AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Meg og min kjæreste har nå vært sammen i 6 år, vi har 2 barn og generelt et godt forhold med bra sex? tror jeg da.. I det siste synes jeg sexlysten hennes har forsvunnet, til tider føler jeg at hun synes jeg er mindre attraktiv, vet ikke om dette er reelt eller om det er bare slik jeg føler det når hun ikke er interessert i sex. Jeg ønsker ikke at hun skal føle at vi har "pliktsex" men nå som hun først ikke vil ha sex, så synes jeg det er vanskelig å vite forskjell på om hun faktisk har sex med meg fordi hun har lyst, eller om hun gjør det fordi hun vet det er lenge siden sist og gjør det for å få det overstått.. Det er stort sett jeg som må ta initiativ til sex, men slik har det alltid vært. De gangene hun gjør det så er det mest et hint om at jeg må ta initiativet først. Dette begynner jeg å bli lei av og ønsker at hun skal vise at hun vil ha meg. Når vi legger oss om kvelden har jeg begynt å ta avstand og legger meg med ryggen til. Det kommer stort sett en svak hånd på ryggen min men det stopper der, føler heller ikke at det er noen god løsning at jeg skal ta avstand, da vi bare kommer lenger fra hverandre på den måten. Kort oppsummert.... hva er deres tips for å få henne til å slå seg litt løs, og vise at hun vil ha meg også? Anonymkode: df744...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Kommunikasjon. Anonymkode: e2beb...abc 1
Hr. Aktiv Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Meg og min kjæreste har nå vært sammen i 6 år, vi har 2 barn og generelt et godt forhold med bra sex? tror jeg da.. I det siste synes jeg sexlysten hennes har forsvunnet, til tider føler jeg at hun synes jeg er mindre attraktiv, vet ikke om dette er reelt eller om det er bare slik jeg føler det når hun ikke er interessert i sex. Jeg ønsker ikke at hun skal føle at vi har "pliktsex" men nå som hun først ikke vil ha sex, så synes jeg det er vanskelig å vite forskjell på om hun faktisk har sex med meg fordi hun har lyst, eller om hun gjør det fordi hun vet det er lenge siden sist og gjør det for å få det overstått.. Det er stort sett jeg som må ta initiativ til sex, men slik har det alltid vært. De gangene hun gjør det så er det mest et hint om at jeg må ta initiativet først. Dette begynner jeg å bli lei av og ønsker at hun skal vise at hun vil ha meg. Når vi legger oss om kvelden har jeg begynt å ta avstand og legger meg med ryggen til. Det kommer stort sett en svak hånd på ryggen min men det stopper der, føler heller ikke at det er noen god løsning at jeg skal ta avstand, da vi bare kommer lenger fra hverandre på den måten. Kort oppsummert.... hva er deres tips for å få henne til å slå seg litt løs, og vise at hun vil ha meg også? Anonymkode: df744...9ed https://forskning.no/sex/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/362993 2
Milky Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 det med å snu deg er en dårlig ide.. hvis typen min hadde snudd seg og «ventet» på at jeg skal gjøre noe ville jeg hvertfall ikke gjort noe 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Send henne i seng, få henne til å sove. Vask, vask, vask og vask. Samme med rydding. I dagevis. Pass barn, ta de med ut av huset så hun får luftet hodet. Og ved sengetid dusj, virk uimotståelig uten å fokusere på sex og gi henne et litt skittent kompliment uten å forvente noe mer. Går det ikke, gjentar du prosedyren ei uke til. Anonymkode: e0547...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 Snakk med henne. Fortell det du skriver her, at du trenger at hun vil ha deg og viser deg det. Lysten kan gå opp og ned for alle, i perioder vil det være mer eller mindre. Det er ikke sikkert hun tenker over det på den måten du gjør ☺️ Anonymkode: bb3dc...709
Gjest Gyros Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (16 timer siden): https://forskning.no/sex/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/362993 Den forskningen elsker vi å gjøre til skamme i vårt forhold som har vart i over 30 år! Vi elsker å elske!😤
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 For å opprettholde en god sexlyst må opplevelsen av å ha sex være positiv og tilfredsstillende. Om du mistenker at hun bare er halvveis med av pliktfølelse innimellom gjør hun dere begge to en stor bjørnetjeneste, i at hun påfører egen kropp negativ sex. Slikt ødelegger mye for lysten. Det positive ved at hun er velvillige til sex når hun er det er likevel at det gir deg en mulighet til å bruke litt tid og innsats i å sørge for at hun virkelig blir kåt før du går videre. Den sjansen bør du benytte godt, og bruke hva du vet om henne og kroppen hennes til å forsikre deg om at selv om hun kanskje bare var villig for din skyld så blir hun veldig kåt og klar, og nyter det. Av egeninteresse, ikke bare for henne, bør du altså ta deg tid til å pirre og kåte henne skikkelig opp hver eneste gang hun er åpen for sex. Ikke gå videre før du er sikkert på at hun er med, uansett hvilket utgangspunktet hun mentalt var i (kun villig eller faktisk lyst). Lyst på sex er avhengig av at det er godt når man har sex, for ellers blir det slik at kroppen og hodet ikke ser vitsen med det, og lyst på sex dør derfor gradvis av å ha sex man ikke virkelig nyter. Om du sørger for at hun virkelig nyter vil du altså opprettholde og booste hennes lyst på mer sex, ved at det er noe hun forventer nytelse av. Så det er smart, også for menns egeninteresse, å bruke litt tid og innsats på å forsikre seg om at kvinner nyter. For som du nevner er ikke alltid kvinner så flinke til å ta hensyn til dette selv, men har kanskje sex mest av plikt innimellom, og ødelegger med det for seg selv, og også for partner ved å ha sex som egentlig ikke oppleves så bra, og som derfor ødelegger mye for lysten på sex. Smarte menn passer derfor på at selv om kvinnen ikke egentlig var så gira i utgangspunktet, bare åpen for å ha sex, selv om mest for mannens skyld, så benytter han sjansen til å se til at hun BLIR virkelig kåt og lysten, og nyter, før han peiser på. Belønning for det er at kvinnens lyst opprettholdes gjennom forholdet. Ja til og med en lyst som har gått mye tapt kan komme tilbake når kroppen igjen opplever at sex er noe som medfører nytelse, og ikke plikt. Dette er egentlig logisk, at det er nytelse ved sex som opprettholder lyst, men likevel er det veldig mange kvinner og menn som ikke skjønner at det lønner seg å bruke litt tid og innsats på å sørge for at sex nytes. Spesielt trist er det egentlig at det er kvinner selv som ikke skjønner dette, og påfører sin egen lyst det å visne ved å ha sex de egentlig ikke ønsker, men mannen kan likevel være smartere, og passe på at det ikke får lov til å skje, ved å forsikre seg om at selv om hun egentlig bare sa ja for hans del, så benytter han anledningen til å sørge for at hun virkelig BLIR kåt og klar, og nyter. Anonymkode: 070cf...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 Dere må kommunisere. Mange kvinner mister lysten hvis de må dra lasset hjemme. Ikke bare når mannen ikke bidrar i det hele tatt, men selv der hvor mannen gjør sitt er det ofte kvinnen som tar all planleggingen og alle de ekstra tingene (som å kjøpe inn yttertøy til barna, gi bort/selge det som er for smått, planlegge bursdagsgaver, sørge for at familiekalenderen går opp, planlegge ferie osv). Støtter forslaget over her: gjør masse på hjemmefronten, gi henne anerkjennelse for all den «usynlige» jobben hun gjør, ikke legg deg med ryggen til om kvelden, men vis at du er tilgjengelig uten å mase. Gi henne komplimenter i hverdagen uten å forvente noe tilbake. Men viktigst av alt: snakk sammen. Spør rett ut: «du, hvordan synes du sexlivet vårt fungerer? Jeg kjenner at jeg er litt usikker på dine behov, er det noe jeg bør gjøre eller noe jeg bør gjøre annerledes?» Anonymkode: 125f5...857 1
Hr. Aktiv Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 Gyros skrev (18 minutter siden): Den forskningen elsker vi å gjøre til skamme i vårt forhold som har vart i over 30 år! Vi elsker å elske!😤 Ja det skal dere ha kred for. Men mange andre opplever ikke det samme. Mange sier at dama trekker seg tilbake uten å ha ytret noen grunn til det. Mannen er intetanende om at noe er i gjere. Jeg tenker at dama har like stor plikt til å si fra når noe er feil som mannen. Ofte blir ikke det gjort og da svarer de med at det burde du ha skjønt istedet for å si fra. Akkurat som hun ønsker seg bort fra forholdet.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 8 hours ago, Gyros said: Den forskningen elsker vi å gjøre til skamme i vårt forhold som har vart i over 30 år! Vi elsker å elske!😤 Forskning ser på generelle tendenser i store utvalg av mennesker. Du og din partner er ETT par. Det fins røykere som lever uten videre helseproblemer til de blir 90 år og folk som spiser sunt og trener som får hjerteinfarkt når de er 50. Likevel, når man ser på store utvalg ser man en klar trend. For all del, du og din partner må fortsette å kose dere, men en gjennomsnittlig mann må forvente at kona etter en del år har mindre lyst enn ham. Anonymkode: 94dc2...ec0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå