Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har litt tanker jeg vil dele med dere, og håper på noen gode råd og svar. 

Etter et litt fælt brudd som skjedde for et halvt år siden nå, har jeg og eksen bestemt oss for å starte med blanke ark og prøve på nytt. Dette er fordi vi rett og slett ikke klarer å legge hverandre til side. 

Det har nå gått ca. 3 mnd siden vi bestemte oss for å starte på nytt å date og se hvordan det ble å utvikle seg. Vi har det veldig bra sammen nå, og er på en god plass. I det siste har jeg merket at mine følelser for han har begynt å bli sterkere. Vi sier «gla i deg» og «jeg liker deg» osv, men har enda ikke sagt ordet «forelsket». 
Litt av meg ønsker å bare få sagt det, og se hvordan han reagerer. Enten så trekker han seg unna (og da vet jeg at dette ikke er noe å fortsette med), og det er jeg forbedret på skal gjøre vondt. Samtidlig vil jeg vente en stund til før jeg sier noe, for kanskje han sier noe først, eller at jeg skremmer han bort. 
Men har heller ikke lyst til å sløse bort tiden min på noe som kanskje ikke blir noe av?.. 

Anonymkode: cd4b0...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen tro på «blanke ark» med eksen. Dere kommer til å huske alle gamle ting neste gang dere krangler. 

Anonymkode: 7e4df...267

• Liker 4
Skrevet

Hva er grunnen til at det ble slutt da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen tro på «blanke ark» med eksen. Dere kommer til å huske alle gamle ting neste gang dere krangler. 

Ts her.

Ja det er det sikkert, men det er ikke det jeg trenger råd til akkurat næ.

Skrevet

Jeg synes det er innafor å si at man er glad/får følelser igjen, og at det heller burde være en positiv ting å høre :) Dere prøver jo på nytt igjen for å oppnå nettopp disse følelsene, så forstår jeg det riktig at eksen din blir mulig skremt av det, så er det kanskje ikke så mye vits i å fortsette? 

Skrevet

Jeg og kjæresten gjorde det slutt for over ett år siden og fant tilbake igjen etter noen måneder. Dessverre virker det som at evig gjenforening er umulig, til tross at vi verken har gjennomgått utroskap eller manglende følelser. Det er bare de grunnleggende verdiene og prioriteringene som ingen av oss er villig til å endre på og jeg er svært usikker på om det er liv laga for framtida vår sammen. 

Anonymkode: 53b75...908

Skrevet
helloAdele skrev (1 minutt siden):

Hva er grunnen til at det ble slutt da?

Ts her.

Han slo opp ganske plutselig, usikker på om det var gjennomtenkt. Men har kommet frem at jeg var litt masete og at hans følelser dabbet litt av. Tenker såklart enda på alt dette, så tilliten må bygges opp. Men som sagt så har vi det bedre nå, men jeg er litt av en overtenker, så trenger litt ekstra oppmerksomhet og trygghet (spesielt mellom oss og etter det som skjedde). Har lyst til å fortelle han alt dette, men igjen da er jeg redd for å kreve for mye i «starten» av datingen. Er helt rart å gå fra å være kjærester, til å begynne å date igjen, så er vanskelig å vite hvor grensene går også. 

Skrevet

Dere har vært sammen før, hatt pause og har nå vært sammen i 3 måneder uten å kunne si at man er forelska engang? Hvor gamle er dere? Virker veldig barnslig

Anonymkode: 0db45...eb4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her.

Han slo opp ganske plutselig, usikker på om det var gjennomtenkt. Men har kommet frem at jeg var litt masete og at hans følelser dabbet litt av. Tenker såklart enda på alt dette, så tilliten må bygges opp. Men som sagt så har vi det bedre nå, men jeg er litt av en overtenker, så trenger litt ekstra oppmerksomhet og trygghet (spesielt mellom oss og etter det som skjedde). Har lyst til å fortelle han alt dette, men igjen da er jeg redd for å kreve for mye i «starten» av datingen. Er helt rart å gå fra å være kjærester, til å begynne å date igjen, så er vanskelig å vite hvor grensene går også. 

Kan du ha tillit til at han ikke gjør det samme igjen da? 

Du frykter jo tydeligvis å være den ‘masete’ siden du holder igjen og ikke tørr å spørre mere. 

Ser ikke helt at dette forholdet er liv laga på sikt. 

Anonymkode: 2bdff...abd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ha tillit til at han ikke gjør det samme igjen da? 

Du frykter jo tydeligvis å være den ‘masete’ siden du holder igjen og ikke tørr å spørre mere. 

Ser ikke helt at dette forholdet er liv laga på sikt. 

Anonymkode: 2bdff...abd

Jo så klart tenker jeg mye på det. Vil som sagt fortelle han det, så han er er klar over at frykten for at han slår opp igjen er der. 
Vil ikke at dette forholdet skal være en «oppgave» for han heller, skulle ønske at alt bare klaffet og at vi slapp å ha den fortiden vi har. 

Skrevet

Ts her.

Grunnen til at jeg også ønsker å vente med å fortelle mine følelser er fordi at jeg ofte i starten ville ha ting avklart, ville ha et svar fra han. Dette resulterer jo i at han synes det ble mye press og snakk om å definere oss. Har de siste 2 mnd nå prøvd å levd litt nuet og ikke tatt opp «oss». Derfor er jeg redd for at han blir oppgitt igjen hvis jeg da velger å skulle ta opp det temaet igjen. Ja det burde være en god ting å fortelle hverandre hva man føler, men redd for at det er litt tidlig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvordan kan du være så sikker på det? Ble slutt mellom meg og samboer i 4 mnd. Nå 2+ år etter vi startet med blanke ark har vi barn og har det bedre enn noen gang! Blir så feil å sette alle i samme bås. Ingenting av det gamle før det ble slutt blir dratt opp! Vi krangler ikke som før heller. 

Anonymkode: bb837...010

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan du være så sikker på det? Ble slutt mellom meg og samboer i 4 mnd. Nå 2+ år etter vi startet med blanke ark har vi barn og har det bedre enn noen gang! Blir så feil å sette alle i samme bås. Ingenting av det gamle før det ble slutt blir dratt opp! Vi krangler ikke som før heller. 

Vil også bare legge til ts: Vi sluttet aldri å elske hverandre og følelsene ble bare sterkere da vi fant sammen, så vi sa jo hva vi følte fra start - nemlig at vi elsker hverandre og er som nyforelsket igjen. Vi er enda forelsket litt over 2 år etter med et barn! Hadde ikke villet prøvd igjen om ikke de følelsene var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...