Gå til innhold

Operere brist i hofte. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har operert brist i en hofte? Hva gjøres, lå dere lenge på sykehus, var det mye smerter? Hvor lenge var dere avhengig av hjelp etterpå? 

Alle svar mottas med takk. 

Anonymkode: 6c9ec...80d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brudd i hoften opereres enten med helprotese eller halvprotese. Ortopeden informerer deg hva du får. Smerter er veldig vanlig, men du er oppe og går 2-5 timer etter operasjon. Det tas røntgenbilder etter operasjonen for å se alt er korrekt før du forlater sykehuset

Anonymkode: c612b...8f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Brudd i hoften opereres enten med helprotese eller halvprotese. Ortopeden informerer deg hva du får. Smerter er veldig vanlig, men du er oppe og går 2-5 timer etter operasjon. Det tas røntgenbilder etter operasjonen for å se alt er korrekt før du forlater sykehuset

Anonymkode: c612b...8f9

Takk. Har hatt et lårbeinsbrudd for lenge siden, var bare ungdom, da gjorde de ingenting fordi jeg ikke var utvokst 🤷‍♀️ 

Det er ikke blitt brudd ennå, er bare en brist. Ble oppringt i dag (tok røntgen på fredag), må videre på MR i morgen. Han sa at om det er en brist de ser, så må de inn å operere til uken. Har en liten baby å ta meg av, er helt knust 😭

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk. Har hatt et lårbeinsbrudd for lenge siden, var bare ungdom, da gjorde de ingenting fordi jeg ikke var utvokst 🤷‍♀️ 

Det er ikke blitt brudd ennå, er bare en brist. Ble oppringt i dag (tok røntgen på fredag), må videre på MR i morgen. Han sa at om det er en brist de ser, så må de inn å operere til uken. Har en liten baby å ta meg av, er helt knust 😭

Dette høres ut som en såpass spesiell situasjon, at du ikke kommer til å få konkrete svar tilpasset din situasjon her på KG. 

Anonymkode: c509b...d55

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette høres ut som en såpass spesiell situasjon, at du ikke kommer til å få konkrete svar tilpasset din situasjon her på KG. 

Anonymkode: c509b...d55

Vet egentlig det. Vil bare ha en liten pekepinn på hva jeg går i møte. Snakker vi én dag eller en uke på sykehus. Snakker vi smerter som Ibux funker på, eller må jeg ta Paralgin Forte. Er bare ute etter andre sine erfaringer. At mitt tilfelle er meget spesielt, det vet jeg 😔

Skrevet

Du vil få smerter etter en hofteoperasjon. Noen får paralgin forte/pines forte noen dager/uker. Andre får tramadol. Det er veldig individuelt hva slags smertestillende man trenger. Du er oppe og går raskt, og de vil gjerne ha deg ut av sykehuset etter en/to netter. Det går fint! 

Anonymkode: b912b...921

Skrevet

Her spørs det helt hva som defineres som "hoften", er det selve lårbeinet, lårhalsen eller trochanter major? Behandlingen vil avhenge av hvor bruddet sitter, og dermed hvilken operasjonsmetode som velges. Tenker du må regne med 3-5 dager på sykehus avhengig av operasjonstype, og at noen andre må ta seg av babyen når du er innlagt og selvfølgelig hjelpe deg når du kommer hjem. Veldig spesielt å få brist når du er så ung, med mindre du er utsatt for vold så bør du be om utredning for benskjørhet når du har hatt to brudd i så sterke knokler ved ung alder. 

Anonymkode: d759f...14b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her spørs det helt hva som defineres som "hoften", er det selve lårbeinet, lårhalsen eller trochanter major? Behandlingen vil avhenge av hvor bruddet sitter, og dermed hvilken operasjonsmetode som velges. Tenker du må regne med 3-5 dager på sykehus avhengig av operasjonstype, og at noen andre må ta seg av babyen når du er innlagt og selvfølgelig hjelpe deg når du kommer hjem. Veldig spesielt å få brist når du er så ung, med mindre du er utsatt for vold så bør du be om utredning for benskjørhet når du har hatt to brudd i så sterke knokler ved ung alder. 

Anonymkode: d759f...14b

Vi vet grunnen til brudd, så det trengs ikke utredning. Fibrøs dysplasi. Takk for svar 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...