AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Eg bur i fleirmannsbustad med gruslagt inngangsparti. Ein av kattane i nabolaget (eg eit ikkje kva for katt) kjem hit kvar natt for å gjere frå seg. Nokon som har tips til korleis vi kan halde nabokatten borte? Duftmiddel frå Jernia og Felleskjøpet fungerer ikkje. Ikkje appelsinskall eller kaffigrut heller. Har lagt ut aluminiumsfolie, som ser ut til å fungere greitt for å halde katten borte, men det ser jo ikkje bra ut i det heile tatt. Hjelp! Anonymkode: 12373...869
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Jeg har brukt andre midler med hell for å holde katter og småhunder borte fra å urinere og bæsje bestemte steder. Først har jeg plukket opp absolutt alt jeg kunne finne av bæsj og fjerne det. Deretter kjøpte jeg konsentrert sitronsaft på slike små plastflasker. Brukte ca 3 stk. Og jeg kjøpte knust og hele pepperkorn, 2 poser av hver. Om ditt område er større, eller det er flere steder dette skjer, må du gjerne ha mer eller gjenta prosessen. Begynte med å strø alt av pepper ut over hele området jeg ville ha kattene bort fra. Deretter gikk jeg over med all sitronsafta, og sørget for at det dekka godt over det hele. Dette gjorde jeg kun 1 gang, og jeg har ikke funnet noen typer katte eller hundebæsj på det området senere. Katter liker ikke sitron og pepper. Lukta dette gir vil skape en sterk motvilje mot å bruke plassen igjen. Anonymkode: 09703...4ec 2
Million Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Pepper er effektivt mot katter. Kjøp mye og strø rundt der katten liker å gjøre fra seg. Jeg hadde en katt som hadde en hobby hjemme mens jeg var på jobb. I stua og på kjøkkenet hadde jeg noen riktig store potteplanter. Disse likte katten å gå oppi og grave jord ut av, sånn at det ble liggende fullt av jord på stuegulvet eller kjøkkenbenken. Løsningen ble da å kjøpe inn mange pepperposer, og strø rikelig med pepper utover jorden i potteplantene, samt på gulvet og benken akkurat rundt potteplantene. Første dagen etter at pepperet ble strødd ut var det potespor i pepperet. Siden ble potteplantene aldri mere rørt, ikke etter at pepperet var borte heller. Katter husker godt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Masse pepper! Det er ikke farlig men ubehagelig for katten å sniffe inn. Anonymkode: d6c32...812 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Takk for tips, folkens 🙂 Kjøper inn pepar i morgon! Fantastisk om dette fungerer. Katt deg vekk-middelet frå Jernia lukta ikkje godt. Skulle liksom dufte av lavendel men minner meir om tørka kvitløk. Og katten brydde seg ikkje. Anonymkode: 12373...869 1
Snedig Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Har hatt god erfaring med pepper jeg også. Slet veldig med dette når det var mye snø. Etter jeg fjernet avføringen og pepret godt i snøen utenfor hos meg har de ikke vært her i det hele tatt. Nå går de heller hos naboen 🙉 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har brukt andre midler med hell for å holde katter og småhunder borte fra å urinere og bæsje bestemte steder. Først har jeg plukket opp absolutt alt jeg kunne finne av bæsj og fjerne det. Deretter kjøpte jeg konsentrert sitronsaft på slike små plastflasker. Brukte ca 3 stk. Og jeg kjøpte knust og hele pepperkorn, 2 poser av hver. Om ditt område er større, eller det er flere steder dette skjer, må du gjerne ha mer eller gjenta prosessen. Begynte med å strø alt av pepper ut over hele området jeg ville ha kattene bort fra. Deretter gikk jeg over med all sitronsafta, og sørget for at det dekka godt over det hele. Dette gjorde jeg kun 1 gang, og jeg har ikke funnet noen typer katte eller hundebæsj på det området senere. Katter liker ikke sitron og pepper. Lukta dette gir vil skape en sterk motvilje mot å bruke plassen igjen. Anonymkode: 09703...4ec Dette! Anonymkode: 7866b...fd4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Legg steinheller. Anonymkode: 0afeb...7e3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 Kvernet eller hel pepper ? 🤔 Anonymkode: 3ee14...074
Million Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvernet eller hel pepper ? 🤔 Anonymkode: 3ee14...074 Kvernet.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 Hadde jeg visst om pepper, så ville vi kanskje vurdert litt mindre å få oss katt. Vi hadde nemlig samme problem, bæsj i grusen utafor inngangsdøra og nedpissing/markering over alle utemøbler og diverse i hagen, og ble tipset om å få en katt selv. Vi adopterte en fra Dyrebeskyttelsen etter mye om og men for å bli sikre på at vi faktisk ønsket katt, og har ikke hatt problemer siden. Pepper hørtes ut som et godt alternativ. Anonymkode: 274a6...865 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 Akkurat det jeg lurte på. En ny katt i nabolaget har bestemt seg for å bruke hagen vår som sitt private toalett. Skikkelig deilig med kattebæsj der ungene leker. Skal ut med pepper etterpå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå