Sølevann Skrevet 28. februar 2021 #1 Del Skrevet 28. februar 2021 Står helt fast i en oppskrift og lurer på om noen av dere strikkesøstre kan hjelpe meg med å forstå. Jeg strikker alberts pilotlue av petiteknit, og i oppskriften står følgende: «Strikk rundt i glattstrikk i 6,5 cm målt fra siste økning. Reduser maskeantallet med 6 m ved å strikke 2 r sm jevnt fordelt på omg 6 ganger (= 70 m). Strikk 1 omg vr, 1 omg r, 1 omg vr, 1 omg r, 1 omg vr (slik at det dannes 3 riller)» Mitt spørsmål er som følgende, skal de 6 maskene reduseres over 6 omganger mens jeg strikker de 6,5cm oppskriften sier. Eller følger dette steget etter at jeg har strikket 6,5cm glattstrikk? Håper noen kan hjelpe meg å tolke ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 28. februar 2021 #2 Del Skrevet 28. februar 2021 Etter du har strikket 6,5 cm. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 28. februar 2021 #3 Del Skrevet 28. februar 2021 Når du har strikket 6,5cm strikker du en omgang der du jevnt fordelt strikker 2m rett sammen seks ganger ☺️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølevann Skrevet 28. februar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 28. februar 2021 Så du mener at alle 6 maskene skal reduseres på én omgang, ikke på 6 omganger? 😜 Her må alt inn med teskje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 28. februar 2021 #5 Del Skrevet 28. februar 2021 Sølevann skrev (1 minutt siden): Så du mener at alle 6 maskene skal reduseres på én omgang, ikke på 6 omganger? 😜 Her må alt inn med teskje. Ja, det er 2 rett sammen 6 ganger jevnt fordelt på én omgang = 6 masker felt. Men skjønner hvorfor du spør. Formuleringen kan være litt tvetydig om man ikke er inne i sjargongen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølevann Skrevet 28. februar 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 28. februar 2021 Tusen takk for hjelpen alle tre ☺️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå