Gå til innhold

Barnehage-ansatte, og egne barn i samme barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette normalt? Eller blir det litt "forvirrende" for de minste barna å ha en forelder både hjemme og i barnehagen deres.

Forsøker en god del barnehage-ansatte å plassere deres egne barn i ein helt annen barnehage?   

Anonymkode: b30b8...46e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I barnehagen jeg jobber er det 5 ansatt barn, de er ikke på avdelingene barna går på. De fleste barna synes det er vanskelig å se mamma og pappa på annen avdeling og foreldrene sniker seg rundt og tar omveier for å ikke møte på barna sine. ( de største barna takler dette bedre) Jeg har mine barn i annen barnehage, i tillegg synes jeg det er greit og skille på privat og jobbliv, nå som jeg er sykemeldt pga svangerskap er det enda tydeligere hvor deilig det er å ikke måtte dra på sin arbeidsplass og hente barnet sitt. 

Anonymkode: a5213...1bd

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt barna i egen barnehage. Det er ganske vanlig, men det beste er å ikke ha de på egen avdeling hvis det går an å unngå. Det er litt opp og ned hvor vellykket det er. Noen ansattforeldre sliter med rollefordelingen. 

Anonymkode: 82546...eda

Skrevet

Det varierer hvor godt den ansatte klarer å skille rollene sine, og det varierer hvordan barna takler det. 

Jeg har bevisst unngått å jobbe der mine stebarn/mitt barn har gått. Som kollega har jeg vært borti at det har vært helt håpløst for både kollega og barn, og også at det har vært fullstendig uproblematisk. 

Skrevet

Jeg har søkt barnet mitt inn i en annen barnehage enn jeg jobber i.

Anonymkode: 239f6...cfd

• Liker 1
Skrevet

På små steder er jo dette uungåelig. 

Anonymkode: e86a9...4f5

Skrevet

Her jeg bor er det heldigvis ikke lov, har jobbet andre steder hvor det har vært lov og det er virkelig ikke bra

Anonymkode: 2c739...690

• Liker 1
Skrevet

Søsteren min hadde i samme barnehage, men ikke samme avdeling. Det gikk helt fint. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her jeg bor er det heldigvis ikke lov, har jobbet andre steder hvor det har vært lov og det er virkelig ikke bra

Anonymkode: 2c739...690

Hvilke lover gjelder der du bor?

Anonymkode: a0b73...d2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...