Gå til innhold

Norgesferie-biltur med ungdom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Planlegger en rundtur i Norge med bil der vi starter på Vestlandet, sveiper innom Nordland og kjører ned til Østlandet etterpå. Har med meg to ungdommer på 13 og 16 år. Noen som har tips til interessante overnattingssteder, opplevelser osv? Kan inkludere alt fra hotell til hytter/camping, men ikke medbragt telt. Kan godt stoppe et sted og gå fra hytte til hytte f.eks, men er på jakt etter noe mer enn «bare» flott natur. F.eks kanopadling, vannparker, klatrepark etc. 

Eventuelt om noen har tips til sider som er gode å planlegge fra. Har kikket på visitnorge og ut.no, men synes det er vanskelig å plukke ut interessante steder. 

Anonymkode: abdca...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en lang tur! Husk at det er langt å kjøre fra Vestlandet og til Nordland, spørs hvor langt nord du har tenkt deg. Når du skriver Vestlandet, mener du da området Bergen/Hardanger/Hordaland, eller Nordvestlandet? På Nordvestlandet kan jeg anbefale reiseruta Ålesund-Geiranger-Valldal-Trollstigen-Åndalsnes, som har noe av Norges fineste natur og mange opplevelser.

I Ålesund er det et nytt bybad, man har akvariet Atlanterhavsparken, trappene opp til Fjellstua, kinoen Odeon er bra, de har kanopadling der i brosundet. Utenfor byen er det også ulike strender, f.eks på øya Giske. På kjøreturen mellom Geiranger og Trollstigen er der en klatrepark i Valldalen, og de har Norges beste jordbær. Vær tidlig ute med å bestille overnatting/teltplass om dere skal overnatte i Geiranger da. I Geiranger er det veldig fint å gå turen Skageflå om tenåringene er litt interessert i slikt, man tar båt ut og går fjellsida langs fjorden tilbake til sentrum av Geiranger. Etter man har kjørt Trollstigen kan gå Rampestreken i Åndalsnes for eksempel, men er blitt mye kø om sommeren for å ta bilder der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Molde er perlen på den øvre delen av Vestlandet/midt-norge, dere må iallefall ta turen hit.

Anonymkode: d4a44...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Molde er perlen på den øvre delen av Vestlandet/midt-norge, dere må iallefall ta turen hit.

For no vås, molde består av 1 gågate og noen trær. 😂

Anonymkode: 5cf6f...ed4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 20.17):

Stopper en i Mode er dette en fin tur: 

Trollkyrkja - Magi under jorda. | Turjenter.no  Husk hodelykt/lommelykt :) 

Ellers er en tur ut til Grip fra Kristiansund fin :) 

Anonymkode: cb6ab...fe2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 1.18):

For no vås, molde består av 1 gågate og noen trær. 😂

Anonymkode: 5cf6f...ed4

Haha, enig - og jeg bor faktisk i Molde.... Grunnen til å eventuelt komme hit må være utsikta fra fjellet/Vardestua. 

Anonymkode: ed241...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville droppet norgesferie. Nå er det tid for granka-ferie

Anonymkode: 0e6b6...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Granka? Aldri livet!

Så mye som jeg har reist så er det verste plassen jeg har vært, grusomt. Bare nordmenn, svensker, engelskmenn etc. Blodharry.

Kan heller være hjemme da, sitte 5t i et fly til "skandinavia".

Anonymkode: 80586...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...