Gå til innhold

Kan bruk av heler gi stygge føtter? Eller stygge tær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett en dame på YouTube som var stripper som fortalte tærne hennes ble lange og stygge av å bruke heler.

stemmer dette?

jeg tenker på meg selv. At jeg vil bruke vanlig heler, ikke for å bruke hver dag. Men 1-2 gang i uka. Kan det skade føttene? 

Anonymkode: e3a1c...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvsagt kan det det, og mange kvinner har fått ødelagt føttene av høyhælte sko. Krokete tær og træler, innovervridde storetær pga formen på skoene, vonde føtter pga feilbelastning etc.

Høyhælte sko er kvinners verste fiende. Bør begrenses til spesielle og sjeldne anledninger.

Anonymkode: b7daa...db8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, selvsagt kan det det, og mange kvinner har fått ødelagt føttene av høyhælte sko. Krokete tær og træler, innovervridde storetær pga formen på skoene, vonde føtter pga feilbelastning etc.

Høyhælte sko er kvinners verste fiende. Bør begrenses til spesielle og sjeldne anledninger.

Anonymkode: b7daa...db8

Men er det farlig å bruke av og til da? Som 1 gang i mnd 

Skrevet (endret)

Det er ikke bra for føttene, bør unngås så mye som mulig.

Det er synd for jeg elsker å bruke høye hæler.

Også heter det hæler ikke heler

Endret av jentegutt
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan alle sko. Men det kan sikkert det å gå barbeint også.

Kjøp passe store sko som føles behagelige på foten. At ting klemmer er aldri bra på lang sikt, selv om det ikke er så nøye hva man gjør i blant.

Anonymkode: fb58a...d69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, det er snakk om daglig, langvarig bruk. Noe sier meg også at den stripperen du refererer til, muligens ikke har lagt vekt på at skoene er av god kvalitet.

Anonymkode: b1830...174

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvsagt. Ingen sko er verre for føtter.

Anonymkode: 068f1...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

No pain no gain

Anonymkode: a63bd...4a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 18.06):

Nei, det er ikke farlig! Men husk at det er stor forskjell på sko og er det noe det lønner seg å lege litt ekstra penger i, er det høyhælte sko (ikke nødvendigvis type designer sko, men kvalitetssko i ekte skinn).  

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Heler er en som driver med heleri.

Anonymkode: fc66c...04c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heler er en som driver med heleri.

😂 Jeg tenkte på det samme da jeg leste overskriften, og moret meg med å tenke på hvordan en heler kan gjøre føttene stygge.

Anonymkode: b1830...174

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Husker ei jeg jobbet sammen med måtte operere lilletåa si fordi den hadde lagt seg oppå foten på en måte, grunnet mange års bruk av høye heler. Den lilletåa så helt jæævlig ut. 

Anonymkode: ce99f...b88

• Hjerte 1
Skrevet

Det går fint,jeg har brukt høyehæler noen dager i måneden i en del år, uten at føttene har tatt skade. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Høyeheler skrev (6 minutter siden):

Det går fint,jeg har brukt høyehæler noen dager i måneden i en del år, uten at føttene har tatt skade. 

Unnskyld at jeg spør, men lurer litt på profilnavnet ditt. Hva er Høyeheler? Er du en som driver med heleri som er høy?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Unnskyld at jeg spør, men lurer litt på profilnavnet ditt. Hva er Høyeheler? Er du en som driver med heleri som er høy?

Jeg er høy, 187 cm men, ikke heler. Du har rett, det er er en skrivefeil. Heler = Leger ( såret gror ).

AnonymBruker
Skrevet
Høyeheler skrev (1 time siden):

Jeg er høy, 187 cm men, ikke heler. Du har rett, det er er en skrivefeil. Heler = Leger ( såret gror ).

Eller heler = en som driver med heleri.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja bruk av høye hæler kan føre til "stygge føtter" og andre problemer, men for meg er det verdt det

Anonymkode: fe3cc...a99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja bruk av høye hæler kan føre til "stygge føtter" og andre problemer, men for meg er det verdt det

Anonymkode: fe3cc...a99

Fordi?

Anonymkode: 9ee07...470

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 17.58):

Jeg har sett en dame på YouTube som var stripper som fortalte tærne hennes ble lange og stygge av å bruke heler.

stemmer dette?

jeg tenker på meg selv. At jeg vil bruke vanlig heler, ikke for å bruke hver dag. Men 1-2 gang i uka. Kan det skade føttene? 

Mener du hæler ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...