Gå til innhold

Shopping som terapi. Hva synes dere om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som blir lykkeligere av å shoppe? 

Anonymkode: 43341...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen her som blir lykkeligere av å shoppe? 

Dårlig ide. 
Men ja blir glad av å kjøpe meg noe. Gjerne noe jeg har spart til en stund 😊

Anonymkode: dd1c1...6a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dårlig ide. 
Men ja blir glad av å kjøpe meg noe. Gjerne noe jeg har spart til en stund 😊

Anonymkode: dd1c1...6a0

Jeg vet at det er en dårlig idé 😀 Har noen ting som jeg kjøpte fordi jeg var trist. Var lykkelig i et par minutter kanskje...Nå bruker jeg ikke de plaggene fordi jeg husker godt hvorfor jeg kjøpte dem. 

Skrevet (endret)

Jeg har alltid shoppet etter å ha vært på tannlegetimer, for å trøste meg selv (jeg er dritredd for tannlegen og hater å gå dit). Det blir jo dyrt. Først betale for tannlegetimen og det som ble gjort der, og så ut og betale for shopping etterpå 😛 

Shoppingen gir meg da en premie etter å ha vært "flink jente" hos tannlegen! 😄 

Endret av Million
  • Liker 5
Skrevet

Det er to typer shopping-terapi. 

Den kortvarige gleden, der rushet er akkurat i det du bestiller eller trekker kortet, men raskt er glemt, som stadig fører til at man kjøper mer. 

Den mer gjennomtenkte. Som å kjøpe seg tulipaner etter en dårlig dag på jobb, som står der og får deg i bedre humør gjennom helgen. Eller som da korona traff og alt var kjipt, og jeg la en sum i behagelige hjemmeklær som gjorde tilværelsen bittelitt bedre. 

Anonymkode: fa064...055

• Liker 12
Skrevet

Jeg personlig syns ikke det er lurt. Blir ikke lykkelig over å shoppe, jeg gjør det kun ved behov, men jeg hadde det slik før. Og det var ikke gøy! Det er dyrt, du ender opp med alt for mye klær og ting, og det gjør deg ikke noe lykkeligere. Du shopper vel gjerne fast fashion også? Type H&M, Zara etc? Da støtter du en forkastelig bransje.

Har det bedre som minimalist med ca 35 klesplagg :) bedre for miljøet er det også. De få tingene jeg kjøper i året kjøper jeg aller helst brukt, eller fra etiske klesmerker. Gjør så godt jeg kan.

Anonymkode: c36f1...8ef

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det litt for mye. Ikke så lurt. 

Anonymkode: d15ef...8ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har gjort det litt for mye. Ikke så lurt. 

Anonymkode: d15ef...8ad

Hjelper det? 

Skrevet

Ut fra luksusfellen-programmene å dømme er det en dårlig ide som heller ikke hjelper. 

Anonymkode: f5d2f...a69

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ut fra luksusfellen-programmene å dømme er det en dårlig ide som heller ikke hjelper. 

Anonymkode: f5d2f...a69

Det er jo forskjell på om man skjønner «problemet» eller om man er helt ubevisst 

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg blir lykkeligere av å shoppe.

Anonymkode: fb705...338

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, jeg blir lykkeligere av å shoppe.

Hvor lenge varer det? 

Gjest Lunaris
Skrevet

Ja! Klær er det beste, en investering uansett det. Klær som varer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser og shopper som terapi. Det er skikkelig uvaner, begge to. Det ene går på helsa løs, det andre går på økonomien løs.

Anonymkode: 59e3a...802

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 2/28/2021 at 5:04 PM, AnonymBruker said:

Det er jo forskjell på om man skjønner «problemet» eller om man er helt ubevisst 

Det der kan og kalles å lure seg selv.  

Anonymkode: 96b68...842

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg spiser og shopper som terapi. Det er skikkelig uvaner, begge to. Det ene går på helsa løs, det andre går på økonomien løs.

Anonymkode: 59e3a...802

Spørs hva du spiser 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg maler som terapi jeg, er den eneste jeg har funnet ut at ikke gir negative konsekvenser på noen måte 😛

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 17.50):

Hvor lenge varer det? 

Det kan være lenge avhengig av hva det er. Dager eller uker.

Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg maler som terapi jeg, er den eneste jeg har funnet ut at ikke gir negative konsekvenser på noen måte 😛

Det er også en bra ting! Men,

maling og lerret er dyrt også.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Lunaris said:

Det er også en bra ting! Men,

maling og lerret er dyrt også.

Nesj, trenger ikke bare å ha proff utstyr -du får kjøpt akrylmaling/akvarell/olje ganske billig om du handler på typ Claes Ohlson, Obs, Europris osv. Driver man på i større skala lønner det seg å kjøpe 500ml og større (for akryl spesielt), da er det gjerne litt mer proffe merker, men malingen blir mye billigere enn å kjøpe små tuber av profft merke. Jeg får også maling innimellom av folk som hører jeg maler og som har noe stående som aldri blir brukt opp. Går også an å følge med på finn.no

Det samme med pensler, du trenger ikke proffe pensler om du ikke er proff egentlig, selv om det er greit å kjøpe merker som ikke røyter eller er dårlig limt. Og spesielt til akryl så er det ikke så viktig.

Og jeg maler sjeldent på lerret, jeg maler på stoff (om stoffet er bomull så vil malingen trekkes inn i stoffet, men man kan enten bruke primer eller svart/hvit maling for å dekke området først. Ellers er jo ull og silke uegnet uten spesiellle metoder. Alt av annet stoff vil malingen sitte utenpå.), på stein, på papp, på gammel dekorasjon (sist en gammel vannkanne i metall, og et sort fat), lampeskjermer, klær, trebiter (en stor favoritt hos meg) -you name it! Jeg fant faktisk et gammel lokk til husmaling før jul som hadde maling størknet som et tre, jeg satte meg ned å malte over så natyrbildet jeg så kom frem, sjø, gress,blomster og det store treet i midten. Ble julegave til han jeg fant lokket hos :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...