Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg bør ta kontakt med ex-venninne? Hun har vært en nær venn av meg opp igjennom siden tenårene. For noen måneder siden så skjedde det noe uheldig. Jeg dummet meg ut. Vi prøvde å være venner igjen etter dette, men jeg følte at hun ikke var den samme lenger, hele kjemien var klein. Jeg vet ikke om det var fordi jeg ikke unnskyldte meg tydelig nok, eller om det var fordi hun bare ikke klarte å svelge den kamelen. Derfor avsluttet jeg det vennskapet for jeg følte meg rådvill og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Prøvde å snakke ordentelig med henne, men hun er konfliktsky og derfor kom aldri samtalen noe vei. 

Jeg syns det er urettferdig da jeg har svelgt så mange kameler for henne tidligere. Allikevel savner jeg det vennskapet vi hadde. 

Kan du se om hun er/var en god venninne? Hadde hun blitt glad om jeg tok kontakt med en velformulert melding. Hadde vennskapet blitt det samme igjen? Er det vits, rett og slett? 

Anonymkode: e029d...ea5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen??!

Gjest Lawyam
Skrevet (endret)

DU dummet deg ut. Hun gav deg en ny sjanse.

DU følte at hun ikke var den samme lenger

DU følte hele kjemien var klein.

DU unnskyldte deg ikke tydelig nok

DU vet ikke om hun klarte å svelge kamelen

DU avsluttet det vennskapet for DU følte deg rådvill og visste ikke hva DU skulle gjøre.

DU mener HUN er konfliktsky og derfor kom aldri samtalen noe vei. 

DU synes derfor at HUN er urettferdig mot DEG fordi du har svelgt så mange kameler FØR

DU savner jeg det vennskapet dere hadde. 

Du spør om hun var en god venninne. Ja, det tror jeg og hun gav deg en sjanse da du dumma deg ut.

Om HUN er en god venninne? Kutta du ikke henne ut da? 

Spørsmålet jeg sitter igjen med er heller om DU er en god venninne.

Blir hun glad i velformulerte meldinger, sikkert. Men du bør vel unnskylde deg så det holder for både det ene og det andre ovenfor.

Vits? Har du tenkt å være mer moden fremover i et vennskap? . Det er vel mer enn en velformulert melding som skal til? Hvis stemningen blir klein og dere skal ha diskutere hvem er dere som er best på kamelspising bør dere heller melde dere på en ksmelspisingskonkurranse enn tro det vennskapet kan bevares.

Et godt råd er å se DIN rolle i dette og slutte å anklage henne for alt dette hvis du vil ha henne tilbake. Selvinnsikt.

Endret av Lawyam
AnonymBruker
Skrevet
Lawyam skrev (3 minutter siden):

DU dummet deg ut. Hun gav deg en ny sjanse.

DU følte at hun ikke var den samme lenger

DU følte hele kjemien var klein.

DU unnskyldte deg ikke tydelig nok

DU vet ikke om hun klarte å svelge kamelen

DU avsluttet det vennskapet for DU følte deg rådvill og visste ikke hva DU skulle gjøre.

DU mener HUN er konfliktsky og derfor kom aldri samtalen noe vei. 

DU synes derfor at HUN er urettferdig mot DEG fordi du har svelgt så mange kameler FØR

DU savner jeg det vennskapet dere hadde. 

Du spør om hun var en god venninne. Ja, det tror jeg og hun gav deg en sjanse da du dumma deg ut.

Om HUN er en god venninne? Kutta du ikke henne ut da? 

Spørsmålet jeg sitter igjen med er heller om DU er en god venninne.

Blir hun glad i velformulerte meldinger, sikkert. Men du bør vel unnskylde deg så det holder for både det ene og det andre ovenfor.

Vits? Har du tenkt å være mer moden fremover i et vennskap? . Det er vel mer enn en velformulert melding som skal til? Hvis stemningen blir klein og dere skal ha diskutere hvem er dere som er best på kamelspising bør dere heller melde dere på en ksmelspisingskonkurranse enn tro det vennskapet kan bevares.

Et godt råd er å se DIN rolle i dette og slutte å anklage henne for alt dette hvis du vil ha henne tilbake. Selvinnsikt.

Hun har ligget med 2 av "mine" bak min rygg. Hun har "stjålet" penger av meg. Blant annet og mye mye mer og jeg har alltid tilgitt dette. Men ved siste tilfelle av svik (hun var ikke fornøyd med en "opplevelsesgave") ble jeg fly forbanna og dytta henne. Etter 15 år med masse vås klarte jeg ikke holde masken lenger.  Det var det jeg gjorde mot henne som hun ikke klarte å svelge. 

Jeg ba om hjelp fra noen som kunne se dette og ikke noen som leste direkte fra linjene jeg skrev. Noe det ser ut til at du gjorde? 

Gjest Lawyam
Skrevet

Jeg leste ut av linjene du skrev. Det gjorde jeg også med svaret ditt nå? 

Jeg spør derfor samme spørsmål igjen?

Det er BARE anklager her - og du spør om dere kan redde vennskapet? Hvorfor hvis du bare har anklager mot en person? Hva vil du oppnå med det? 

AnonymBruker
Skrevet
Lawyam skrev (10 minutter siden):

Jeg leste ut av linjene du skrev. Det gjorde jeg også med svaret ditt nå? 

Jeg spør derfor samme spørsmål igjen?

Det er BARE anklager her - og du spør om dere kan redde vennskapet? Hvorfor hvis du bare har anklager mot en person? Hva vil du oppnå med det? 

Du vet at anklager er beskyldelser som ikke har faste bevis? Så nei. Det er ikke anklager. Det er jo helt reelt. 

Gjest Lawyam
Skrevet

Jeg spør derfor igjen? Hvorfor vil du ha henne tilbake? Jeg ser fortsatt ingenting som hører vennskap til i noen av svarene dine.

AnonymBruker
Skrevet
Lawyam skrev (7 minutter siden):

Jeg spør derfor igjen? Hvorfor vil du ha henne tilbake? Jeg ser fortsatt ingenting som hører vennskap til i noen av svarene dine.

Nei først så var det jeg som var grusom, og nå spør du hvorfor jeg vil ha henne tilbake? Bestem deg du også. Jeg spør jo om et klarsyn her. 

Gjest Lawyam
Skrevet (endret)

Jeg prøver å få deg til å se klart, jeg!

Jeg kopierte kun det du skrev og forandret dine egne 'jeg' til DU. Da anklager jeg deg?????

Hva tror du klarsyn er? Å tenke uklart?

Se hva du selv skriver så ser du klart du også.

Endret av Lawyam
Gjest EmKay
Skrevet

Jeg synes det er veldig vanskelig å svare på om hun er en god venninne eller ikke, føler ikke jeg har nok kunnskap om noen av dere til det. 
Men, om hun er viktig for deg ville jeg forsøkt å få til en samtale ansikt til ansikt med henne, der du igjen kan unnskylde for det du gjorde, og samtidig fortelle at hun har såret deg også. Alle kort på bordet. 
Om vennskapet blir det samme? Det kan ingen svare på. Kanskje blir dere tettere enn før, kanskje blir det ikke noe vennskap. Men da har du i det minste gjort det du kan, og kan slå deg til ro med det. Så slipper du gjerne i fremtiden å tenke på mye på henne og om du kunne sagt eller gjort noe annerledes. 

Gjest Lawyam
Skrevet

Enig med deg, men hvis det vennskapet skal ha en sjanse forutsetter det faktisk at hun utviser litt forståelse hva et vennskap er. Et vennskap uten tillit og med bare anklager og ikke helt å se sin egen rolle i tillegg til å ønske tilbake noe som har tydeligvis ikke vørt vennskap, men en form for relasjon som ikke har vært sunn - og som ikke vil bli sunn heller, påstår jeg. De begge har noe å lære om seg selv og vennskap først.

Til TS; derfor: Sett deg mål om å se din egenverdi og hva du fortjener. Velg venner med omhu. Vennskap inneholder to ord; loyalitet og tillit. Begge ingredienser manglet mellom dere og vil ikke opprettes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...