AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 En ting som er sikkert er at arveoppgjør kan få fram sider med folk en ikke helt visste var der. Mitt ene søsken tar med ektefelle som grafser til seg ting, mitt andre søsken forsyner seg med sølvtøyet uten å avtale noe med oss andre. Hun fikk hele serviset da jeg sa hun kunne få det. Unnet henne det, selv om jeg ønsket det selv. Men sølvtøyet tenkte jeg kanskje jeg kunne få noe av siden jeg gav slipp på serviset, men det er også tatt nå. hadde sett for meg oss søsken sette oss ned sammen og gå gjennom ting og verdier og dele likt mellom oss. mJeg sa ingenting om sølvtøyet, det er ikke verdt det. Vi har allerede hatt en søskenkonflikt grunnet svigerinne som har forsynt seg, så det er ikke verdt å si noe mer for fredens skyld. men skulle absolutt ha hatt noen minner jeg også. I form av noe med verdi. Anonymkode: 8e10f...a3b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Tror du bør sette deg ned med søsknene dine, uten partnere/ektefeller, og lage et skjema slik at det blir mer oversiktlig. Hvem har fått hva, hva er igjen, hvem har lyst på hva. Slik at det ikke blir tilfeldig grafsing, uten avtaler. Anonymkode: 24a94...675 12
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Du står der fortsatt uten å si noe, akkurat som da svigerinnen din forsynte seg...? Hvorfor tror du ting blir annerledes nå, du ikke endrer jo ikke noe i din væremåte.? Si fra da at du vil ha din del! Anonymkode: 2b695...767 11
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tror du bør sette deg ned med søsknene dine, uten partnere/ektefeller, og lage et skjema slik at det blir mer oversiktlig. Hvem har fått hva, hva er igjen, hvem har lyst på hva. Slik at det ikke blir tilfeldig grafsing, uten avtaler. Anonymkode: 24a94...675 Det var jo planen til ts men så er det likevel noen som bare forsyner seg. Det har jeg også opplevd, at søsken forsynte seg grovt og restene som lå igjen bare var opprydningsarbeid. Takk for den. Sånne folk finnes dessverre, folk som man ikke kan sette seg ned sammen med å snakke med. De bare gjør som de vil, tar for seg. Veldig trist og leit. Jeg for min del måtte bare leve med minnene, de kan ingen ta fra meg. Det blir som en brann, kjære gjenstander er borte for alltid og man må finne en måte å forsone seg med det. Anonymkode: ef5c1...604 3
Arkana Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Jeg skjønner hva du mener. Da svigerforeldrene mine døde og ting skulle fordeles var det enkelte deler av arvegodset som bare stille og rolig allerede var tatt. Vi hadde hverken noe nært forhold til akkurat de tingene eller noe ønske om å få dem, men det er unektelig litt frekt å ikke en gang spørre om andre også er interessert. Når det er sagt, du må si i fra! De er ikke tankelesere, og hvis du ikke gir uttrykk for at du er uenig i fordelingen er det jo ingen måte for dem å vite det på. Det meste kan løses ved å snakke sammen. 5
Kattugla Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 Du må si ifra i klartekst til søsknene dine. Det er hårreisende at de tar seg til rette på denne måten og at din svigerinne bare forsyner seg er uhørt. Broren til farfar hadde bl.a mye fin kunst, når han gikk bort delte de 5 arvingene alt (av de fineste tingene som alle egentlig ønsket seg) inn i 5 grupper. Så byttet de ting frem og tilbake mellom gruppene, helt til alle var enig i at nå hadde de 5 "binger" som alle var like fine og alle kunne tenkt seg å ha. Så trakk de lodd. Ingen sure miner og alle er fortsatt gode venner. Jeg mener flere burde gjort som de! 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Uff, arv er noe herk egentlig🙈 jeg har 2 eldre søsken som tar seg til rette. Det blir 2 mot 1 og jeg taper på det meste. De har hentet ut verdier som de mener ikke skal være del av boet🙄 min eldste søster mener også at hun skal få (!!) en hyttetomt gratis, da hun er eldst.... Anonymkode: b0cd8...73b 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 hva med servise? Har et service fra min bestemor jeg bruker hver dag. Og noen skåler i krystall som jeg bruker til hverdags til frokostblanding ol. Anonymkode: 52eef...358
Kristin70 Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 Si at du vil ha inn en advokat som bostyrer da dere ikke greier å bli enige. 5
Kjetil E Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En ting som er sikkert er at arveoppgjør kan få fram sider med folk en ikke helt visste var der. Mitt ene søsken tar med ektefelle som grafser til seg ting, mitt andre søsken forsyner seg med sølvtøyet uten å avtale noe med oss andre. Hun fikk hele serviset da jeg sa hun kunne få det. Unnet henne det, selv om jeg ønsket det selv. Men sølvtøyet tenkte jeg kanskje jeg kunne få noe av siden jeg gav slipp på serviset, men det er også tatt nå. hadde sett for meg oss søsken sette oss ned sammen og gå gjennom ting og verdier og dele likt mellom oss. mJeg sa ingenting om sølvtøyet, det er ikke verdt det. Vi har allerede hatt en søskenkonflikt grunnet svigerinne som har forsynt seg, så det er ikke verdt å si noe mer for fredens skyld. men skulle absolutt ha hatt noen minner jeg også. I form av noe med verdi. Anonymkode: 8e10f...a3b Det er jo ikke uten grunn det gamle ordtaket: Når Gud henter sine kommer fanden etter med arvingene. Det gjelder i høyeste grad fortsatt.
Swoosh Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 Du må jo bare si ifra, viss ikke blir du overkjørt og de tenker at du kan overkjøres. Med det sagt, jeg kommer aldri til å lage noe ut av arv etter moren min (som er igjen). Jeg kommer til å ytre mine ønsker, men ikke noe mere. Jeg er ikke interessert i kranglig, dritt og møkk over arv. Det er hos meg helt feil, og det er ikke noe jeg ønsker å være en del av. Så får event andre ha det så godt, karma.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 Her regner jeg med å komme til ribbet bo selv, om jeg i det hele tatt får muligheten... Jeg bor utenlands, mine søsken vil selge huset asap.. Det er mitt barndomshjem mens mine eldre søsken aldri har bodd der, så de har mindre tilknytning til huset og skjønner ikke hvorfor det skulle være så viktig for meg å ha vært der. Ts, du må si fra. Ikke stilletidende godta. Den som tier, samtykker sier de og det er jo sant.. Anonymkode: 363cf...7d9
Gjest Smeltemann Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 Du er litt sent ute. Dere skulle satt spilleregler før dere har begynnt å dele arven. Det er tross alt ikke finnern er vinneren i arv og deling.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her regner jeg med å komme til ribbet bo selv, om jeg i det hele tatt får muligheten... Jeg bor utenlands, mine søsken vil selge huset asap.. Det er mitt barndomshjem mens mine eldre søsken aldri har bodd der, så de har mindre tilknytning til huset og skjønner ikke hvorfor det skulle være så viktig for meg å ha vært der. Ts, du må si fra. Ikke stilletidende godta. Den som tier, samtykker sier de og det er jo sant.. Anonymkode: 363cf...7d9 Vi har allerede hatt en krangel i søskenflokken, og min bror bare skrek til meg: bare ta alt!!! for det første kan ikke han bestemme at jeg bare skal ta alt, vi er 3 søsken. Jeg sa at det var ok, fordi jeg orker ikke mer styr. Det er meste å leve med få Arve ting enn en søsken krangel, det er ikke verdt det. Jeg ble dårlig av hele greia og fikk angst. Så nå tenker jeg at helse går foran Anonymkode: 8e10f...a3b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 Svigerinna de har ikke krav på en dritt etter dine og dine søskens foreldre. Anonymkode: 11982...29c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 Hvis du synes det er vanskelig å ta opp så bør du se på «Arveoppgjøret» på NRK med Siri Kristiansen. Skjønner godt at det er en ubehagelig situasjon, men sålenge du er hyggelig og saklig så har du alt ditt på det tørre når du tar det opp. Alt bør fordeles jevnt, og ingen kan forsyne seg uten at alle er enige! Masse lykke til 🌼 Anonymkode: d9152...c96
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #17 Skrevet 8. oktober 2022 det har faktisk gått over ett år siden denne tråden ble opprettet altså! Jeg tipper at tråd-starter allerede har fikset disse problemene for lengst, og kanskje ikke sitter på Kvinneguiden lengre heller. Anonymkode: 8cf1c...8b8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #18 Skrevet 8. oktober 2022 Nå er vel skaden alt skjedd, men lov å si i fra og gi de som har forsynt seg en sjangse til å tenke seg om og få sjansen til levere tilbake noe de rettmessig ikke har krav på eller gi deg noen kroner i kompensasjon. Anonymkode: 81c87...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå