AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Jeg og kjæresten har blitt samboere pga en krise. Han måtte ut av leiligheten han leide pga økning i leiepriser, samtidig som han mistet jobben pga korona. Han har levd på dagpenger og det er ikke forenlig med å leie i her i området. Dum som jeg var lot jeg han flytte inn, fordi det var snakk om noen måneder, han ville bo hos meg frem til barna hans var ferdige med 10. Klasse, altså frem til juni. Da slapp barna å bytte skole som er i nærheten her. Vi har bodd sammen i snart 2 måneder nå og jeg blir helt gal. Ungene hans er ufordraglige. De klager over middagen, roter og slenger ting rundt seg. Det hjelper ikke med tilstand, uansett hvor mange ganger de får beskjed går det ikke inn. De ukene de er hos moren sin er en velsignelse. Han skulle betale husleie til meg, men det har han ikke gjort. Han skulle også betale 2/3 av maten og 2/3 av strømregningen. Dette har jeg heller ikke fått. Har derimot fått mange unnskyldninger om at det har vært trangt økonomisk, den ene datteren må ha nye sko osv. Han vippset meg 1000kr til å handle mat for etter mye mas Jeg har nå kjøpt inn det billigste av mat og drikke, men likevel koster dette meg mye. Barma hans klager høylytt over FP middager og kjipt brød, men jeg har ikke muligheten til å kjøpe noe dyrere. Strømregningen har også vært mye høyere enn det som er normalt for meg. Jeg sa i dag at han måtte flytte herfra, fordi dette fungerer ikke for meg. Han kan flytte inn til foreldrene sine, leie bolig får han ikke her i området, med hans inntekt. Da kommer han med lovnader om å betale både husleie og strøm. Ser nå at han har vippset 5000 kr. Men dette er langt fra nok, og det som koster å bo her. Han skulle betale 5000 i husleie, 2/3 av strøm og 2/3 av mat. Strømregningen var 4300kr (?!). Maten koster 8500 kr I måneden. Vi skrev en skriftlig avtale før jeg lot han og barna flytte inn. Men den har han ikke fulgt. Jeg sa at han må flytte nå, fordi jeg ikke makter dette mer. Han får inngå en avtale med eksen sin om at hun kan ha unga mer frem til han har ett fast sted å bo. Så kan han få bo hos foreldrene i mens. Men han sier at dette vil være veldig negativt for han og barna og at han ikke makter å bo så langt i fra barna. Han sier også at jeg er urimelig som ikke gir han litt tid, han skulle jo skaffe penger så fort som mulig. Men jeg fikser ikke dette lenger, for meg er dette kroken på døra, og punktum finale for dette forholdet. Jeg hadde aldri i mitt liv akseptert at mitt barn oppførte seg på den måten, hvorfor skal jeg aksepterer det fra hans unger? Og det i mitt eget hjem?! Jeg føler nå at han og unga er som noen husokkupanter, de er her imot min vilje og jeg vil ha dem ut så fort som mulig. Selvsagt angrer jeg dypt på at jeg lot dem flytte inn Anonymkode: e2acd...452 5
Gjest Lyng Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Så bra du satte foten ned, stå på ditt❤️
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Du må så absolutt stå på ditt og få dem ut. La være å kjøpe inn mat inntil de flytter ut. Så må han vel til pers. Hvorfor lager han ikke mat selv? Dette får han begynne med til de er ute. Anonymkode: 3c632...694 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Få ham ut. Forholdet er over. Du liker ikke ungene og de blir du aldri kvitt uansett, selv om dere forblir særboere. Anonymkode: 4452a...bf8 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Fortsett å stå på ditt og ikke gi deg. Han må ut av huset så raskt som mulig, og ikke la han dra ut tiden Anonymkode: 86ac3...416
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg og kjæresten har blitt samboere pga en krise. Han måtte ut av leiligheten han leide pga økning i leiepriser, samtidig som han mistet jobben pga korona. Han har levd på dagpenger og det er ikke forenlig med å leie i her i området. Dum som jeg var lot jeg han flytte inn, fordi det var snakk om noen måneder, han ville bo hos meg frem til barna hans var ferdige med 10. Klasse, altså frem til juni. Da slapp barna å bytte skole som er i nærheten her. Vi har bodd sammen i snart 2 måneder nå og jeg blir helt gal. Ungene hans er ufordraglige. De klager over middagen, roter og slenger ting rundt seg. Det hjelper ikke med tilstand, uansett hvor mange ganger de får beskjed går det ikke inn. De ukene de er hos moren sin er en velsignelse. Han skulle betale husleie til meg, men det har han ikke gjort. Han skulle også betale 2/3 av maten og 2/3 av strømregningen. Dette har jeg heller ikke fått. Har derimot fått mange unnskyldninger om at det har vært trangt økonomisk, den ene datteren må ha nye sko osv. Han vippset meg 1000kr til å handle mat for etter mye mas Jeg har nå kjøpt inn det billigste av mat og drikke, men likevel koster dette meg mye. Barma hans klager høylytt over FP middager og kjipt brød, men jeg har ikke muligheten til å kjøpe noe dyrere. Strømregningen har også vært mye høyere enn det som er normalt for meg. Jeg sa i dag at han måtte flytte herfra, fordi dette fungerer ikke for meg. Han kan flytte inn til foreldrene sine, leie bolig får han ikke her i området, med hans inntekt. Da kommer han med lovnader om å betale både husleie og strøm. Ser nå at han har vippset 5000 kr. Men dette er langt fra nok, og det som koster å bo her. Han skulle betale 5000 i husleie, 2/3 av strøm og 2/3 av mat. Strømregningen var 4300kr (?!). Maten koster 8500 kr I måneden. Vi skrev en skriftlig avtale før jeg lot han og barna flytte inn. Men den har han ikke fulgt. Jeg sa at han må flytte nå, fordi jeg ikke makter dette mer. Han får inngå en avtale med eksen sin om at hun kan ha unga mer frem til han har ett fast sted å bo. Så kan han få bo hos foreldrene i mens. Men han sier at dette vil være veldig negativt for han og barna og at han ikke makter å bo så langt i fra barna. Han sier også at jeg er urimelig som ikke gir han litt tid, han skulle jo skaffe penger så fort som mulig. Men jeg fikser ikke dette lenger, for meg er dette kroken på døra, og punktum finale for dette forholdet. Jeg hadde aldri i mitt liv akseptert at mitt barn oppførte seg på den måten, hvorfor skal jeg aksepterer det fra hans unger? Og det i mitt eget hjem?! Jeg føler nå at han og unga er som noen husokkupanter, de er her imot min vilje og jeg vil ha dem ut så fort som mulig. Selvsagt angrer jeg dypt på at jeg lot dem flytte inn Anonymkode: e2acd. Anonymkode: 00821...282
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Forholdet er vel over uavhengig om han betaler mer for seg ? Om jeg har forstått det rett ? Har han skjønt det ? Her hadde jeg bare byttet lås og levert ham tingene sine Anonymkode: 00821...282
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Når barna har dratt til moren neste gang, så bytter du lås. Dette er ikke ditt ansvar. Anonymkode: 34afc...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Så bra at du satte foten ned. Inntil de har pakket seg ut av huset, så kjøper du ikke en brødskive mer til de. Middag spiser du ute. Det er bare midlertidig. Ikke vask så mye som en sokk. Ikke sett på oppvaskmaskinen. Vask kun det du selv bruker etterhvert. Ungene er hans ansvar, og hvis det ikke lenger er hotell hos deg, så gidder de ikke å okkupere huset ditt lenger. Pengene du har fått, tar du til husleie, ikke mat. Anonymkode: ded34...0e3 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Hvor mye penger er halve leien, strøm og matpenger? Jeg synes det var mye han måtte betale deg, og barna er vel hos deg annenhver uke? Anonymkode: 112bf...67e 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Det er ikke ditt problem om hva han mener lenger. Parasitten skal ut. Gi ham frist på 2 uker, så må han skaffe seg et eget sted å bo, spiller ingen rolle for deg hvor. Anonymkode: 00813...d4c 1
PM75 Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 Så bra du satte ned foten! Han utnytter at du er snill & det er virkelig ikke greit! Hvis barna går på ungdomsskolen, så er det nok helt normalt med tenåringsatferd og rot. Dette vet kjæresten din og han burde ha gjort ekstra mye for å kompensere dette overfor deg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Skrevet 28. februar 2021 Bare stå på ditt. Om nødvendig må noen andre hjelpe deg å kaste ham ut, i ytterste konsekvens politiet (regner med det ikke går så langt). Dette er jo ikke holdbart for barna heller. De skal ikke vokse opp på nåde hos pappas nye kjærester, de skal ha sitt eget hjem som er trygt og stabilt. Et egnet sted å bo og nok penger til å forsørge familien er liksom alfa omega når man har unger. Far må skaffe seg en inntekt eller få hjelp fra Nav, og mor må evt. ha barna mer en periode om nødvendig. Anonymkode: 1d707...f71 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #14 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvor mye penger er halve leien, strøm og matpenger? Jeg synes det var mye han måtte betale deg, og barna er vel hos deg annenhver uke? Anonymkode: 112bf...67e Husleie på 5000 kr, når du bir med 2 barn er grisebillig. Her i Oslo koster en 3-roms 15000-16000kr å leie. Nå bor han i hus med 4 soverom. Tidligere betalte han 15000kr for å leie en 3-roms her i området, da måtte ungene dele ett rom. Strøm er avhengig av forbruk. Barna hans spiser omtrent det samme som en voksen, helt vanlig at tenåringer gjør det. Derfor bruker vi ovdr 8000 kr på mat hver måned. Ungene hans er her annenhver uke, de er her 50%. Anonymkode: e2acd...452 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå