AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Noen som har fått mer enn 5x inntekt, hva var årsaken til det? Hvilken lønn ser de på, 6 mnd tilbake i tid? Hvis jeg vanligvis jobber ekstra vakter vil de da ikke se på dette? Eller kan man jobbe på i 6 mnd og dermed få bedre lønn enn normalt å få lån basert på det? Vi vet selv hva vi kan betjene i mnd og tar hensyn til boliglånsrente som kan stige. Så handler ikke om å bare låne mest mulig, men rett og slett nysgjerrig på beregning Anonymkode: 487b9...308
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Ja, jeg har alltid fått over 5x inntekt fra banken, uten kausjonist eller noe sånt. Første gangen var i 2017 da jeg skulle kjøpe min første bolig, fikk da 2,7 mill i lån med en inntekt på 500 000kr. Måtte "forhandle" meg frem til det den gangen. Men endte med å bare bruke 2,5 mill i lån. I fjor høst søkte jeg om nytt finansieringsbevis, og fikk automatisk lån på 3,85 mill på en inntekt på 650 000kr uten å en gang spørre om mer enn 5x. Har gått opp i lønn nå igjen, tipper jeg kan få rundt 4 mill hvis jeg spør. Har jobbet med bank og boliglån tidligere og vet litt hvordan de tenker om sånt. Unntak blir som regel gjort litt sånn på individuell basis. Er du å regne som en attraktiv kunde så er bankene villige til å strekke seg ganske langt for å beholde deg som kunde. Spesielt da unge, som kan vise til at de er flinke økonomisk og har utdannelse og jobb innenfor en bransje med høy inntekt og lønnsstigning. For min del så har jeg utdannelse innenfor IT og kjøpte min første bolig i Oslo da jeg var 24 år, rett etter studiene. Er nå 27 år og tjener 750-850 000kr og har en leilighet som har steget mye i verdi. Jeg har da vært en trygg og god investering for dem. De unntakene de kan gi, gir de ofte derfor til folk som meg, som er kundene de satser på og ønsker å beholde. Anonymkode: efc4d...d72
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Nei fikk ikke lån over 5x inntekt. Bankene er blitt helt nazi nå under corona. Hadde aldri klart å kjøpe i Oslo uten forskudd på arv. Fikk ikke engang låne 5x inntekt selv med 1,5 million i egenkapital. Er 27 år og eier heldigvis en leilighet som har steget helt sinnsykt siden jeg kjøpte den i 2017. Anonymkode: ae604...c49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå