Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

er en privatist her som skal søke sykepleierstudiet nå, forhåpentligvis starte til høsten. og det er mulig og velge sykepleier studiet i  forskjellige skoler ikke sant? man trenger ikke nødvendigvis å velge flere studier? Har skjønt hvordan inntakskontorene behandler søknader, men fortsatt usikker på hvordan jeg skal line opp mine valg. Nå er det noen studier som ligger litt over mitt snitt (selv etter eksamen) og noen litt under. akkurat det jeg vil til er ca 1.5 poeng høyere enn snittet jeg har men man skal vel legge det man vil til helst som første valg ikkesant? også videre basert på der man tror man kan komme inn? Takk for hjelpa:)

Anonymkode: d3e8d...53f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei. 

er en privatist her som skal søke sykepleierstudiet nå, forhåpentligvis starte til høsten. og det er mulig og velge sykepleier studiet i  forskjellige skoler ikke sant? man trenger ikke nødvendigvis å velge flere studier? Har skjønt hvordan inntakskontorene behandler søknader, men fortsatt usikker på hvordan jeg skal line opp mine valg. Nå er det noen studier som ligger litt over mitt snitt (selv etter eksamen) og noen litt under. akkurat det jeg vil til er ca 1.5 poeng høyere enn snittet jeg har men man skal vel legge det man vil til helst som første valg ikkesant? også videre basert på der man tror man kan komme inn? Takk for hjelpa:)

Anonymkode: d3e8d...53f

1. Du kan velge sykepleierstudier ved forskjellige skoler, dette ser du når du logger inn og begynner på søknaden.

2. Sett studiet som har høyest snitt som førstevalg (gitt at du faktisk vil studere der)

Anonymkode: 416cc...9ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

1. Du kan velge sykepleierstudier ved forskjellige skoler, dette ser du når du logger inn og begynner på søknaden.

2. Sett studiet som har høyest snitt som førstevalg (gitt at du faktisk vil studere der)

Anonymkode: 416cc...9ce

Hvorfor sette studiet med høyest snitt som førstevalg? Er det ikke bedre å ta de med lavere snitt øverst, så lenge man bor i nærheten? Eller er det pga. at det skal bli lettere å i hvert fall komme inn på et studie, med tanke på at de andre som ikke er øverst har lavere snitt? Eller tenker jeg helt feil nå? 😅

Skrevet (endret)

Jeg søkte Sosialt arbeid på alle 10 (mener det maks var 10 steder man kunne søke?) plassene for å være HELT SIKKER på at jeg skulle komme inn (og det gjorde jeg)! 😂 Dette var i 2019, så jeg er halvveis på veien for å bli sosionom nå! 😄 Tiden har gått VELDIG FORT!

Masse lykke til! 😄

Endret av Mariell1995

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...