du bruke din vanlige fuktighetskrem. Anonymkode: 7cf56...369
AntiBullshit Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 fukt ansiktet godt og bruk en mild ansiktsrens så kan du fukte en ansiktsklut og skrubbe forsiktig slik at du får vekk død hud inni bryna. Etterpå smører du ansiktet med din vanlige ansiktskrem/olje, bare pass på at du nå også smører innimellom brynshårene. Dersom du flasser er det viktig at du får vekk den døde huden før du evt smører med krem eller olje
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Jeg pleier bare å skrape flasset ved å gå gjennom brynene med fingertuppene. Har til nå ikke mistet noe hår der Anonymkode: f32f0...171
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Kan det være seboreisk eksem? Rundt 7% av befolkningen har det. Anonymkode: 30f08...c09
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 Du kan ha sopp, ikke skrubb huden det blir bare verre. Anonymkode: bc2b5...bb9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 Jeg har det også sånn, flasser i øyebrynene! Jeg har også nappet dem veldig tynne/nesten helt bort fra 2008-2016 før jeg begynte å la det gro ut igjen men det grodde aldri ut så mye som jeg hadde før 😳 Har hørt det går an å transplantere øyebrynshår faktisk. Det går også an å tatovere noe innimellom så de ser tettere ut. Jeg pleier å sminke mine og holder meg til det inntil videre, er helt nødt til å gjøre det eller så ser det ikke ut. Til flasset så bruker jeg en krem som heter Derma Exomega kontrol. Det er den beste kremen til alt syns jeg. pleier å smøre det på for så å tørke det litt vekk så jeg kan legge på sminke. Anonymkode: d1435...456
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 Sånn ser de ut etter jeg har sminka de 🤣 Anonymkode: d1435...456 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 Jeg har mye hår på øyenbrynene mine og har aldri nappet. Har nå og da flass og bruker en tannbørste til å børste det forsiktig bort. Iblant kan det bli ekstremt mye flass. Det er jo bare døde hudceller. Anonymkode: b6f26...868
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 Kan være seboreisk eksem som nevnt, eller bare vinteren som setter sitt preg. Det finnes sjampo på apoteket mot førstnevnte. Head and Shoulders er virkelig ikke bra. Jeg selv er veldig plaget med tørr hud som kan flasse om vinteren. Jeg bruker AHA-syrepeeling 2 ganger i uken etterfulgt av fuktmaske. Funker utmerket, og opplever ikke noe særlig flassing lengre. Anonymkode: 7f188...9c2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 Hvet du hva jeg gjør? Jeg tar ermet på genseren min mens jeg har den, kanskje den helt nederste biten hvis der er en joggejakke eller lignende, og gnir forsiktig over huden. Greit å gjøre det uten sminke på da Det blir en litt myk og hurtig peeling/polering om man ikke tar for hardt i -vær litt forsiktig der, jeg fikk veldig tørr hud på kinnet i vinter og store tørre flak da det gikk ned mot tyve minus. Smurte masse altså, men det funka langt i fra nok. Tok litt hardt i på "peelingen" med genseren en dag, og endte opp med et stort rødt kinn på den ene siden som ikke gikk vekk på en uke. Husk å gå i små sirkler mer enn opp og ned, det river ikke opp ny hud så lett -det er i alle fall et smart råd som jeg må huske å ta til meg selv om jeg er frustrert! Anonymkode: ed837...8a6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 11.12): Jeg er født på tidlig 90 tallet og var dessverre en tilhenger av overnappede bryn. Som mange andre, så har dette resultert i lite brynshår som i dag vokser ut. Så jeg må bruke sminke for å se nogen lunde normal ut. Har slitt denne vinteren med tørr hud. Er veldig typisk meg å flasse på vinterstid i hodebunnen. Head and sholders bruker jeg ca 1 gang i mnd og det hjelper på hodebunn. men nå flasser brynene mine... jeg vil helst ikke gnikke og gnu for mye på dem, i frykt for at mer hår skal falle av. Tar så sykt lang tid før de vokser ut igjen. Så er veldig skeptisk til peeling... kan jeg bruke head and sholders på øyebryna? 🤣 eller vil ikke det ha noe for seg, siden det er tørr hud jeg sliter med? Jeg dusjer annenhver dag og ette dusj tar jeg på lotion i hele ansiktet samt over øyebrynene. Men øyebrynene må være tørre før jeg evt tar på sminke, så kan ikke smøre lotion på øyebrynene hele tiden heller... sminke på lotion blir bare søl ☹️ Noen som har noe tips? Anonymkode: 38c99...431 Hvis det ikke går over etter vinteren så kan det være midd. Alle har det, men det blir verre med alder og autoimmune sykdommer. I så fall så må det vaskes med såpe og renses med en spesial antibakteriell oppløsning. Skrubb og krem vil ikke hjelpe. En øyelege/ optiker eller hudlege kan se om det er dette. Just FYI. Anonymkode: 5dcf9...69c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå