Gå til innhold

Boliglån Bluestep - erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med boliglån her? Jeg eier bolig (tidligere lån fra husbanken) og jeg ønsker å flytte, men får avslag på lån i andre banker. Er alene. Siden jeg allerede eier har jeg mye ek , i følge verdivurdering har verdien steget med 600k siden jeg kjøpte for 7 år siden. 

Er blustep trygt? 

Anonymkode: 238ba...c7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bluestep er trygt, men opererer med noe høyere rente enn andre banker. 

Anonymkode: 7111f...a18

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan du ikke selge og bruke egenkapital fra salget? Bluestep har vel minst 6 % rente. Vanlig boliglån ligger på rundt 1.9. 

Anonymkode: 21ae5...ae0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke selge og bruke egenkapital fra salget? Bluestep har vel minst 6 % rente. Vanlig boliglån ligger på rundt 1.9. 

Anonymkode: 21ae5...ae0

Risikerer å måtte leie i mellomtiden og da ryker mye av ek. Trenger mellomfinansiering og får avslag i andre banker 

Skrevet

Søk nytt lån i husbanken, eller finn en liten lokalbank, de gir gjerne enklere lån enn de store bankene!

Anonymkode: f8532...dc4

• Liker 1
Skrevet

Jeg så en blue step reklame hvor man låner 2 millioner og betaler tilbake over 4 millioner over 20 eller 25 år. Faen meg sinnsjukt.

Anonymkode: b6040...604

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Søk nytt lån i husbanken, eller finn en liten lokalbank, de gir gjerne enklere lån enn de store bankene!

Anonymkode: f8532...dc4

Fått avslag i husbanken, men skal prøve i lokal bank. Takk for tips

AnonymBruker
Skrevet

Selg først og så kjøper du. 

Anonymkode: 44153...d0f

Skrevet

Selg boligen din først, så kjøp etterpå. 

Ha ett krav i salgsdokumenter at overtakelsedato må være viss antall måneder etter budruden. Da har du tid på deg til å finne en ny bolig og flytte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bluestep gir lån til kunder som ikke får lån i andre banker. Dette gjør at Bluestep tar en større risiko for ikke å få tilbake pengene og denne økte risikoen gjør at det må ta seg bedre betalt. Altså høyere rente. Det er en grunn til at vanlige banker ikke vil låne ut penger til deg.

Det er dyrt å være fattig (eller en dårlig betaler). 

Anonymkode: a6a02...3b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bluestep gir lån til kunder som ikke får lån i andre banker. Dette gjør at Bluestep tar en større risiko for ikke å få tilbake pengene og denne økte risikoen gjør at det må ta seg bedre betalt. Altså høyere rente. Det er en grunn til at vanlige banker ikke vil låne ut penger til deg.

Det er dyrt å være fattig (eller en dårlig betaler). 

Anonymkode: a6a02...3b2

Er verken fattig eller en dårlig betaler, har "bare " dårlig råd. Er eneforsørger med barn, hus og bil og de utgiftene som hører med. Ikke noe inkasso her i gården heldigvis så er ikke det det står på. 

Skrevet

Bluestep har mellom 5.85 og 10% rente, fullstendig galskap

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For gode kunder har de lavere rente enn det som står på hjemmesiden. Du kan jo ta en mellomfinansiering der, og så refinansiere over i vanlig bank etter du er ferdig med kjøp og salg. 

Anonymkode: 07f80...1f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er verken fattig eller en dårlig betaler, har "bare " dårlig råd. Er eneforsørger med barn, hus og bil og de utgiftene som hører med. Ikke noe inkasso her i gården heldigvis så er ikke det det står på. 

Unngå Bluestep som pesten, vanvittig høy rente. Prøv lokalbanker. Jeg fikk nei av store banker som DnB, men ja i lokalbank. Om du har dårlig råd vikler du deg bare inn i enda dårligere råd med lån hos Bluestep. Hvorfor kan du ikke kjøpe leilighet i samme prisklasse som leiligheten eller huset du eier?? 

Anonymkode: 9b1f8...0a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unngå Bluestep som pesten, vanvittig høy rente. Prøv lokalbanker. Jeg fikk nei av store banker som DnB, men ja i lokalbank. Om du har dårlig råd vikler du deg bare inn i enda dårligere råd med lån hos Bluestep. Hvorfor kan du ikke kjøpe leilighet i samme prisklasse som leiligheten eller huset du eier?? 

Er det jeg skal. De leilighetene jeg ser på er i samme prisklasse, eneste jeg trenger er mellomfinansiering.. skal prøve i lokalbank 😊

• 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 18.21):

og hva foreslår du når bluestep er det eneste alternativet jeg har, og alle andre banker sier nei til meg?? ser ikke ut som en så himmela dårlig bank https://bankerfaringer.no/bluestep-bank-erfaringer/??

Anonymkode: bc0a5...489

AnonymBruker
Skrevet

hva for en tulleside er bankerfaringer.no? Så det er lurt å velge banker med høyest rente?

Anonymkode: d96b5...e6e

Skrevet

Bruk dem kun som mellomfinansiering da vel? Bytt tilbake til din opprinnelige bank når kjøp og salg er gjennomført... så fremt du ikke prøver å låne over evne på ny bolig, forstår jeg ikke helt hvorfor banken din er motvillig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...