Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine
Skrevet

Hei!

Jeg har funnet en billig og bra bruktbil som jeg gjerne vil kjøpe.

Koster 16.000kr.

Skal ringe banken ang lån imorgen, men lurer litt(siden jeg hater slike tlf....vet aldri hva jeg skal si.... :roll: ) men hvordan går jeg frem?

Og, hva spør banken om? tar de en kredittsjekk av meg?

Har fått fast jobb frem til desember, 50%nattevakt, men kommer til å jobbe ekstra så det blir nærmere 100%.

Etter jul vet jeg ikke, men sjefen sa det var alltid mer jobb der.

Jeg bor i en annen kommune en banken min så det tar ca 1 1/2 time med buss, så viss jeg ringer imorgen, kan jeg komme inn på tirsdagen å ordne dette, eller tar det normalt lengre tid?

Er litt små nervøs.... skummelt å bli voksen :ler::roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi kjøpte bil tok de kredittsjekk ja. De spurte ikke om inntekt eller sånt på telefonen, men de var veldig nøye på at bilen ikke var mer enn 10 år gammel. Da hadde vi ikke fått lån, for de har pant i bilen og krever da full kasko på den. Ikke no' skummelt å ringe banken.

Gjest Bertine
Skrevet

denne bilen er 1990 modell, får jeg ikke lån da? eller misforstod jeg da?

Skrevet

Du kan få lån selv om bilen er eldre enn 10 år, men du kan ikke få lån med pant i bilen da. Det du evt vil få blir et vanlig forbrukslån.

Om du får komme i banken allerede tirsdag kommer vel an på hvorvidt de ansatte har ledig tid da. Du ringer bare og sier at du ønsker å avtale tid for å snakke om lån, mer trenger du vel ikke si på tlf.

Er litt usikker på hvordan det er med lån, men jeg brukte faren min som kausjonist da jeg var rimelig fersk på arbeidsmarkedet og tok opp lån til bil, men lånesummen min var en del høyere.

Skrevet

Hei,

hvis du skal kjøpe bil til 16 000 håper jeg du selv eller noen nær deg kan mekke, hvis ikke kan det fort bli veldig dyrt.

Skrevet

Hvis dere har huslån så øk heller det for å betale bilen enn å ta eget billån, det blir mye billigere.

Gjest Bertine
Skrevet

Takk for svar :)

Ringte banken idag, og fikk god service. Tok bussen inn og fikk lånet med en gang. I morgen bærer det avgårde til bergen og henter bil:)

Toyota corolla 1990 modell, gått 160000km, ingen rust og eu godkjent til 07. Bra bil det? ;)

Gjest Madeline
Skrevet

Toyota corolla 1990 modell, gått 160000km, ingen rust og eu godkjent til 07. Bra bil det?  ;)

Det er bra bil det, ja. Spesielt hvis det ikke er rust på den. Da har du bil lenge :) . Men du bør levere den inn på NAF for en test uansett. Selv om EU testen er ok så er det en god del andre ting som det er lurt å få sjekket. Vi kjøpte selv en `91 modell i vår som var i veldig bra stand, men det er alltids en del som må gjøres (skifte olje, bremsevæske. Muligens registerreim. Bensinrør har lett for å ha blitt rustet og dårlig. Osv.)

Gjest Bertine
Skrevet

;)

Det er bra bil det, ja. Spesielt hvis det ikke er rust på den. Da har du bil lenge :) . Men du bør levere den inn på NAF for en test uansett. Selv om EU testen er ok så er det en god del andre ting som det er lurt å få sjekket. Vi kjøpte selv en `91 modell i vår som var i veldig bra stand, men det er alltids en del som må gjøres (skifte olje, bremsevæske. Muligens registerreim. Bensinrør har lett for å ha blitt rustet og dårlig. Osv.)

det skal jeg gjøre!!! Takk for tipset hannen! hva koster noe sånt?

klem b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...