Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er i uke 16, og har i går og i dag kjent en del press i underlivet og mye trykk i livmora. Dette har jeg kjent tidligere i svangerskapet også, men nå tar det ofte mange minutter før det går over, og de er litt sterkere enn tidligere. Jeg har hatt en MA for et halvt år siden og er så bekymra for at det er noe galt! Jeg skal selvfølgelig oppsøke lege om det ikke går over, men i dag må jeg ta koronatest, så kan ikke bestille time før jeg har fått negativt svar.

Jeg vet jo at menssmerter er vanlig, men det er jo så forskjellig hva som regnes som smerter og hva som bare er ubehag. I går var det såpass vondt at jeg måtte avbryte en tur jeg skulle gå, for jeg kjente at det gjorde vondt når jeg trampa i bakken. Når jeg sitter/ligger gjør det ikke vondt. 

Jeg har også blitt konisert, og er livredd for at det kan være begynnende abort.. særlig siden jeg kjenner en pressfølelse i underlivet (når jeg står/går)

Kan noen betrygge meg og si at dette er normalt? Eller bør jeg ringe legen sporenstreks?

Anonymkode: e9f83...91a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg? Ring og rådfør deg med lege dersom du er usikker. 

Anonymkode: 25ae0...0ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også nedpress ved kynnere veldig tidlig! Var livredd og tok kontakt med jordmor som sa at noen dessverre bare har det sånn. Ta kontakt med jordmor eller lege og hør hva de sier, ikke gøy å gå og bekymre seg.

Anonymkode: 4f58a...c56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg hadde også nedpress ved kynnere veldig tidlig! Var livredd og tok kontakt med jordmor som sa at noen dessverre bare har det sånn. Ta kontakt med jordmor eller lege og hør hva de sier, ikke gøy å gå og bekymre seg.

Jeg har aldri skjønt helt hvordan kynnere eller nedpress skal føles, men det er hvertfall et press jeg føler langt nede! Men jeg har heldigvis kjent mindre av det i dag enn i går. Jeg skal ringe jordmor så snart jeg får svar på coronatesten, håååper alt står bra til med den lille😥

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri skjønt helt hvordan kynnere eller nedpress skal føles, men det er hvertfall et press jeg føler langt nede! Men jeg har heldigvis kjent mindre av det i dag enn i går. Jeg skal ringe jordmor så snart jeg får svar på coronatesten, håååper alt står bra til med den lille😥

Mest sannsynlig går det helt fint, og bare er noen nerver som er i klem ❤

Skrevet

Kan høres ut som kynnere. Da blir livmora hard, og kan kjennes ut som press/stølhet. Kommer og går hele svangerskapet, noen er mer plaget enn andre, både i styrke og hvor ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...