AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Del Skrevet 28. februar 2021 Hei! De fant ingen svømmere i sæden til mannen, så sannsynligvis azoospermi. Problemet er at legen hans er helt ubrukelig - hun sa rett ut at hun ikke vist hva hun skulle gjøre videre. Han har satt seg på venteliste hos min fastlege men hadde vært utrolig greit å få fortgang i prosesssen. Slik jeg forstår det må han ta en PESA/TESA test - går ut fra at dette er noe fastlegen må henvise han til. Vet noen om det gjøres på sykehus eller om han kan få henvisning til klinikk via det offentlige? Isåfall, hvilken type klinikk gjør dette? Om noen har erfaringer fra Oslo hadde jeg satt stor pris på det! Helt håpløst å måtte fortelle fastlegen hans hva hun skal gjøre, men siden hun åpenbart ikke har peiling tenker jeg det beste er å bare be om en henvisning til spesifikk klinikk. Mindre sannsynlighet for at hun klusser det opp da (hun har allerede fylt ut en katastrofalt dårlig IVF-søknad på hans vegne som selvfølgelig fikk avslag da den ikke inneholdt noen som helst informasjon om noen av oss utover prøvesvaret hans.) Håper noen har erfaringer med TESA/PESA-prosessen de kan dele! Anonymkode: 56495...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Del Skrevet 28. februar 2021 Dere kan bare booke på privat klinikk men koster jo mer der. Vi fikk utført det på sykehus etter henvisning grunnet ingen sædceller på spermprøven. Vi tok spermprøven privat da men de henviste oss videre offentlig da vi ønsket det. Men min samboer tok også blodprøve for å prøve å avdekke hvorfor det ikle var sædceller. Anonymkode: 60c7e...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Del Skrevet 28. februar 2021 Din fastlege kan henvise dere. Be om å få prøvesvarene fra hans fastlege og ta det med til fastlegen din. Anonymkode: c1dae...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helne90 Skrevet 4. mars 2021 #4 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 20.57): Dere kan bare booke på privat klinikk men koster jo mer der. Vi fikk utført det på sykehus etter henvisning grunnet ingen sædceller på spermprøven. Vi tok spermprøven privat da men de henviste oss videre offentlig da vi ønsket det. Men min samboer tok også blodprøve for å prøve å avdekke hvorfor det ikle var sædceller. Anonymkode: 60c7e...338 Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå