AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Har du det eller er du så syk at du ikke klarer å tenke på forhold? Anonymkode: 11158...e76
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Ja, begge to. Men jeg var klar over at det var snakk om en overføring, og tok det etter hvert opp med terapeuten. Det er veldig vanlig. Anonymkode: 19901...c84
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Nei, men det er også en av grunnene til at jeg gikk dit Anonymkode: 33a53...235
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Ja. Det er ofte sånn i en setting der en av motsatt kjønn viser omtanke over tid når en er i en sårbar fase. Selv om det er jobben til vedkommende. Jeg tok det ikke opp med personen, men det kan godt være det skinte igjennom. Anonymkode: acb3b...4ca
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Jeg er lesbisk og har vel egentlig vært betatt av alle kvinner innen yrker som har ønsket å hjelpe meg. Psykologer, leger og de innen rus og psykiatri. Nå har jeg en mannlig primærkontakt innen rus og psykiatri, og det føles bra å bare ta i mot hjelp uten å utvikle noen følelser. Anonymkode: 26899...158 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Det er veldig vanlig med en følelsesrelatert terapi. Endel har mer emosjonelle problemer enn direkte psykiske. Da er det vanskelige følelser fra fortiden som kommer opp, og blir rettet mot den eneste som er tilstede i terapien i tillegg til deg; terapeuten. Trøbbel med kjærlighetslivet og tilknytning kan lede dit, men hva som kommer opp i en terapi kan man aldri vite. Det kan være sinne, sorg, apati. Hva som helst. Anonymkode: 5d177...03e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Det er ofte sånn i en setting der en av motsatt kjønn viser omtanke over tid når en er i en sårbar fase. Selv om det er jobben til vedkommende. Jeg tok det ikke opp med personen, men det kan godt være det skinte igjennom. Anonymkode: acb3b...4ca Det trenger ikke å være motsatt kjønn, og ikke trenger det bety at du plutselig har blitt homofil. Det er en overføringsfølelse der terapeuten er gjenstand for overføringen. Følelsen er ekte men samtidig egentlig ikke relatert til terapeuten som person. Det har blitt skrevet bøker om dette, og mang en pasient har begynt å tvile på egen legning uten at den egentlig har endret seg. Anonymkode: 5d177...03e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Nei hadde kvinnelig psykolog i flere år. Ble ikke forelsket og er kvinne. Nå de siste årene har jeg hatt mannlig sykepleier i kommunal helse og rus tjeneste. og mannlig fastlege siden 2011. Jeg har aldri følt forelskelse eller noe for de. Jeg føler bare at jeg på en måte er glad i dem fordi dem bryr seg om meg og prøver å hjelpe meg så godt som de kan. Tenkt aldri at jeg vil ha sex eller forhold med dem takk og pris. Jeg har vel alltid følt det har vært lettere å snakke med menn enn kvinner og. Anonymkode: 2a9d0...1e1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Ikke foreløpig, men nå har jeg begynt hos en som fremstår som veldig empatisk og søt, så faren er der. Gruer meg, jeg er av typen som rødmer fælt. Er så lei av å forelske meg i menn jeg ikke bør forelske meg i. Anonymkode: 8a756...cd8 1
Humle Brumle Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Nei men jeg har en tendens til å ubevisst se på behandlere som en verge eller forelder rolle. Dem er alltid eldre enn meg og er der for å liksom hjelpe meg med følelser og tanker så det er jo litt som å ha en verge eller en forelder aktig person. Om det er sunt eller ikke vet jeg ikke men sånn fungerer jeg i alle fall. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 Nei, men fastlegen min. Sånt skjer fort, dersom man som meg gikk gjennom en tung periode i livet hvor samboeren min oppførte seg som en psykotisk drittsekk, og jeg var gravid, og fastlegen var den eneste som prøvde å ta vare på meg. Er helt normalt og jeg har absolutt ingen fantasier om at det skal bli oss to 😄 Anonymkode: 57800...25c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 Er veldig betatt av han jeg går til nå. Ganske sikker på at han ikke har merket det, og jeg skjønner uansett at det aldri kommer til å skje noe mellom oss. Anonymkode: c187e...1c4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 Nei. Men en var hot 🤪 Anonymkode: 77df0...55b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 Humle Brumle skrev (På 28.2.2021 den 23.26): Nei men jeg har en tendens til å ubevisst se på behandlere som en verge eller forelder rolle. Dem er alltid eldre enn meg og er der for å liksom hjelpe meg med følelser og tanker så det er jo litt som å ha en verge eller en forelder aktig person. Om det er sunt eller ikke vet jeg ikke men sånn fungerer jeg i alle fall. Høres normalt ut. At en voksen dame som er på alder med din mor gir deg omsorg og lytter, kan føles som en mors rolle for deg. Samtidig som du ikke kjenner henne personlig eller ønsker å ha noe med henne å gjøre, så kan timene føles trygge Anonymkode: 6eb57...86f 2
Humle Brumle Skrevet 2. mars 2021 #15 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Høres normalt ut. At en voksen dame som er på alder med din mor gir deg omsorg og lytter, kan føles som en mors rolle for deg. Samtidig som du ikke kjenner henne personlig eller ønsker å ha noe med henne å gjøre, så kan timene føles trygge Anonymkode: 6eb57...86f Ja, driver å bytter fra Bup til dps så må si Hade til psykologen Gruer meg siden jeg reagerte ganske sterkt forrige gang jeg bytta. Det var litt brå avslutning og tror jeg gråt meg til søvn hver natt i en uke etterpå. Også tok det 6 mnd før jeg følte at jeg var ordentlig over det. Det var en mannlig psykolog men hadde fortsatt fått den følelsen av at han var liksom en slags verge eller en pappa liksom. Selv om jeg vet godt hvem som er pappa og hvem som er psykolog.
Lisa Rowe Skrevet 2. mars 2021 #16 Skrevet 2. mars 2021 Nei, men det er ikke mange årene siden jeg ble myndig, så mine behandlere har alltid vært langt eldre enn meg. Omsorgen jeg har fått av behandlerne mine kan vel heller sammenlignes med en slags morsrolle.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #17 Skrevet 30. november 2022 On 2/28/2021 at 9:43 PM, AnonymBruker said: Ja, begge to. Men jeg var klar over at det var snakk om en overføring, og tok det etter hvert opp med terapeuten. Det er veldig vanlig. Anonymkode: 19901...c84 Hvordan var det å ta opp slikt med psykologen? Anonymkode: e9066...d86
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #19 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan var det å ta opp slikt med psykologen? Anonymkode: e9066...d86 Kleint. Hun (jeg tok det bare opp med den siste terapeuten) tok det på strak arm, som med det aller meste annet. Anonymkode: 19901...c84
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #20 Skrevet 30. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kleint. Hun (jeg tok det bare opp med den siste terapeuten) tok det på strak arm, som med det aller meste annet. Anonymkode: 19901...c84 Takk! Du er tøff som turte å ta det opp! Fikk du noe ut av å ta det opp? Anonymkode: e9066...d86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå