AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Mannen min legger ikke merke til forandringer. Jeg klippet en halv meter av håret mitt - overdriver ikke - han så det ikke. Skifta alle teppene på stua - han så det ikke. Datteren farget håret blått - han så det ikke. Er han bare ekstremt selvopptatt eller er dette normalt? Anonymkode: d4679...19a 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Håpe han ikke har sertifikat. Anonymkode: 170bd...08f 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Kjæresten min spurte hvor i all verden jeg var, fordi "han aldri har sett hverken veggen eller bildet før" og jeg sa jo at jeg var hjemme. Har bodd i boligen i over et halvt år. Anonymkode: 371ed...dc7 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Ser ikke eller bryr seg ikke. Man kan overse sånt andre synes er viktig, men som en selv gir blaffen i. Anonymkode: 47e69...d90 3
Hr. Aktiv Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen min legger ikke merke til forandringer. Jeg klippet en halv meter av håret mitt - overdriver ikke - han så det ikke. Skifta alle teppene på stua - han så det ikke. Datteren farget håret blått - han så det ikke. Er han bare ekstremt selvopptatt eller er dette normalt? Anonymkode: d4679...19a Han bryr seg egentlig ikke. Hvorfor da ta opp dette tema når det lukter bråk? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (5 timer siden): Han bryr seg egentlig ikke. Hvorfor da ta opp dette tema når det lukter bråk? Jeg har ikke tatt det opp. Men jeg lurte på det, for jeg har i går kveld brukt en halv time på å trøste en gråtende jente fordi pappa aldri ser når hun gjør forandringer og ikke hadde lagt merke til håret hennes. Han er selvopptatt, altså, sannsynligvis. Anonymkode: d4679...19a 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Dette har ikke med selvopptatthet å gjøre. Jeg fikk til slutt en slags vag forklaring av min samboer. Vi har vært sammen i 6 år og han er typen til ikke å legge merke til saker og ting. Det har med at om en mann har en tanke i hodet så rommer den tanken så mye plass at da ser man ikke noe særlig rundt seg heller. Noen menn klarer kun konsentrere seg om 1-2 ting og alt annet ser/hører de ikke. Er som om hjernecellene har dødd ut der oppe. Er umulig å gi mange slike menn flere oppgaver på en gang for da blir det kortslutning i topplokket. Disse klarer ivertfall ikke multi taske. Anonymkode: c15fe...305 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har ikke tatt det opp. Men jeg lurte på det, for jeg har i går kveld brukt en halv time på å trøste en gråtende jente fordi pappa aldri ser når hun gjør forandringer og ikke hadde lagt merke til håret hennes. Han er selvopptatt, altså, sannsynligvis. Anonymkode: d4679...19a Du må ikke glemme kjønnsforskjeller. En gutt ville aldri reagert om mora ikke så at han hadde klippet håret. Jeg friskmelder ikke mannen din, men vil bare bringe inn et annet perspektiv her. Hvem er den selvopptatte, som må ha bekreftelse og oppmerksomhet i denne situasjonen? Hvordan opptrer han når andre trenger hjelp og støtte, eller andre behov som føles mer reelle for en mann? Anonymkode: 90bb8...f72 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvem er den selvopptatte, som må ha bekreftelse og oppmerksomhet i denne situasjonen? Hvordan opptrer han når andre trenger hjelp og støtte, eller andre behov som føles mer reelle for en mann? Hvis du antyder datteren min nå, så er hun ikke spesielt selvopptatt, men en helt vanlig sårbar og usikker tenåring. Hvis andre trenger hjelp og støtte - tja. Han sier «skjerp deg», «kan det være noe å bry seg om» eller «det er vel bare å tenke på noe annet». Ved sykdom kan han «hjelpe til» om han blir bedt om det på en veldig høflig måte, ellers gidder han ikke. Ser at jeg svarte på mitt eget spørsmål nå, han er selvopptatt og lite empatisk - men kan det overføres til menn generelt, eller er dette et karaktertrekk ved bare ham? Anonymkode: d4679...19a 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 Jeg antydet ikke datteren din, jeg prøvde å dra dette opp på et høyere nivå. For den ene personen er det viktig, for den andre er det uvesentligheter. Hvem eier problemet? Mannen din høres ut som han er ganske langt borte fra gjennomsnittet, men sikkert ikke helt uvanlig. Vi har medfødte forskjeller på hvor godt vi ser andres følelser og ansiktsuttrykk, og hvordan vi agerer på egne følelser. Det mest kjente, er jo at mannen går i fiksemodus, når hun bare vil ha trøst, eller en støttende samtale. Menn kan bli gode på omsorg, men det krever i større grad en bevisst innlæring fra barnsben av. Det er ikke alle foreldre som skjønner dette, og ikke alle foreldre som vil dyrke frem "feminine" egenskaper hos sønnene sine. På motsatt side dyrkes det frem skjøre snøkrystaller av jenter, og verden blir som den blir. Anonymkode: 90bb8...f72 2
Hr. Aktiv Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke tatt det opp. Men jeg lurte på det, for jeg har i går kveld brukt en halv time på å trøste en gråtende jente fordi pappa aldri ser når hun gjør forandringer og ikke hadde lagt merke til håret hennes. Han er selvopptatt, altså, sannsynligvis. Anonymkode: d4679...19a Nei du er selvopptatt stadig på jakt etter komplimeneter. Du har valgt å bli sammen med en som ikke gir så mange komplimenter og da må du akseptere det. Ikke sikkert han er en dårlig mann for det. Fyren kan være flott fyr på mange måter som gjør masse selv om du ikke ser det på lik linje som han ikke ser det du/dere jenter gjør. Kansje ser han det, men har erfaring med dårlig tilbakemelding fra før og velger å holde kjeft. Jo da noen damer er sånn. Har ikke responsen til partneren blitt etter prinsesselæreboka så blir dere sure og gretne i lang lang tid. For å unngå det velger han å overse det hele. For da har han ihvertfall en gyldig grunn til å bli sablet ned. Det er masse faktorer her som spiller inn. Ta en prat med fyren under fire øyne og vær saklig og diskuter hva dere setter pris på og hva dere ser til hverandre. Kansje vil du få et mere nyansert syn på ting og tang.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 Mannen min er litt av samme typen, men han sier at det er ikke det at han ikke ser forandringen. Han syns det er kleint/flaut å gi komplimenter for forandringen, som feks en ny hårfrisyre. Så han TENKER at jeg ser fin ut... Anonymkode: c9694...726 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mannen min er litt av samme typen, men han sier at det er ikke det at han ikke ser forandringen. Han syns det er kleint/flaut å gi komplimenter for forandringen, som feks en ny hårfrisyre. Så han TENKER at jeg ser fin ut... Anonymkode: c9694...726 Men min ser det faktisk ikke. I dag fortalte datteren han at hun hadde farget håret og da ble han dritsur på meg og kjeftet på meg foran henne for at jeg ikke hadde fortalt ham det før... Anonymkode: d4679...19a
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (19 minutter siden): Nei du er selvopptatt stadig på jakt etter komplimeneter. Du har valgt å bli sammen med en som ikke gir så mange komplimenter og da må du akseptere det. Ikke sikkert han er en dårlig mann for det. Jeg prøvde faktisk å gå i meg selv etter å ha lest innlegget ditt. Er jeg selvopptatt? Krever jeg for mye? Men så leste jeg alt du skrev og innså at du tydeligvis har en del issues med damer generelt og at det du skriver er ut i fra deg selv og ting du har opplevd, og dermed av begrenset verdi for min situasjon. Anonymkode: d4679...19a 6
Hr. Aktiv Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg prøvde faktisk å gå i meg selv etter å ha lest innlegget ditt. Er jeg selvopptatt? Krever jeg for mye? Men så leste jeg alt du skrev og innså at du tydeligvis har en del issues med damer generelt og at det du skriver er ut i fra deg selv og ting du har opplevd, og dermed av begrenset verdi for min situasjon. Anonymkode: d4679...19a Dette omhandler ikke meg. Dette handler om deg og jeg skrev ett punkt det kan være uavhengig om mitt kjærlighetsliv til tider er tomt. Men som forventet er ikke andre argument enn de du selv har som du vil høre så jeg gir meg her.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Dette handler om deg Nei. Om mannen min. Anonymkode: d4679...19a
Hr. Aktiv Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Om mannen min. Anonymkode: d4679...19a Nei det er deg dette handler om og ikke mannen din. Han er slik han er både på godt og vondt. Det er du som ikke aksepterer at han er slik. Det er du som har problemer med hans oppførsel og ikke han. Du kan endre folk som vil, men ikke de som ikke vil. Ta en prat for å finne ut hva han ønsker og hva du ønsker og til slutt hva dere ønsker.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #18 Skrevet 1. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (10 minutter siden): Det er du som har problemer med hans oppførsel og ikke han. Minner om problemstillingen: Er han bare ekstremt selvopptatt eller er dette normalt? Anonymkode: d4679...19a
draug 75 Skrevet 1. mars 2021 #19 Skrevet 1. mars 2021 Kona kjørte bil med vindusviskeren på bakruta i løftet rett ut. Både hit og dit. Var hun for selvopptatt til å legge merke til at vindusviskeren ikke lå på ruta? Neppe, men hun regner med at ting med bilen bare er "i orden" fordi jeg tar meg av det. Og akkurat det der med å legge merke til nye malerier på veggen og så videre kommer litt i kategorien. De fleste av oss venner oss av det med å ha for sterke meninger om hvordan det ser ut inne, fordi den bedre halvdel har absolutte oppfatninger og meninger om det sasmme. Altså det hele med hjem blir overlatt til frua. (Fru Draug har et helvete fordi jeg ser rotet hjemme og vet hvem det er sitt. En vanligere mann hadde nok vært lettere - han hadde heller ikke lagt seg oppi hennes kjøp på TGR og Kremmerhuset) Nå det gjelder forandringer som nye klær, frisyre osv., så dreier det seg om en uvane.
ltfutt Skrevet 1. mars 2021 #20 Skrevet 1. mars 2021 Han ser det, men ønsker ikke å oppfordre til for mye forandring... Det begynner med nye tepper på gulvet, så ender det plutselig opp med nye møbler, nytt kjøkken osv... Døtre er jo ofte litt i opposisjon til foreldrene... Han veit at det siste hun ønsker å høre er at faren syns den nye hårfargen var fin... Evt. at det trigger en enda mer ekstrem hårfrisyre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå