AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Hvor er du i ditt I AM ? Hva tror du vil skje i menneskets oppvåkning de neste 10 årene? Hvilke forandringer står vi overfor i den nye tid? I denne videoen tas det for seg forandringene vi kan møte på i oss selv, og svært mye stemmer overens med hvordan de siste 5 årene av mitt liv har vært. Dette blir spennende! Jeg har vært interessert i det alternative i mange år, ikke vært religiøs (kristen, muslim, jehovas vitne eller lignende) da ingen av de religiøse gruppene ga meg noe samklang med mitt indre. Dette blir spennende! Anonymkode: df0ad...fab 2
Teethgrinding Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 (endret) På en skala fra 0 til 10 vil jeg si at min åndelige oppvåkning ligger på en bunnsolid 0. Hvorfor? Blant annet fordi den videoen du linket til er det mest latterlige jeg har sett i hele mitt liv. Ryddet for avsporinger. Perelandra, mod. Endret 3. mars 2021 av Perelandra 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Jeg er der at jeg føler meg heldig som ikke tenker så rigid og tenker at IKKE alt som betyr noe er VITENSKAP.Jeg mener at alt kan ikke bevises, men det trenger ikke være usant fordi om. Det er ikke alt som er fysisk, som man kan undersøke (hvert fall ikke per nå), som man kan forske på. Er glad for at jeg har en større mening med livet (jeg er heller ikke religiøs). At jeg ikke tror alt bare er tilfeldig. Jeg synes det er en naiv tankegang. Vi er smarte vesener, så hvorfor skal vi tro vi er de "eneste"? De eneste med kunnskap om hvordan verden ble til. Og uansett om det er noe mer vi ikke kan se fysisk eller ting som ikke kan forklares per nå, så skader det vel ikke at noen har en annen opplevelse, forståelse eller tankegang? Spirituelle synes jeg er mer menneskelig enn feks sterkt religiøse som mener det kun er SIN religion som betyr noe. Har inntrykk av at spirituelle godtar ulike meninger og oppfatninger og at man er ærlig på at vi ikke vet alt, vi er ikke bedrevitere for vi har jo enda ikke noe fult og klart å vise til. Så vi er åpen for at noe kan være feil også. Jeg tror vi er ved et bevissthetsskille. Flere får øynene opp for det ikke fysiske og at verden vi lever i er ner enn penger, religion og å leve som "maur". At vi vil få en større forståelse av sinnet, følelser og det vi ikke vet enda. At vi blir mer åpne og mottakelige. Anonymkode: facee...36b 5
Teethgrinding Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1) Jeg er der at jeg føler meg heldig som ikke tenker så rigid og tenker at IKKE alt som betyr noe er VITENSKAP.Jeg mener at alt kan ikke bevises, men det trenger ikke være usant fordi om. Det er ikke alt som er fysisk, som man kan undersøke (hvert fall ikke per nå), som man kan forske på. 2) Er glad for at jeg har en større mening med livet (jeg er heller ikke religiøs). At jeg ikke tror alt bare er tilfeldig. Jeg synes det er en naiv tankegang. Vi er smarte vesener, så hvorfor skal vi tro vi er de "eneste"? De eneste med kunnskap om hvordan verden ble til. Og uansett om det er noe mer vi ikke kan se fysisk eller ting som ikke kan forklares per nå, så skader det vel ikke at noen har en annen opplevelse, forståelse eller tankegang? Spirituelle synes jeg er mer menneskelig enn feks sterkt religiøse som mener det kun er SIN religion som betyr noe. Har inntrykk av at spirituelle godtar ulike meninger og oppfatninger og at man er ærlig på at vi ikke vet alt, vi er ikke bedrevitere for vi har jo enda ikke noe fult og klart å vise til. Så vi er åpen for at noe kan være feil også. 3) Jeg tror vi er ved et bevissthetsskille. Flere får øynene opp for det ikke fysiske og at verden vi lever i er ner enn penger, religion og å leve som "maur". At vi vil få en større forståelse av sinnet, følelser og det vi ikke vet enda. At vi blir mer åpne og mottakelige. Anonymkode: facee...36b Jeg svarer i punkter. 1) Hva i alle dager er det du egentlig sier her? Sier du at det ikke finnes vitenskap? Hvis det er noe som finnes, men ikke kan bevises? Hvor er det da? Kan du peke på det? Ikke det? (Kjapt svar: Da finnes det ikke noe sted og er din fantasi). Du snakker om at det finnes ting man ikke kan forske på. Ja vel, men du har selvfølgelig innsikt i dette? Fordi du "ser" ting ingen andre ser? (Kjapt svar: Det kalles mental lidelse). 2) Tilfeldig? Hva mener du nå? Er det en "arrangør" som Gud? Eller er du imot fysiske lover? For øvrig er det så absolutt skadelig å lyve om hvordan verden er satt sammen hvis man faktisk ikke har noen beviser. Det kalles løgn, det. 3) Hvordan skal vi "få øynene opp" for det ikke fysiske? Skal vi sitte og kjenne på energier til vi plutselig får beviser inn i hjernen? Det du sier her er jo pølsevev og gir ingen mening. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Jeg er i hvert fall der at jeg vet at vi ikke er skapt for å sitte på et lite kontor med lite dagslys foran en skjerm fra 09-17 hver dag. Så reise hjem til vårt overbelånte hus og nye bil og fokusere på status, stress, og penger. Psykiske og fysiske plager har økt samtidig som materialismen. Jeg tror vi bør være mer i naturen, bruke mer tid (og tjene penger) på kreativt arbeid, og være der mer for hverandre. Heller ikke spise så mye prosessert, genmodifisert og nedsprayet mat, men naturlig mat fra naturen laget fra grunnen av. Vet ikke om dette går under åndelig oppvåkning, men kanskje heller sunn fornuft. Og tror at mange psykiske og fysiske plager hadde minsket om flere innså dette. Anonymkode: b8ed6...3aa 6
Teethgrinding Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er i hvert fall der at jeg vet at vi ikke er skapt for å sitte på et lite kontor med lite dagslys foran en skjerm fra 09-17 hver dag. Så reise hjem til vårt overbelånte hus og nye bil og fokusere på status, stress, og penger. Psykiske og fysiske plager har økt samtidig som materialismen. Anonymkode: b8ed6...3aa Først og fremst er vel ikke mennesket skapt i det hele tatt - vi er utviklet. For øvrig er vi utviklet på sult, nød, uhelse, sykdom, stress og lidelse. Vikinger fikk mye kvikksølv i maten, som er kreftfremkallende. Deres sunne diett var altså ikke alltid så sunn. Det er lett å tenke seg at vi var sunnere før. Nylig ble det analysert bein fra et av verdens eldste skjeletter fra Hellas. Det viste at hun hadde mangelsykdommer og døde i ung alder, antakeligvis av skjørbuk. Problemet er ikke at vi spiser genmodifisert mat (som er helt ufarlig), men at vi ikke sliter så mye som vi har gjort i tidligere tider. Kroppen trives med beinhardt slit. Hvor mye fine biler og penger vi har er selvfølgelig irrelevant. Jeg trener hver dag. Bilen min og parketten i leiligheten hindrer meg ikke i det. Det er min egen vilje.
Gjest Lawyam Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i hvert fall der at jeg vet at vi ikke er skapt for å sitte på et lite kontor med lite dagslys foran en skjerm fra 09-17 hver dag. Så reise hjem til vårt overbelånte hus og nye bil og fokusere på status, stress, og penger. Psykiske og fysiske plager har økt samtidig som materialismen. Jeg tror vi bør være mer i naturen, bruke mer tid (og tjene penger) på kreativt arbeid, og være der mer for hverandre. Heller ikke spise så mye prosessert, genmodifisert og nedsprayet mat, men naturlig mat fra naturen laget fra grunnen av. Vet ikke om dette går under åndelig oppvåkning, men kanskje heller sunn fornuft. Og tror at mange psykiske og fysiske plager hadde minsket om flere innså dette. Anonymkode: b8ed6...3aa Fint du tar kampen, men hva er det du prøver å oppnå, at vi skal legge ned hele samfunnet og gå tilbake til steinalderen eller noe hele gjengen? Si opp jobben, flytte på landet, dyrke vår egen mat, så idyllisk da. Ser du ikke forskjell på drøm og virkelighet. Noen kan følge drømmene sine - og gjør heldigvis det - kan gjøre det. Andre kan ikke. Og aller viktigst: ALLE kan ikke det - og det vil ikke skje. Drøm om en vaksinefri verden - det vil bare bety mer sykdom. Vi lever i dag pga at samfunnet har forandret seg og vi har medisiner og sykehus, olje og gass. Det var en grunn til at vi emigrerte til USA for ikke så lenge siden. Levekårenr var dårlig. Samfunnet har utviklet seg stort etter dengang og folk fikk et bedre liv - ikke takket alternativ tenkning - vi har mat, strøm, sykehus, tog, fly - muligheter å hjelpe fattige land. Legg ned kontorer og at og del ut gulrøtter til folk du - finn ut om du vil sende de med tankekraft og bruke brevduer som kommunikasjon. Idyllisk meg her og idyllisk meg der. Dream on.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 3 hours ago, DHG said: Jeg svarer i punkter. 1) Hva i alle dager er det du egentlig sier her? Sier du at det ikke finnes vitenskap? Hvis det er noe som finnes, men ikke kan bevises? Hvor er det da? Kan du peke på det? Ikke det? (Kjapt svar: Da finnes det ikke noe sted og er din fantasi). Du snakker om at det finnes ting man ikke kan forske på. Ja vel, men du har selvfølgelig innsikt i dette? Fordi du "ser" ting ingen andre ser? (Kjapt svar: Det kalles mental lidelse). 2) Tilfeldig? Hva mener du nå? Er det en "arrangør" som Gud? Eller er du imot fysiske lover? For øvrig er det så absolutt skadelig å lyve om hvordan verden er satt sammen hvis man faktisk ikke har noen beviser. Det kalles løgn, det. 3) Hvordan skal vi "få øynene opp" for det ikke fysiske? Skal vi sitte og kjenne på energier til vi plutselig får beviser inn i hjernen? Det du sier her er jo pølsevev og gir ingen mening. Noe av det du/vi lurer på kan faktisk bli forklart med kvantefysikk med tiden, så det kan jo bli spennende! Anonymkode: 37fc6...fb0 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 Kjenner jeg gru-gleder meg til de finner ut av higgs bosonet forresten, om de finner ut av det da. Anonymkode: 37fc6...fb0
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #10 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 22.31): Hvor er du i ditt I AM ? Hva tror du vil skje i menneskets oppvåkning de neste 10 årene? Hvilke forandringer står vi overfor i den nye tid? I denne videoen tas det for seg forandringene vi kan møte på i oss selv, og svært mye stemmer overens med hvordan de siste 5 årene av mitt liv har vært. Dette blir spennende! Jeg har vært interessert i det alternative i mange år, ikke vært religiøs (kristen, muslim, jehovas vitne eller lignende) da ingen av de religiøse gruppene ga meg noe samklang med mitt indre. Dette blir spennende! Anonymkode: df0ad...fab Tjaaaaaa, tipper de fleste tenker at "akkurat jeg har forstått det hele" Anonymkode: 1ca90...89f
Gjest Lawyam Skrevet 2. mars 2021 #11 Skrevet 2. mars 2021 Må nok skuffe deg deg der! De fleste skjønner faktisk ikke hvor du får det fra!
Perelandra Skrevet 3. mars 2021 #12 Skrevet 3. mars 2021 Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Perelandra, mod. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå