AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #21 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det som er så vanvittig irriterende er dem som finner på å sette opp hus i allerede tettbebygde strøk. Verden er full av gode, ledige tomter, men å kline hus oppetter naboveggene dét skal altså folk gjøre! Jeg ville lagd et helvete for dere. Dere reduserer husverdien til naboene, og ødelegger både trivsel og utsikt. Skulle omså ha kjørt dere i retten for min del. Anonymkode: 021b4...f89 Regner med tomten ble lagt ut for salg og kunne kjøpes av hvem som helst. Så hvis ikke ts hadde kjøpt den hadde noen andre gjort det. Enig i at det er ego å bygge slik at man tar fra en etablert nabo all utsikt. Tenker at ts bør prøve å ta hensyn. Anonymkode: 9960d...138 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 28. februar 2021 #22 Del Skrevet 28. februar 2021 SnartMammaLykke skrev (1 minutt siden): Feil! Så lenge dere følger retningslinjer og reguleringsplan er det ok. Det er ikke deres feil at kommunen ønsker fortetting da det er stor mangel på tomter i byen. Det er synd at dere tar utsikt for naboen, men husk at det er ingen krav om utsikt og heller ingen krav om solforhold. Men jeg mener dere skal ta mye hensyn til naboen, så ikke misforstå! Vi driver selv og skal bygge ut. Har tatt mye hensyn, men vi stopper ikke vår drøm bare for å være venn med en nabo. Her tenker vi på oss selv som alle andre! Feil? Hvor har jeg skrevet at de ikke kan bygge? Jeg sier bare det sannsynligvis ikke blir noe godt naboforhold, og et dårlig naboforhold er ikke hyggelig. Men vil de bo der og tåler et dårlig naboforhold er det bare å bygge 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #23 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo. Dem KAN jo det... Tviler for at noen nekter dem Man kjøper ikke en tomt som med viten og vilje forringer naboene eller nabolaget. Dette visste jo TS om, og dem har lagt planer om å gjøre nettopp det. Skal dem bygge hus der så får dem bygge slik at huset ikke ødelegger for andre. Det er dem som må tilpasse seg, ikke motsatt. Anonymkode: 021b4...f89 Så lenge man følger reguleringsplanene har ikke naboen noe de skulle ha sagt. Naboen har vært klar over tomta og da må du regne med at det blir bygd der. Om de ikke ønsker hus foran seg kunne de ha kjøpt tomta sjøl Anonymkode: 4aa98...409 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 28. februar 2021 #24 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det som er så vanvittig irriterende er dem som finner på å sette opp hus i allerede tettbebygde strøk. Verden er full av gode, ledige tomter, men å kline hus oppetter naboveggene dét skal altså folk gjøre! Jeg ville lagd et helvete for dere. Dere reduserer husverdien til naboene, og ødelegger både trivsel og utsikt. Skulle omså ha kjørt dere i retten for min del. Anonymkode: 021b4...f89 Hadde laget et helvete for deg jeg😂 Du vet aldri hvilke ressurser naboen din har. Om du lager et helvete er det du som driter deg ut fordi det er lovlig å bygge hus etter forskrifter i reguleringsplan! Skjerp deg 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 28. februar 2021 #25 Del Skrevet 28. februar 2021 Vi kjøpte en tomt med nydelig sjøutsikt i et helt nytt byggefelt, hadde den et års tid før vi skulle bygge. I mellomtiden hadde det poppet opp hus overalt, hele det fine området var sprengt fulstendig flatt, og rett fremfor vår tomt hadde naboen bygget et hus som var så høyt som de bare kunne greie å få det til. Mens vi var der, så kom naboen med hus ved siden av springende, og skulle fortelle oss hvilke trær vi burde fjerne fordi"de samlet mygg" Hele denne gjengen var i tillegg i slekt, og hadde etablert en liten familielandsby. Vi solgte hele tomten og flyttet et annet sted. Men byggefelt er byggefelt, skal en ha hus trøkt opp i andre, så er dette slikt som en må forvente. Så bygg det dere må bygge, men dere kan jo prøve å tilpasse så godt som mulig. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #26 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge man følger reguleringsplanene har ikke naboen noe de skulle ha sagt. Naboen har vært klar over tomta og da må du regne med at det blir bygd der. Om de ikke ønsker hus foran seg kunne de ha kjøpt tomta sjøl Anonymkode: 4aa98...409 Vel, TS står ovenfor et valg. Å bygge egoistisk eller bygge nabovennlig. En reguleringsplan sier ikke at det er fritt fram å bygge slik alle vil ha det. Det er mange forbehold i reguleringsplaner, og naboene har mulighet til å uttale seg. Kjører naboen(e) dette gjennom retten så kanskje dem ikke vinner, men dem får i alle fall utsatt byggestarten i 1 eller 2 år. I bestefall 3 år. Det kan på mange måter være en gevinst også det. Og det ville jeg ha gjort. Anonymkode: 021b4...f89 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 28. februar 2021 #27 Del Skrevet 28. februar 2021 (endret) Galdhøpiggen skrev (4 minutter siden): Feil? Hvor har jeg skrevet at de ikke kan bygge? Jeg sier bare det sannsynligvis ikke blir noe godt naboforhold, og et dårlig naboforhold er ikke hyggelig. Men vil de bo der og tåler et dårlig naboforhold er det bare å bygge Hvem bryr seg om å bli venn med naboen? Hvis ikke naboer godtar at man bygger er det deres problem og ikke ditt. Følger man reguleringsplan så er det innenfor. Blir det for ille er det bare å selge å man sitter igjen med god verdi. Jeg hadde absolutt kjørt på og gått med hode hevet. Så lenge man følger reguleringsplan så er det ok. At naboen blir sur og bitter for være deres problem. Så ja, det er feil å la følelser styre utbygging av eget hus. Endret 28. februar 2021 av SnartMammaLykke 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 28. februar 2021 #28 Del Skrevet 28. februar 2021 Naboer velger man uansett aldri, så slike hensyn skal man faktisk ikke ta. Hadde utsikten vært viktig nok for nabo kunne han kjøpt tomten. Å bare sitte på sin egen tue og forvente at resten av verden tilpasser seg hører ikke hjemme i noe samfunn (ihvertfall ingen gode samfunn). Han kunne dessuten spilt inn sine innspill til reguleringsprosessen om dette var noe vektig. Plan- og bygningsloven er slik at om man forholder seg til gjeldende reguleringsplan kan ingenting sette stopper for byggeplanene (med noen få unntak, naboer ikke inkludert). Lovene er politisk vedtatt og er verken opp til lekfolk å forvalte basert på andres følelser eller unnlate å bruke til egen gunst. Lykke til med byggingen! 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #29 Del Skrevet 28. februar 2021 SnartMammaLykke skrev (1 minutt siden): Hadde laget et helvete for deg jeg😂 Du vet aldri hvilke ressurser naboen din har. Om du lager et helvete er det du som driter deg ut fordi det er lovlig å bygge hus etter forskrifter i reguleringsplan! Skjerp deg Så bra. Vi kunne ha fått det fint sammen i samme nabolag! Jeg kan være meget slu og ubehagelig når jeg går inn for det. Reguleringsplan er ikke det samme som fritt vilt og tommel opp for alt. Det er mange hensyn som må tas. Også mot naboer. Skjerp du deg, eller så stjeler jeg grillen din! Anonymkode: 021b4...f89 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #30 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lenge man følger reguleringsplanene har ikke naboen noe de skulle ha sagt. Naboen har vært klar over tomta og da må du regne med at det blir bygd der. Om de ikke ønsker hus foran seg kunne de ha kjøpt tomta sjøl Anonymkode: 4aa98...409 Dette hindrer ikke naboen i å være jævel de neste 20 årene heller. Anonymkode: d458c...c91 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 28. februar 2021 #31 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så lenge man følger reguleringsplanene har ikke naboen noe de skulle ha sagt. Naboen har vært klar over tomta og da må du regne med at det blir bygd der. Om de ikke ønsker hus foran seg kunne de ha kjøpt tomta sjøl Anonymkode: 4aa98...409 Riktig! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #32 Del Skrevet 28. februar 2021 Vi måtte ha papirer fra naboene på godkjennelse før vi sendte hustegningene inn til kommunen for godkjennelse. Trodde det var slik i alle kommuner. Selv hadde jeg ikke kjøpt en tomt som gjorde at jeg kom til å ødelegge så mye for naboen. Noe godt naboskap er sikkert umulig, og de som kjenner naboen din vil sikkert støtte vedkommede, ikke dere. Jeg ville heller bygd hus et sted hvor jeg ikke ville risikert å straks bli mislikt av hele nabolaget. Anonymkode: 59b6e...d63 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 28. februar 2021 #33 Del Skrevet 28. februar 2021 SnartMammaLykke skrev (1 minutt siden): Hvem bryr seg om å bli venn med naboen? Jeg hadde absolutt kjørt på og gått med hode hevet. Så lenge man følger reguleringsplan så er det ok. At naboen blir sur og bitter for være deres problem. Så ja, det er feil å la følelser styre utbygging av eget hus! Da er vi like på det, men noen ønsker ikke å starte en husdrøm med nabokrangler og bråk. Som sakt hadde ikke jeg brydd meg, men noen er ikke som oss, for de blir det ikke trivelig å bo der om det går slik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #34 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette hindrer ikke naboen i å være jævel de neste 20 årene heller. Anonymkode: d458c...c91 Som man reder ligger man. Da kan ts bli inspirert til å ta igjen med samme mynt. Anonymkode: 0f867...369 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #35 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som man reder ligger man. Da kan ts bli inspirert til å ta igjen med samme mynt. Anonymkode: 0f867...369 Ja, for da blir det jo ennå bedre, ikke sant? Anonymkode: d458c...c91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 28. februar 2021 #36 Del Skrevet 28. februar 2021 Din nabo må akseptere fortetning. Naboen din har ikke kjøpt denne tomten og må respektere at den blir bygd ut i henhold til reguleringsplanen. Hvis du ikke bygger hus på tomten så er det vel noen andre som gjør det. Om du er ekstra generøs så kan du spørre naboen om han vil kjøpe tomten av deg. Det vil han trolig ikke. Han eier nok sin egen tomt, men han eier ikke utsikten gjennom andres tomt. Dette må de bare akseptere. Om du opptrer ryddig og korrekt så skal du Ikke ha dårlig samvittighet. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 28. februar 2021 #37 Del Skrevet 28. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette hindrer ikke naboen i å være jævel de neste 20 årene heller. Anonymkode: d458c...c91 Naboen må bare være en jævel i 20 år om han ønsker anmeldelse grunnet trakassering i posten.. Ei venninne av meg og samboeren ble trakassert av en sint nabo grunnet utbygging som blant annet gikk for langt uten å detaljere. De anmeldte og fyren fikk politi på døren øyeblikkelig mens kona og barna sto å så på!👍 Han la seg ganske flat i ettertid og naboene så på han som ganske psykisk syk og kanskje litt ustabil i ettertid. Det hele endte med at naboene tok avstand fra denne syke naboen som til slutt ble sett på som en merkelig og langsint nabo😂 Endret 28. februar 2021 av SnartMammaLykke 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #38 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Slik jeg ser det er det ikke bare Ts sitt ansvar å skape godt naboskap. Tomten kunne kjøpes og bygges på. Dersom naboen hadde så sterke følelser for dette skulle han kjøpt den selv. Anonymkode: 0f867...369 Er vel ikke bare det som gjelder. Hadde du likt at ditt hus falt 1 mill i verdi fordi utsikten ble borte? Vanskeligere å selge osv..? Anonymkode: dcd2b...55a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #39 Del Skrevet 28. februar 2021 Vi hadde god dialog med naboen før denne klagen kom inn, forsøkte å fiske etter hva de tenkte om bygging, og at det var synd at vi kom og ødela idyllen osv., men de var bare hyggelige og mente at det var da ikke noe problem. Så klagen kommer fra klar himmel. I ettertid har vi spurt hvilke tilpasninger vi kan gjøre, flytting av huset, etc. men det er visst kun senking av hele huset som er godt nok. Og da må vi terrengjustere hele tomten med støttemur rundt «hullet» vi da lager, som blir mye dyrere, og får ingen utsikt, som utgjør et stort verditap fra det som ble solgt og vi kjøpte som en utsiktstomt.. Huset vi ønsker å bygge er tross alt både mindre i areal og lavere enn hans og de fleste andre rundt. De hadde også tilbud om å kjøpe tomten før den ble lagt ut, og av oss da klagen kom inn, og de har mer enn god nok råd til det, så siden det tydeligvis er så viktig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke ville kjøpe den. Det hjelper heldigvis litt på samvittigheten at de hadde økonomiske midler til å unngå dette, så det ikke er som at de ikke har noe valg. Heldigvis er de godt over 70, så vi skal være ganske uheldige om de holder koken i 20 år til. Men nå er egentlig mitt eneste håp at de er for gnien til å ta det til retten.. ts Anonymkode: 56c53...c10 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #40 Del Skrevet 28. februar 2021 SnartMammaLykke skrev (1 minutt siden): Naboen må bare være en jævel i 20 år om han ønsker anmeldelse grunnet trakassering i posten.. Ei venninne av meg og samboeren ble trakassert av en sint nabo grunnet utbygging som blant annet gikk for langt uten å detaljere. De anmeldte og fyren fikk politi på døren!👍 Han la seg ganske flat i ettertid og naboene så på han som ganske psykisk syk og kanskje litt ustabil i ettertid. Det hele endte med at naboene tok avstand fra denne syke naboen som til slutt ble sett på som en merkelig og langsint nabo😂 Sykt urutinert og dårlig måte å plage naboer med. Det finnes mange 1000 andre ubeviselige metoder Anonymkode: 021b4...f89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå