Gå til innhold

Hvilken utdanning er kort og sikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke(n) utdanning(er) er relativt kort bachelor/annet, som gir sikker jobb og ok lønn? Trenger sårt tips.

Anonymkode: ec863...761

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at alt innen teknologi og digitalisering er et sikkerstikk :) Men man må jo ha interesse for å bli god, naturligvis.

• Liker 1
Skrevet

Lønn. Sjekk ut Lillehammer høyskole. Mener den er ettårig. Min kollega tjener rundt 500 000

Anonymkode: 25b99...f75

Skrevet (endret)

Lokomotiv- og T-baneførere tjener veldig bra, over 700 000 kr i året! Det virker som om utdanningen som lokomotivfører bare er ett år med teori og praksis, og et halvt år i bedrift etter det. SØKNADSFRIST I MORGEN 1. MARS!

Frisør? Hudpleier? Medisinsk sekretær? Medisinsk sekretær er et halvt år på heltid, men ett år på deltid. Lønnen til disse kan du sjekke ut hvis det er av interesse.

Bachelorer:

- Vernepleiere trengs det mange flere av i Norge.
- Sosionom er også veldig sikkert, og da kan du f.eks. jobbe som saksbehandler i barnevernet (som også trengs).

Endret av Mariell1995
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er vel å utdanne seg innen noe man faktisk har interesse for. Selv om det kan virke kjappere og sikrere å ta noe annet litt utenfor eget interesseområde for å komme kjapt igang med høy lønn, så risikerer man å "tape" igjen senere ved at man ikke stiller like sikker i jobbintervju, og ikke får utviklet seg like kjapt innen faget som de andre som er mer interessert og engasjert.

Anonymkode: 5e1b3...cf2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvilke(n) utdanning(er) er relativt kort bachelor/annet, som gir sikker jobb og ok lønn? Trenger sårt tips.

Anonymkode: ec863...761

Barsel grupper helsesykepleier helsefagarbeider 

Anonymkode: 32cb9...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Elektriker.

Anonymkode: 3ab9c...7af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barsel grupper helsesykepleier helsefagarbeider 

Anonymkode: 32cb9...0e8

Kort utdanning..?? Helsesykepleiere har 3 årig bachelorgrad i sykepleie, (minst) ett års sykepleiepraksis og 2 årig masterløp/ evt 1 års videreutdanning. 

Anonymkode: 38ee7...f3f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Flygeleder

AFIS-fullmektig

Trafikkstyrer

Lokfører

Anonymkode: 5d324...717

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 15.54):

Lønn. Sjekk ut Lillehammer høyskole. Mener den er ettårig. Min kollega tjener rundt 500 000

Prøvde å finne det du snakket om men mener du årsstudium i økonomi og administrasjon? 

Trodde det var svært vanskelig å få jobb også kun med bachelor, og at kravet var master for tiden.

Anonymkode: 28249...db8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Prøvde å finne det du snakket om men mener du årsstudium i økonomi og administrasjon? 

Trodde det var svært vanskelig å få jobb også kun med bachelor, og at kravet var master for tiden.

Er et årsstudium som kun går på lønnsområdet. Er ikke så mange år siden jeg vurderte det selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier. 

Anonymkode: 17a08...d51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sykepleier. 

Anonymkode: 17a08...d51

😄 Veldig fønniii

Anonymkode: 96256...c93

• Liker 1
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Elektriker? Vi hadde elektriker her for noen uker siden. 4700,- betalte vi for 3 timer. 2900,- gikk rett til elektrikeren og resten var 200,- for å kjøre hit, 200,- for å dra å hente "et eller annet" i butikken. Og så var det noen hundrelapper for en lysbryter og noen små plastbiter. 

Skrevet

Om du har en utdanning fra før kan du ta en fri bachelor i IT på bare 1,5 år. 

AnonymBruker
Skrevet

It er ikke spessielt godt betalt og jobbmulighetene er ikke di største med mindre du har mye erfaring eller spesialist på ett område.

I 2014 jobbet jeg som it konsulent for norges største drittfirma, eh it firma og tjente 320.000 i året. Fagforeninger, tillitsvalgt osv ville dem ikke høre snakk om. Men, tjente du inn en mill på ett år til bedriften fikk du en bonus på svimlende 5.000.. 

Jobber nå som elektriker og tjener rundt 600.000 i året. 

M32

Anonymkode: 2938b...930

Skrevet
On 3/1/2021 at 1:45 AM, AnonymBruker said:

Det viktigste er vel å utdanne seg innen noe man faktisk har interesse for. Selv om det kan virke kjappere og sikrere å ta noe annet litt utenfor eget interesseområde for å komme kjapt igang med høy lønn, så risikerer man å "tape" igjen senere ved at man ikke stiller like sikker i jobbintervju, og ikke får utviklet seg like kjapt innen faget som de andre som er mer interessert og engasjert.

Anonymkode: 5e1b3...cf2

Eller utdanne seg til arbeidsledighet, som vi andre kaller det... 

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (15 timer siden):

Jeg er utdannet vernepleier og skulle gjerne jobbet med noe innen IT. Mener du at jeg ikke trenger alle emnene og allikevel ha en bachelor i IT? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

😄 Veldig fønniii

Anonymkode: 96256...c93

Hvorfor er det morsomt? TS skriver jo at det kan være bachelor, så hen regner det som en kort utdannelse. Sykepleien gir også sikker jobb, og lønna er helt grei.

Anonymkode: cc070...c96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (På 3.3.2021 den 0.01):

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er utdannet vernepleier og skulle gjerne jobbet med noe innen IT. Mener du at jeg ikke trenger alle emnene og allikevel ha en bachelor i IT? 

Dette lurer jeg på også. Hva menes med "fri" bachelor i IT?

Hvor kan man finne ut mer om dette? Jeg er interessert!

Anonymkode: 5d324...717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...