AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Har sagt opp leiligheten min og har oppsigelsestid ut mai. Overtar ny plass å bo 1. april, så må egentlig betale dobbel leie i to mnd. Greit nok. Utleier sier han kan opprette finnannonse der han skriver at leiligheten er ledig fra 1. april, men at jeg da må ta kostnaden for annonsen. Er det riktig? Hva om utleier ikke finner noen som kan ta over før tiden, er det fortsatt rett at jeg skal betale for annonsen? Etter jeg har flyttet må han jo uansett opprette en annonse, så det er jo en utgift han kommer til å ha uansett? Det er "bare" 500 kr, så det er kanskje ikke noe man bør krangle for mye om. Men jeg vet at utleiemarkedet er vanskelig nå, og tror egentlig ikke at han kommer til å finne noen nye til å flytte inn før tiden uansett.. Anonymkode: f6d5c...601
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Utleier betaler selvsagt. Anonymkode: 903fa...db6 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Det er utleier sitt ansvar, ikke ditt Anonymkode: 8a2e1...76f 1
Prøver18 Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har sagt opp leiligheten min og har oppsigelsestid ut mai. Overtar ny plass å bo 1. april, så må egentlig betale dobbel leie i to mnd. Greit nok. Utleier sier han kan opprette finnannonse der han skriver at leiligheten er ledig fra 1. april, men at jeg da må ta kostnaden for annonsen. Er det riktig? Hva om utleier ikke finner noen som kan ta over før tiden, er det fortsatt rett at jeg skal betale for annonsen? Etter jeg har flyttet må han jo uansett opprette en annonse, så det er jo en utgift han kommer til å ha uansett? Det er "bare" 500 kr, så det er kanskje ikke noe man bør krangle for mye om. Men jeg vet at utleiemarkedet er vanskelig nå, og tror egentlig ikke at han kommer til å finne noen nye til å flytte inn før tiden uansett.. Anonymkode: f6d5c...601 Men herregud han prøver å hjelpe deg 3
minister-mio Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 I de månedene han forsøker å finne noen i din oppsigelsestid kan du betale annonsen, men ellers bør det være utleier som betaler 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 2 minutter siden, minister-mio said: I de månedene han forsøker å finne noen i din oppsigelsestid kan du betale annonsen, men ellers bør det være utleier som betaler Jeg trodde det var vanlig at utleier la ut på finn med en gang han visste leiligheten ble ledig. Blir jo litt rart om han først legger ut 1. mai, da kan han jo risikere å måtte bruker måneder på å finne noen nye. Anonymkode: f6d5c...601 2
minister-mio Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trodde det var vanlig at utleier la ut på finn med en gang han visste leiligheten ble ledig. Blir jo litt rart om han først legger ut 1. mai, da kan han jo risikere å måtte bruker måneder på å finne noen nye. Anonymkode: f6d5c...601 Ja det har du jo rett i
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Det er utleier som skal stå for sånt! Bare vær obs på at om det kommer nye leietakere fra 1.april skal ikke du betale for april du også! Det er ulovlig å ta dobbel leie! Anonymkode: 08b41...9fe
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Det er utleiers kostnad selvsagt, med mindre det er snakk om fremleie. Som også kan vurderes da du kan få inn en leieboer ( sol godkjennes av utleier) da er du muligens sikret en større innsats for at det går fort, ved å gjøre det selv. 500 kr blir særlig lite om du sparer to fulle månedersleie:) Anonymkode: 3e40e...8cd
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Jeg er utleier, og den kostnaden tar selvfølgelig jeg. Samme pris for meg å legge ut tidligere eller senere, og bedre sjanse for å få inn ny leieboer om det er samarbeid mellom meg og leieboer om at jeg kan holde visninger innen leietid til den som bor der er over. Leieboere har alltid vært velvillige til det, for de har fått avkortet sin oppsigelsestid om ny kommer inn før. Begge to tjener på det om leieboer flytter uansett før oppsigelsestiden er over. Leieboer trenger ikke å betale for to leiligheter, og jeg slipper å ha sex med leiligheten tom en stund. Anonymkode: 17026...0a9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er utleier, og den kostnaden tar selvfølgelig jeg. Samme pris for meg å legge ut tidligere eller senere, og bedre sjanse for å få inn ny leieboer om det er samarbeid mellom meg og leieboer om at jeg kan holde visninger innen leietid til den som bor der er over. Leieboere har alltid vært velvillige til det, for de har fått avkortet sin oppsigelsestid om ny kommer inn før. Begge to tjener på det om leieboer flytter uansett før oppsigelsestiden er over. Leieboer trenger ikke å betale for to leiligheter, og jeg slipper å ha sex med leiligheten tom en stund. Anonymkode: 17026...0a9 Autokorrektur? 😅 Hva skulle det egentlig stå? Anonymkode: fa37e...9c3 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 Det er utleier som skal betale det. Det er jo en engangskostnad (?), ikke en løpende kostnad. Så om han tar den nå eller senere er irrelevant. Utleier står også fritt til å IKKE legge ut noen annonse, og bare si du må betale ut oppsigelsestiden uansett. Anonymkode: d80db...0e7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er utleier, og den kostnaden tar selvfølgelig jeg. Samme pris for meg å legge ut tidligere eller senere, og bedre sjanse for å få inn ny leieboer om det er samarbeid mellom meg og leieboer om at jeg kan holde visninger innen leietid til den som bor der er over. Leieboere har alltid vært velvillige til det, for de har fått avkortet sin oppsigelsestid om ny kommer inn før. Begge to tjener på det om leieboer flytter uansett før oppsigelsestiden er over. Leieboer trenger ikke å betale for to leiligheter, og jeg slipper å ha sex med leiligheten tom en stund. Anonymkode: 17026...0a9 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Autokorrektur? 😅 Hva skulle det egentlig stå? Anonymkode: fa37e...9c3 Det lurer jeg også på.... Anonymkode: 6dbcd...bb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå