Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en voldtektsmamn som har tatt et oppgjør med fortiden sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du blitt sammen med en voldtektsmann som angrer på det han har gjort og det er en del av fortiden?

Anonymkode: d5a1c...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Jeg hadde aldri turt ta sjansen på et menneske som har brutt den typen grenser.

Anonymkode: 8a5f3...2bf

• Liker 9
Skrevet

Nei. Jeg har blitt selv voldtatt. Voldtekt er ikke ''bare fortid''.

Anonymkode: fd5fc...18c

• Liker 11
Skrevet

Nei. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det skal vel mye til, tenker jeg. Veldig mye. 

Anonymkode: c3725...b0f

• Liker 1
Skrevet

Nei

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det er veldig anpå omstendighetene rundt voldtekten. 

Hvis han var ung, begge var beruset og grensene mer uklare, så kan jeg forstå at det var vanskelig å tolke situasjonen og gjøre alvorlige feilgrep. Så lenge han er klar over sine feil, og har tatt ansvaret for sin handling så kunne jeg nok ha vært i et forhold med personen.

Grove voldtekt, overfallsvoldtekt, voldtekt i situasjoner som har klare grenser (feks kun voldtektsofferet var beruset osv) så hadde jeg ikke inngått et forhold med vedkommende. 

Anonymkode: 519bf...80a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis ikke, det kommer litt an på grunnen til voldtekten tenker jeg. Var vedkommende tvunget til å begå en voldtekt for å redde livet til et kjært familiemedlem? I så fall ville det muligens kunne fungert.

Anonymkode: 88cd0...2da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overfallsvoldtekt eller en voldtekt med tvang, vold, trusler eller neddoping, nei.

En moderne metoo voldtekt der mannen burde skjønt at kvinnen innerst inne mente nei selv om hun hverken strittet i mot eller protesterte, så kanskje. 

Anonymkode: adbb1...b16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Antageligvis ikke. 

Anonymkode: 71fc6...eac

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sannsynligvis ikke, det kommer litt an på grunnen til voldtekten tenker jeg. Var vedkommende tvunget til å begå en voldtekt for å redde livet til et kjært familiemedlem? I så fall ville det muligens kunne fungert.

?????????????????

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ville ikke tenkt at han var en syk person som faktisk fikk reisning og var i stand til å gjennomføre voldtekten i det fullstendig usannsynlige scenarioet ditt?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror at jeg ville vært villig til å gi han en sjanse. 

Anonymkode: 19f02...2ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

.. Var vedkommende tvunget til å begå en voldtekt for å redde livet til et kjært familiemedlem? I så fall ville det muligens kunne fungert.

Jeg ville regna det som et overgrep mot også ham i så fall. Ikke at han hadde voldtatt. 

Anonymkode: 71fc6...eac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overfallsvoldtekt eller en voldtekt med tvang, vold, trusler eller neddoping, nei.

Litt sånn: Jeg voldtok henne, men tvang henne ikke til det? 

😬😳

Anonymkode: 69059...4cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du ville ikke tenkt at han var en syk person som faktisk fikk reisning og var i stand til å gjennomføre voldtekten i det fullstendig usannsynlige scenarioet ditt?

Det er en helt normalt for menn å få reisning og orgasme når de blir voldtatt. Det er en ufrivillig kroppslig mekanisme, og det er synd at du bringer mer skam til de som opplever det. Er nok av tilfeller hvor kvinner får orgasme under voldtekt og dermed ikke blir trodd av rettsvesenet at de har blitt voldtatt mot sin vilje.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt sånn: Jeg voldtok henne, men tvang henne ikke til det? 

😬😳

Anonymkode: 69059...4cc

ja, den nye definisjonen av voldtekt er jo sånn. En kåt 17-åring går inn og klår på kjæresten sin, som først sier nei fordi hun er trøtt, men så ikke orker dårlig stemning og sier ok, og i stedet for litt kjip sex man egentlig hadde lyst på er det plutselig voldtekt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vil si det er veldig anpå omstendighetene rundt voldtekten. 

Hvis han var ung, begge var beruset og grensene mer uklare, så kan jeg forstå at det var vanskelig å tolke situasjonen og gjøre alvorlige feilgrep. Så lenge han er klar over sine feil, og har tatt ansvaret for sin handling så kunne jeg nok ha vært i et forhold med personen.

Grove voldtekt, overfallsvoldtekt, voldtekt i situasjoner som har klare grenser (feks kun voldtektsofferet var beruset osv) så hadde jeg ikke inngått et forhold med vedkommende. 

Enig med denne! Jeg tenker mye på den saken det de intervjuet både offer og overgriper der det ble snakk om samtykke lov. Det var voldtekt fordi det var sex uten samtykke men jeg fikk inntrykk av at overgriperen faktisk angret og innså hva han hadde gjort. Jeg fikk ikke følelsen av at han var et ondt menneske fra bunnen av. Bare en mann som hadde gjort en veldig grov feil. Det er forskjell fra han og Ted Bundy for eksempel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er denne tråden inspirert av tråden der kusinen blir sammen med hennes voldtektsmann?

Anonymkode: 7d005...afd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...