Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Hva er samboer for deg? Og hva er en kjæreste?

Jeg har gått rundt å trodd at det å dele livet sammen betyr å sitte i sofaen sammen fra man kommer hjem til man legger seg hver dag. Jeg har lenge gått å prioritert bare han. Har ikke hatt lyst å være med venner eller gjøre andre ting. Men jeg merker hvor deilig det er nå å kunne flytte inn i ny leilighet der det er nok plass til å hverken se eller høre hverandre et parr timer til dagen. Samtidig som om at vi har blitt enig om at fra klokken 20.00 hver kveld er vi litt tilgjengelig for hverandre i stuen og at vi kan være litt ilag da og finne på ting. Ha kvalitetstid noen ganger i uken når det passer seg. I helgen er vi mer ilag om den ene ikke skal noe. Da får vi tid til hobby. Venner. Husarbeid og egentid. Før delte vi drt på en annen måte 3 kvelder i uken så jeg ikke noe av han og det gjorde meg litt trist. Men samtidig så tror jeg at jeg har misforstått hele prinsippet med samboer slik jeg tenkte. Hva tenker dere om det? 

Anonymkode: bf57c...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ha egne hobbyer og venner når man er i forhold tenker jeg, ellers er det fare for at man kveler hverandre etterhvert. Men det er en balansegang mellom venner/familie og egne hobbyer. Jeg og min er veldig opptatt av at man skal prioritere seg selv også. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva samboer er? Man bor sammen. Alle er forskjellige og prioriterer forskjellige ting! 
Vi har ingen tider vi SKAL være sammen, vi finner på ting når vi har tid men dyrker oss selv hver for oss og. Vi har barn så åpenbart blir det mer sammen enn med venner fordi vi har familieaktiviteter som prioritet. 
Forstod egentlig ikke problemstillingen her? Eller spørsmålet. 

Anonymkode: 3b24c...ad3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde lenge at jeg var en slik person som ikke trengte noe alenetid for jeg så utadvendt og ville bare være med andre hele tiden. Så fikk jeg samboer samtidig med korona og han har ingen interesser, trener ikke, går ikke lange turer med venner eller noe som skjer utenfor leiligheten og jeg forstår at det livet er noe helt annet. Da jeg var så veldig sosial og ikke trodde jeg orket å være alene i starten av 20-åra, så var jeg jo det iom at jeg dro hjem alene, sov alene, spiste frokost alene og hadde egentlig mange timer alene som jeg ikke tenkte over. Nå har jeg plutselig ikke vært så mye som en time alene i egen leilighet siden juli. Det gikk ikke lengre så jeg fortalte samboer at jeg trengte litt alenetid noen ganger. Krysser fingrene for at han ikke ble såret og kommer seg litt mer ut av leiligheten. Det blir selvfølgelig noe helt annet med barn i bildet, men det ønsker ingen av oss så den delen er avklart :) 

Anonymkode: a18d3...e65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen man bor sammen med.

Anonymkode: c5376...12e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva samboer er? Man bor sammen. Alle er forskjellige og prioriterer forskjellige ting! 
Vi har ingen tider vi SKAL være sammen, vi finner på ting når vi har tid men dyrker oss selv hver for oss og. Vi har barn så åpenbart blir det mer sammen enn med venner fordi vi har familieaktiviteter som prioritet. 
Forstod egentlig ikke problemstillingen her? Eller spørsmålet. 

Anonymkode: 3b24c...ad3

Ts:Jeg mente ikke at han skal være med meg så og så mye men at den tiden ikke skal settes av til gaming på hobbyrom et vårt. Så klart noen ganger men noen ganger ikke. At man veksler litt på det og at jeg kan føle litt på at jeg kan spørre om han vil finne på noe nåe jeg har lyst til det og kan prate med han litt hver dag ish. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Man bor sammen. Og så er man ofte kjærester i tillegg.

Gjest Føsleguri
Skrevet (endret)

Hvem har tid til å sitte i sofaen fra man kommer hjem til man legger seg?

For ikke å snakke om hvor usunt det er med et så stillesittende liv. 

Fordi om man er samboere betyr ikke det at man blir en person. Både han og jeg har venner, hobbyer og fritidsinteresser selv om vi bor sammen. Det er ikke aktuelt å kutte ut det selv om jeg er samboer. Hva hvis det blir slutt og jeg sitter der uten venner og andre interesser?

Endret av Føsleguri
AnonymBruker
Skrevet

Når man bor sammen er man samboere. Hadde aldri orket å sitte klint oppå samboeren min hele kvelden, vi er heldigvis like der. Vi har hver våre hobbyer og venner, men vi prioriterer så klart kjærestetid også. Det er lov å leve egne liv selv om man lever sammen. 

Anonymkode: ec070...386

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har jobb og hver våre 2 barn, så her er det hit og dit på ungenes fritidsaktiviteter, og litt egne. Synes vi får sett hverandre mye uten å måtte avtale sofatid, og klokkesletter og x dager i uken. Om vi aldri hadde sett hverandre, så ser jeg at det er gjerne noe slikt som må til, altså. Synes vi er flinke til å "ta kvelden" og tilbringe den sammen. Eksen min kunne plutselig stikke til kompiser kl 22 siden jeg uansett "bare var hjemme" og dermed kunne passe ungene alene. Vi trengte jo ikke være 2 hjemme og kjede oss 😱 Han kunne kjede seg på en kjempekjekk grillfest, hvis han så på Facebook at andre hadde en dobbelt så stor grillfest :-P

Anonymkode: 8b370...0c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har jobb og hver våre 2 barn, så her er det hit og dit på ungenes fritidsaktiviteter, og litt egne. Synes vi får sett hverandre mye uten å måtte avtale sofatid, og klokkesletter og x dager i uken. Om vi aldri hadde sett hverandre, så ser jeg at det er gjerne noe slikt som må til, altså. Synes vi er flinke til å "ta kvelden" og tilbringe den sammen. Eksen min kunne plutselig stikke til kompiser kl 22 siden jeg uansett "bare var hjemme" og dermed kunne passe ungene alene. Vi trengte jo ikke være 2 hjemme og kjede oss 😱 Han kunne kjede seg på en kjempekjekk grillfest, hvis han så på Facebook at andre hadde en dobbelt så stor grillfest 😛

Anonymkode: 8b370...0c4

Dette er litt "planlagt" fordi noen ganger har han prioritert gamingen mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske enkelt å definere. Samboer er en du deler adresse med. Ikke mer eller mindre. Bor dere på ulik adresse og tilbringer de fleste netter sammen, er dere ikke samboere :)

Vi har bodd sammen i et par år nå, og vi sitter ikke oppå hverandre hele kveldene. Vi driver litt med hvert vårt, og så er vi litt sammen. Det trives vi med begge to. Noen kvelder er vi sammen hele tiden etter jobb, andre kvelder er han i garasjen og jobber og jeg sitter og ser serier eller strikker for meg selv. Poenget er jo å finne en balanse som passer begge.

Anonymkode: 737b8...1fa

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske at samboeren min gamet!!! Eller hadde en annen litt tidkrevende hobby (ikke avhengighet til gaming, altså). 

Jeg har selv mange hobbyer som må gjøres alene (lesing, maling, sying, osv.), og opplever av og til at samboer kjeder seg og skulle ønske vi var mer sammen. Men jeg har behov for alenetid og mine ting, vi ser jo hverandre store deler av dagene uansett 😊 

Han har veldig sesongrelaterte hobbyer, og tydeligvis null behov for alenetid. Men løser det godt. Vær glad for at han gamer du, så lenge det ikke går utover helse/jobb.

Anonymkode: 20064...49e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En samboer er en person man deler hus og hjem med. Man deler på plikter i huset og har et samliv sammen. Trenger ikke å være sammen 24/7. Sove sammen om nettene og spise middag sammen. 
De som får barn blir jo i tillegg foreldre sammen og skal dele på oppgavene som fører med barn. 

Har alltid hatt egne sysler og vært med venninner og egen familie. Men har alltid spist middag sammen og tilbringt de siste par timene på kveldene sammen i en ellers hektisk hverdag med jobb. 

Anonymkode: 1b360...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...