Gå til innhold

Strikkehjelp!


Sølevann

Anbefalte innlegg

Står helt fast i en oppskrift og lurer på om noen av dere strikkesøstre kan hjelpe meg med å forstå. 

Jeg strikker alberts pilotlue av petiteknit, og i oppskriften står  følgende:

«Strikk rundt i glattstrikk i 6,5 cm målt fra siste økning. Reduser maskeantallet med 6 m ved å strikke 2 r sm jevnt fordelt på omg 6 ganger (= 70 m). Strikk 1 omg vr, 1 omg r, 1 omg vr, 1 omg r, 1 omg vr (slik at det dannes 3 riller)»

Mitt spørsmål er som følgende, skal de 6 maskene reduseres over 6 omganger mens jeg strikker de 6,5cm oppskriften sier. Eller følger dette steget etter at jeg har strikket 6,5cm glattstrikk? 

Håper noen kan hjelpe meg å tolke ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har strikket 6,5cm strikker du en omgang der du jevnt fordelt strikker 2m rett sammen seks ganger ☺️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at alle 6 maskene skal reduseres på én omgang, ikke på 6 omganger? 😜 Her må alt inn med teskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølevann skrev (1 minutt siden):

Så du mener at alle 6 maskene skal reduseres på én omgang, ikke på 6 omganger? 😜 Her må alt inn med teskje.

Ja, det er 2 rett sammen 6 ganger jevnt fordelt på én omgang = 6 masker felt. Men skjønner hvorfor du spør. Formuleringen kan være litt tvetydig om man ikke er inne i sjargongen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...