Gå til innhold

Støtende nabo selveiende i borettslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en mann som bor i blokken vår, mellom 50-80 år. Han pleier å stå og rope ut forskjellig til kvinner. Vi er mange som syns dette er svært ubehagelig og barn er redd. I dag ropte han ut diverse hvor han nevnte "kuk" en del ganger. Jeg sendte inn en skriftlig klage til borettslaget og fikk beskjed tilbake om at de har fått en del klager på han og at de har sendt ut brev til han flere ganger. Det virket ikke som om de tok dette alvorlig og de mente det ikke fantes grunnlag for å kaste han ut. Finnes det en annen måte å gjøre dette på? Sende inn en bekymringmelding til en etat? Jeg syns ikke det er OK at en såpass voksen mann får holde på på denne måten.

Anonymkode: fe4d1...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politiet kan nok ta en prat med han.

Anonymkode: 8abcf...7e9

• Liker 4
Skrevet

Ikke bo i blokk, der kan folk gjøre akkurat som de vil uten at det får konsekvenser.  Kjøp hus. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Politiet kan nok ta en prat med han.

Anonymkode: 8abcf...7e9

Og? 

Anonymkode: e6ee3...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Han er mulig en fare for seg selv og andre pga demens? Da kontakter man politi og kommunen.

Og anmelder hver gang dette skjer.

Anonymkode: 89773...6b8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er en mann som bor i blokken vår, mellom 50-80 år. Han pleier å stå og rope ut forskjellig til kvinner. Vi er mange som syns dette er svært ubehagelig og barn er redd. I dag ropte han ut diverse hvor han nevnte "kuk" en del ganger. Jeg sendte inn en skriftlig klage til borettslaget og fikk beskjed tilbake om at de har fått en del klager på han og at de har sendt ut brev til han flere ganger. Det virket ikke som om de tok dette alvorlig og de mente det ikke fantes grunnlag for å kaste han ut. Finnes det en annen måte å gjøre dette på? Sende inn en bekymringmelding til en etat? Jeg syns ikke det er OK at en såpass voksen mann får holde på på denne måten.

Anonymkode: fe4d1...bc4

Eier han leiligheten eller leier han?

AnonymBruker
Skrevet

Det er trakassering. Barn er redde. Kontakt politiet. 

Anonymkode: 94ec4...b77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har han tourettes?

Anonymkode: 1ddea...cf0

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (17 timer siden):

Ikke bo i blokk, der kan folk gjøre akkurat som de vil uten at det får konsekvenser.  Kjøp hus. 

Man er ikke mer sikret der. Har to venner som har vært så heldige å få naboene fra helvete og de kommer ingen vei, for han eier jo hus og eiendom. De har holdt på i 5 år nå og blir ikke kvitt de, til tross for naboklager, politi og innleggelser.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette melder du så klart til politiet. 02800 kan du ringe når han holder på, da kommer de innom om de har tid.

Anonymkode: 6fc13...6c8

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 50 og 80? :klo:

Anonymkode: 7b051...117

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er trakassering. Barn er redde. Kontakt politiet. 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette melder du så klart til politiet. 02800 kan du ringe når han holder på, da kommer de innom om de har tid.

Anonymkode: 6fc13...6c8

Og hva skjer da, tror dere? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og hva skjer da, tror dere? 

Jeg tror de kommer til å ta en prat med ham. Mener du at man skal la være å prøve å forandre ting fordi det sikkert ikke hjelper uansett? Da kan man jo bare legge seg under torva med det samme. 

Barn er redde. Det er da grunn nok for å prøve!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg tror de kommer til å ta en prat med ham. Mener du at man skal la være å prøve å forandre ting fordi det sikkert ikke hjelper uansett? Da kan man jo bare legge seg under torva med det samme. 

Barn er redde. Det er da grunn nok for å prøve!

Jo, de tar en prat, men de kaster han ikke ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jo, de tar en prat, men de kaster han ikke ut. 

Nei, selvsagt ikke, de har ikke myndighet til det. Men han kan anmeldes, han kan straffes, han kan fengsles. Han kan også legges inn på tvang om han er psykotisk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, selvsagt ikke, de har ikke myndighet til det. Men han kan anmeldes, han kan straffes, han kan fengsles. Han kan også legges inn på tvang om han er psykotisk. 

Straffes og fengsles for at han roper ut ting? 
Det som kommer til å skje er de tar en prat med naboen. Han får vite hvem som har klaget og blir sur på dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Straffes og fengsles for at han roper ut ting? 
Det som kommer til å skje er de tar en prat med naboen. Han får vite hvem som har klaget og blir sur på dem. 

Nei, det er det ikke. Du prøver bare å skremme ts fra å gjøre noe. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er det ikke. Du prøver bare å skremme ts fra å gjøre noe. 

Tror du virkelig det? Å nei.
Jeg har en vanskelig nabo og jeg har klaget. Mange mange ganger. Gidder du å gjette om han fortsatt er her? 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en vanskelig nabo og jeg har klaget. Mange mange ganger. Gidder du å gjette om han fortsatt er her? 

Da tar du med deg naboene og klager sammen. Og om styret og politi ikke gjør noe, så går dere til media. Da pleier ting å ordne seg.

Anonymkode: 89773...6b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Roper han kuk etter unger som leker ute?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...