Gå til innhold

Kunne du giftet deg med en muslim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, jeg kunne giftet meg med flere muslimske damer

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei. Jeg kunne ikke giftet meg med en som ikke var kristen. Troen er viktig for meg, og noe jeg ikke kan leve uten, og da ønsker jeg at min livspartner skal dele det samme og ha likt verdigrunnlag. Ellers blir livet fort veldig komplisert og fullt av utfordringer og konflikter.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 6
Skrevet

Da måtte han vært muslim bare i navnet. Hadde aldri giftet meg med en praktiserende eller konservativ muslim. Da måtte jo jeg konvertert, det skjer ikke.

Anonymkode: ddac7...a78

• Liker 3
Skrevet

Aldri. Har hatt en muslimsk samboer før og alt var fint helt til vi flyttet sammen. Han var helt desperat og det endte med besøksforbud. Jeg vil aldri date en som har såpass stort sprik fra den kulturen jeg har vokst opp i (de fleste muslimer har annen kultur enn meg som er etnisk norsk). 

Anonymkode: ad996...22a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke alle kristne er religiøse heller da? 😄 

Anonymkode: e9894...1ae

Kristen er en tro. Muslim er noe man blir født som. Så velger man hva man praktiserer og ikke praktiserer.

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Muslim betyr ikke araber. Så ikke beskyld alle muslimer for å ha dårlig kvinnesyn etc. 

Anonymkode: dd526...829

Så det du påpeker her er at alle arabere har ett dårlig kvinnesyn? For og svare på spørsmålet ditt. Ja jeg er gift med en muslim og er muslim selv så har ingen problemer med det🙂 hvorfor skulle jeg ha det? Hilsen araber som er gift med en afrikaner og som ikke har ett dårlig kvinnesyn 🙂

Anonymkode: 570e2...c20

• Liker 5
Skrevet

Dette spørsmål går like mye for muslimer som deg. Fordi hvis du snakker eller holder på en muslim nå, så vil jeg bare si at de aldri kommer til å gifte seg med svineetere eller annen tro. Så nei.. jeg som muslim hadde aldri valgt en mann som spiser svin eller har annen tro🙂 de fleste kompisene mine som er muslimer ender opp med muslimer; fordi familien deres ikke godtar andre religioner, nasjonaliteter eller kulturer. Så hvis du er kristen; lykke til med en muslimsk mann/dame 😚

Anonymkode: adcb9...d6e

• Liker 2
Skrevet

Nei. På samme måte som jeg ikke kunne giftet meg med en kristen, jøde osv., ettersom jeg på ingen måte er religiøs. 

Anonymkode: 82a74...718

• Liker 3
Skrevet

Nei må ha ribbe til jul

Anonymkode: 78797...b9d

• Liker 6
Skrevet

Muslim av opphav ville vært greit, på lik linje med at jeg er født i et kristen land osv., -men ikke religiøst praktiserende i stort omfang, da jeg ikke er der selv.

Anonymkode: cf386...3fa

• Liker 2
Skrevet
MyMichelle skrev (30 minutter siden):

Kristen er en tro. Muslim er noe man blir født som. Så velger man hva man praktiserer og ikke praktiserer.

Der tar du helt feil. Ingen er født som noe. Man kan være muslim, kristen og jøde pga kultur og pga. det er vanskelig å komme ut fra en tro, men troende er man fra hjertet og praktisering man blir ikke født som troende. 

Anonymkode: 55e0a...1ab

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så det du påpeker her er at alle arabere har ett dårlig kvinnesyn? For og svare på spørsmålet ditt. Ja jeg er gift med en muslim og er muslim selv så har ingen problemer med det🙂 hvorfor skulle jeg ha det? Hilsen araber som er gift med en afrikaner og som ikke har ett dårlig kvinnesyn 🙂

Anonymkode: 570e2...c20

Dere arabere i generelt flertall har dessverre rævva kultur mot kvinner og ser ned på kvinner med unntak av mødrene deres. Dessverre har ikke foreldrene deres lært en dritt og det har resultert i at arabiske menn har verdens dårligste rykte. Det er hyggelig å høre at du ikke er sånn. Det gir håp for fremtiden. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere arabere i generelt flertall har dessverre rævva kultur mot kvinner og ser ned på kvinner med unntak av mødrene deres. Dessverre har ikke foreldrene deres lært en dritt og det har resultert i at arabiske menn har verdens dårligste rykte. Det er hyggelig å høre at du ikke er sånn. Det gir håp for fremtiden. 

Må bare legge til at hvis dere virkelig hadde fulgt profeten så hadde dere ikke vært sånn. Menn fra arabiske verden som er bra er de som virkelig er ekte troende og de som er free spirit liberale 

• Liker 1
Skrevet

Ja. Det kunne jeg. 

Anonymkode: d023f...f1a

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, mulllakrekar said:

ja, jeg kunne giftet meg med flere muslimske damer

Flere på en gang?

Skrevet

Det ville vært avhengig av hvordan hun praktiserte religionen.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke om det var den siste mannen i verden. 

Anonymkode: 6db8a...d68

• Liker 7
Skrevet

I utganspunktet kunne jeg aldri giftet meg med en religiøs person i det store og hele. Muslim, kristen ... like ille.

Men noen kaller seg jo feks «kristen», har en slags barnetro med seg som stort sett viser seg ved et besøk i kirka hver jul ... der kunne jeg muligens gjort et unntak. I den grad det finnes muslimer som begår troen sin på samme måte, så gjelder selvsagt unntaket for disse også.

Anonymkode: e8735...1cc

• Liker 1
Skrevet

Om hun ikke var spesielt religiøs, ja. Jeg kunne ikke fått til et forhold med noen som var dypt religiøs, samme hvilken religion det var snakk om, tror jeg. 

Anonymkode: 19785...007

Skrevet

nei

Anonymkode: b443b...f40

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...