Kari Vatne Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Hei. Jeg er 17 år gammel, og gravid med min 20 år gamle kjæreste. Her om dagen ble det litt hett og det endte med at han dyttet meg ned trappa. (Ikke en spesielt lang trapp). Jeg landet på ryggen, og det slo pusten ut av meg, men tror dere dette vil ha noen effekt på barnet. (er 5 måneder inn i svangerskapet)
Populært innlegg Kenelz Skrevet 28. februar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 28. februar 2021 Ja, det kan ha effekt på barnet og du bør derfor oppsøke en lege snarest. Finnes andre effekter barnet kan få ved å bli oppvokst i en voldelig familie. Kjæresten din er voldelig og husk dette: Det blir bare verre. Du som mor skal trygge barnet ved å trygge deg selv. Oppsøk hjelp før barnevernet er på døra. 58
Kari Vatne Skrevet 28. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2021 Kenelz skrev (6 minutter siden): Ja, det kan ha effekt på barnet og du bør derfor oppsøke en lege snarest. Finnes andre effekter barnet kan få ved å bli oppvokst i en voldelig familie. Kjæresten din er voldelig og husk dette: Det blir bare verre. Du som mor skal trygge barnet ved å trygge deg selv. Oppsøk hjelp før barnevernet er på døra. Han sa unnskyld, og at det ikke skulle skje igjen. Virket som om han mente det. Føler det er feil av meg å bare stenge han ute av livet mitt og barnets for en tabbe
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Kari Vatne skrev (Akkurat nå): Han sa unnskyld, og at det ikke skulle skje igjen. Virket som om han mente det. Føler det er feil av meg å bare stenge han ute av livet mitt og barnets for en tabbe Kom deg ut før du og barnet får varige men. Bare snakk om tid før det blir verre! Anonymkode: 8627e...168 37
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Kari Vatne skrev (1 minutt siden): Han sa unnskyld, og at det ikke skulle skje igjen. Virket som om han mente det. Føler det er feil av meg å bare stenge han ute av livet mitt og barnets for en tabbe Ja, klart. Et drapsforsøk er bare en liten tabbe 🙄 Kom deg vekk og søk hjelp NÅ! Anonymkode: 9014a...fcd 36
Danseskjørt Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Men kjære deg. Vold er ALDRI en «tabbe»😳 Hva sier kjæresten din nå da? Sliter han med temperamentet? Har han vært voldelig før? 31
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Kari Vatne skrev (2 minutter siden): Han sa unnskyld, og at det ikke skulle skje igjen. Virket som om han mente det. Føler det er feil av meg å bare stenge han ute av livet mitt og barnets for en tabbe Kjære deg, det er ikke en tabbe å dytte noen ned en trapp for det er slett ikke normal oppførsel. Du var heldig denne gangen, men hva med neste gang han blir sint, hva kan skje da? Han kan åpenbart ikke kontrollere sinnet og det kommer bare bli verre hvis du tilgir og tillater denne oppførselen. Neste gang kanskje du er uheldig og står ved en vei og blir dyttet foran en buss! Som kommende mor er du ansvarlig for ditt barns sikkerhet og barnet er ikke sikkert sammen med ham. Gå nå før du blir enda mer fast i situasjonen! Anonymkode: 0fb16...d81 21
Kenelz Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 1 minutt siden, Kari Vatne said: Han sa unnskyld, og at det ikke skulle skje igjen. Virket som om han mente det. Føler det er feil av meg å bare stenge han ute av livet mitt og barnets for en tabbe Ja, det samme sa en eks av meg og jeg endte uansett opp med blåmerker. Du stenger ikke han ute. Du trygger barnet og deg selv, noe som du har nødt til å prioritere. Den dagen barnevernet er på døra og tar fra deg barnet, hva skal du gjøre da? Snakk med lege og/eller jordmor. Sjekk om barnet ditt har fått noe skader og si i fra hva som har hendt. Legger han hånden sin på deg mens du er GRAVID, hva annet sykt blir han å gjøre så fort babyen er ute av magen? 19
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Du til legevakten. Du må fortelle hva som skjedde og ikke lyve. Du må også si fra om dette til jordmor. Det er viktig at du følges tett opp for barnets skyld, uansett om du velger å bli eller gå. Anonymkode: ea04b...cbf 22
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Samme sa min eks også den dagen han voldtok meg og kuttet meg opp med kniv. Var hans tabbe. Vil du at ditt barn skal vokse opp med dette? Du klarer ikke å beskytte deg selv og setter barnet ditt i livsfare. Hvor er foreldrene dine? Anonymkode: 29949...43e 16
ididi Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Kari Vatne skrev (10 minutter siden): Han sa unnskyld, og at det ikke skulle skje igjen. Virket som om han mente det. Føler det er feil av meg å bare stenge han ute av livet mitt og barnets for en tabbe Å si unnskyld for noe sånt er ikke nok. Ingenting er egentlig nok når man har gjort noe så ekstremt. INGENTING du har gjort kan unnskylde at han dyttet deg ned en trapp. Det spiller ingen rolle om trappa var liten eller stor. Du må beskytte deg selv, og du beskytte barnet. Det er det aller største ansvaret du har når du skal bli mamma: beskytt barnet ditt og beskytt deg. For å få til det, så MÅ du vekk fra ham. Fortell hva som skjedde til helsestasjonen og til legen din. Aller helst bør du politianmelde ham, men jeg skjønner om du syns det er vanskelig. Men du MÅ snakke med noen om det. 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 For alt du vet kan barnet ha dødd nå hvis ikke du får sjekket dette NÅ og da er det regelrett din skyld for at du ikke tok ansvar.. Utifra hva du skriver, så virker du ikke moden eller ansvarlig nok til å bli mor heller!!! Bort med barnefar, kom deg til føden asap. Her skal og bør barnevernet inn før babyen kommer eventuelt så du får riktig veiledning og oppfølging så barnet ikke blir traumatisert pga deg. Anonymkode: 9a6aa...634 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Skrevet 28. februar 2021 Beklager å si det, men dette er nok enda en trollekonto. Anonymkode: e3b40...a15 22
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #14 Skrevet 28. februar 2021 Du kan ha fått brister i skjelettet som kangi deg ryggproblemer på sikt. Kom deg vekk fra han og oppsøk lege, jordmor og krisesenter. Å dytte noen ned en trapp er ytterst sjeldent et uhell. Tvertimot, er det gjerne gjennomtenkt og han sa unnskyld kun fordi du overlevde. Anonymkode: 18ca1...95b 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #15 Skrevet 28. februar 2021 Morkaken kan løsne ved fall når du er såpass langt på vei. Da dør barnet hvis du ikke får hjelp i tide. Beklager, det er veldig krast og grusomt å si, men dette er helt sant. Så kom deg til legen snarest mulig!! Anonymkode: 7a4dd...f11 9
Kenelz Skrevet 28. februar 2021 #16 Skrevet 28. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Beklager å si det, men dette er nok enda en trollekonto. Anonymkode: e3b40...a15 Tar aldri den sjansen, men sykt om folk finner underholdning i dette. 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #17 Skrevet 28. februar 2021 Sånt skjer aldri bare én gang. Neste gang kommer han også til å nekte for at det kommer til å skje igjen, osv... Så eskalerer det. Han har åpenbart personlige problemer. Ingen normalt oppegående folk dytter sin gravide kjæreste ned trappen! Kontakt krisesenter for å få hjelp til å komme deg bort fra han, og legevakt! Husk at du har et barn du skal ta vare på her. Barnet kommer først, og bør holdes langt unna en voldelig forelder. Kan han være voldelig mot deg, kan han være det mot barnet også vet du. Og å vokse opp med vold og store konflikter mellom foreldre, er veldig helseskadelig. Anonymkode: 03b35...87e 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #18 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Beklager å si det, men dette er nok enda en trollekonto. Anonymkode: e3b40...a15 Så du tror ikke det skjer familievold? Det er ikke så uvanlig, men foregår som regel bak lukkede dører. Leit for mange som opplever det at de gjerne ikke blir trodd i tillegg. Det er dessverre ikke sånn at verden bare er rosenrød, og at alle er snille mot hverandre. Anonymkode: 03b35...87e 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #19 Skrevet 28. februar 2021 Kari Vatne skrev (26 minutter siden): Han sa unnskyld, og at det ikke skulle skje igjen. Virket som om han mente det. Føler det er feil av meg å bare stenge han ute av livet mitt og barnets for en tabbe Han dyttet deg jo bevisst ned trappen? Denne mannen har jo potensiale til å skade både deg og barnet. Dette må du seriøst komme deg ut av før det går galt. For barnets del. Anonymkode: 0d406...752 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #20 Skrevet 28. februar 2021 Tabbe, ja. Det var det også da eksen min tok kvelertak på meg og skrek at han skulle drepe meg, blant annet. Ingenting å overreagere sånn for. Det ble ikke den siste voldsepisoden eller den siste tabben, heller. Jeg pakket sakene for noen år siden, og har aldri hatt det bedre. Han derimot, kontaktet meg i fjor og mente det var synd at vi ikke hadde klart å finne ut av ting sammen. Vil du ha et liv med en voldelig taper som lærer barnet ditt opp til vold, så kjør på! Men ikke tro ett sekund at dette skal ordne seg med ham. Anonymkode: c9f9c...957 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå