AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #161 Del Skrevet 3. mars 2021 Bor man på et boligfelt er dette noe man bare må regne med. Naboene dine må bare finne seg i det. Anonymkode: 01574...c52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #162 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Trist historie, men hvordan er den relevant for tråden? TS skal jo forholde seg til reglene. Anonymkode: f2442...409 Håper det. Er det en ting jeg lærte i min sak, hva folk sier og hva folk gjør, ofte er to vidt forskjellige ting. Ts kommer sannsynligvis til å leve i konflikt med denne naboen lenge, da blir det en avveining om dette byggeprosjektet er verd all ufreden. Det var bare det. Anonymkode: 7bea4...b7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #163 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Håper det. Er det en ting jeg lærte i min sak, hva folk sier og hva folk gjør, ofte er to vidt forskjellige ting. Ts kommer sannsynligvis til å leve i konflikt med denne naboen lenge, da blir det en avveining om dette byggeprosjektet er verd all ufreden. Det var bare det. Anonymkode: 7bea4...b7a Heldigvis er det sånn at man ikke trenger å ha så mye med naboen å gjøre med mindre man deler innkjørsel, er avhengig av veirett over eiendommen til naboen, eller lignende. Bodde et sted i fire år og snakket ikke med noen av naboene mine én gang. Anonymkode: f9556...180 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 4. mars 2021 #164 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg ville gjort det, dersom dere er sterke nok mentalt til å tåle et elendig naboforhold. Nå er ikke saken helt lik, men de som bygde hytte på tomten foran oss, bygde hytten 6 meter for høyt i terrenget. Ødela utsikten og bilveien vår, samt utsikten, den felles parkeringsplassen og veien videre til tre andre hytter. Vi har gjort hyttelivet til et usosialt helvete for denne naboen, og jeg tipper at naboen din kommer til å være like drittsekk med dere som vi er. Man skal ikke undervurdere hvor vanskelig og ubehagelig det kan være å bygge nytt i et eldre, etablert nabolag. Anonymkode: fd145...dad Ikke helt lik?? Deres nabo har gjort noe ulovlig det gjør ikke TS det er rimelig stor forskjell på det i forhold til å bli berettiget sinna på naboer eller? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #165 Del Skrevet 4. mars 2021 Naboen får ikke stoppa det så lenge det er innenfor reguleringsplan. Dessverre. Å miste utsikt er ikke en protest som blir tatt til følge, selv om man mister glede og store verdier i samme slengen. Du må dog forvente at det aldri blir noe godt naboskap med de dere tar utsikten fra. Det kan jo være levelig i årevis, det, men potensielt veldig uheldig om dere har barn som skal gå i samme klasse eller sånne ting. Anonymkode: 82f24...220 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #166 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 18.24): Vi skal bygge et palass her hjemme med tidenes sjøutsikt❤️ Skal bytte fasade på huset og kjøre på i tråd med reguleringsplan! Det blir takterrasse og god stemning. Naboene hater det, og da spesielt en. De mener de skal anmelde oss for å ta ifra de utsikt og sol, men vi kommer ikke til å ta ifra de sol da taket blir lavere. Noen naboer synes det er topp, men han bak oss som ønsker seg to etasjer selv er rasende. Han ønsker med andre ord å bygge ut men siden han ikke har kompetanse eller penger så sliter han, og derfor er han bitter og sjalu på oss som har begge deler. Nå har han rottet seg sammen med naboer å dannet en allianse og ingen hilser på oss eller barna lengre. Vi synes det er spesielt, men vi driter faktisk i det. Har heldigvis andre gode naboer og jeg prøver å ikke la dette gå inn på oss personlig. Blir han enda vanskeligere kjører vi han ut med advokat og store ressurser for trakassering. Han har ikke sjans imot reguleringsplanen og ressursene vi har lagt inn. Huff, jeg synes synd på han.. Anonymkode: 319c9...3c4 Jada, jeg husker den forrige tråden din. Glad du ikke bor i mitt nabolag. Anonymkode: c58ef...bdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 4. mars 2021 #167 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Naboen får ikke stoppa det så lenge det er innenfor reguleringsplan. Dessverre. Å miste utsikt er ikke en protest som blir tatt til følge, selv om man mister glede og store verdier i samme slengen. Du må dog forvente at det aldri blir noe godt naboskap med de dere tar utsikten fra. Det kan jo være levelig i årevis, det, men potensielt veldig uheldig om dere har barn som skal gå i samme klasse eller sånne ting. Anonymkode: 82f24...220 Da bør jo den som mister utsikten flytte hvis han ikke kan bo der uten å lage kvalm, TS gjør ikke noe galt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #168 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Naboen får ikke stoppa det så lenge det er innenfor reguleringsplan. Dessverre. Å miste utsikt er ikke en protest som blir tatt til følge, selv om man mister glede og store verdier i samme slengen. Du må dog forvente at det aldri blir noe godt naboskap med de dere tar utsikten fra. Det kan jo være levelig i årevis, det, men potensielt veldig uheldig om dere har barn som skal gå i samme klasse eller sånne ting. Anonymkode: 82f24...220 Men for hundre og ørtende gang, vil man ikke risikere å miste utsikt må man ikke bygge bakerst. Er det så inni hampen viktig byggee man i front eller kjøper tomta forran seg. De tomtene er dyrere og det har de ikke råd til sier du kanskje. Nei da har de ikke råd til utsikt på førate rad i dette områdey. Anonymkode: f2442...409 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #169 Del Skrevet 4. mars 2021 Enmanelskeråhate skrev (1 time siden): Ikke helt lik?? Deres nabo har gjort noe ulovlig det gjør ikke TS det er rimelig stor forskjell på det i forhold til å bli berettiget sinna på naboer eller? Jo da, stor forskjell på hva naboene har gjort. Jeg tenkte at jeg heller skulle advare mot nabokrangler, dersom TS ikke er en person som takler slikt. Jeg vet hvor grusomme sinte naboer kan være, jeg har vært en selv, og sinne er det samme, uberettiget eller ikke. Anonymkode: fd145...dad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #170 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo da, stor forskjell på hva naboene har gjort. Jeg tenkte at jeg heller skulle advare mot nabokrangler, dersom TS ikke er en person som takler slikt. Jeg vet hvor grusomme sinte naboer kan være, jeg har vært en selv, og sinne er det samme, uberettiget eller ikke. Anonymkode: fd145...dad Får vel bare stålsette oss, og blir det for ille får vi vel bare selge og flytte! Usikker på hvordan jeg hadde taklet hat fra alle kanter over tid egentlig, men er vel i utgangspunktet ikke en veldig sart sjel, heldigvis! ts Anonymkode: 56c53...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 6. mars 2021 #171 Del Skrevet 6. mars 2021 Jeg tenker litt som de andre, at om ikke dere bygger, vil noen andre gjøre det. Sånn er det. Her skjedde det at to tomter i et gammelt boligfelt ble solgt til en utbygger. De satte opp en giga tomannsbolig og et enda større leilighetsbygg med 6 leiligheter. Dét er drittsekker. Å bygge en vanlig familiebolig på en tomt synes jeg er helt ryddig, det må man faktisk regne med. Men jeg hadde forsøkt å lage en god løsning/tenke godt på hvilken type bygg man ønsker for ikke å stjele all utsikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #172 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 21.32): Naboen visste det var en tomt der og det er reguleringsplanen vedkommende må klage på. Så bare kjøre på og bygge Anonymkode: 5cb32...bf4 Enig. Man kan ikke bo i en by eller bynært strøk og regne med at det ikke blir bygget på en ledig tomt. Fortetning er hovedregelen i alle bystrøk i dag, og det er innenfor det alle må tåle. Naboen har ikke en sak her. Anonymkode: a63c6...7d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå