Gå til innhold

Blir sett på som klagete og sutrete-bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 37 med nr 2 og har, på samme måte som med første graviditet, bekkenløsning. 

Med første så følte jeg at jeg ble tatt alvorlig og mannen min la til rette for at jeg skulle ha det behagelig, noe jeg satte stor pris på, men langt ifra krevde. 

Med nr 2 så er det helt annerledes. Jeg har enda vondere bekkenløsning nå enn før fordi jeg må løpe etter 3åringen vår i tide og utide. Hun sover også dårlig om nettene og bruker evigheter på å legges. Jeg er oppe på netter og tar meg av legging, og det merker jeg godt på bekkenet da jeg ofte må sove i hennes smale og harde seng klemt inntil veggen pga magen. 

Mannen min ser på meg som sutrete hvis jeg ber han om å ta en natt eller hjelpe meg om morningen. Jeg tar alle morninger selv og de fleste netter selv. Eneste jeg ønska meg til bursdagen var å få sove ut, men det fikk jeg ikke fordi han hadde sovet dårlig den natten selv, noe jeg gjør hver eneste natt pga bekken og barnet. 

Jeg hører når han snakker med venner og familie at han har et sukk i stemmen når han sier at jeg har bekkenløsning, som om det var værre for han enn for meg. 

Begynner å bli så utrolig lei av at jeg blir sett på som et problem når jeg ikke sutrer eller klager i det hele tatt. Jeg går jo selvfølgelig saktere og tar tid for meg å kle meg, reise meg etc, men jeg klager ikke. Ber kun om hjelp når det trengs, men det er visst sutring.. 

Tror mye av det er pga han er sliten av jenta vår som krever mye, og vil jeg skal ta mesteparten selv... 

Herregud jeg gruer meg til å bli "alenemor" til to barn... 

Måtte bare få ut frustrasjonen...

Anonymkode: 96ea9...8c9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*morgenen 

Anonymkode: 7a1e8...2cd

Skrevet

Ehh? For en usympatisk type, hadde også blitt frustrert og lei meg. Forstår han ikke hvor vondt og hemmende bekkensmerter er? OG! Vet han at det ikke er lurt å presse seg?

Anonymkode: 064f9...60c

• Liker 5
Skrevet

Kan du flytte ut den siste tiden frem til fødsel? Hjem til foreldrene dine eller noe sånt? Det er jo helt vanvittig at du må presse bekkenet slik nå - du risikerer jo at det blir vondt lenge etter fødsel også?!

Hvor finner alle dere damer disse usympatiske drittfolka og hvorfor får dere barn med de? 

Du går selvfølgelig nå til legen og får sykemelding og så får «mannen» ta seg av eldste. Ferdig snakka!

Anonymkode: 7c950...143

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan du flytte ut den siste tiden frem til fødsel? Hjem til foreldrene dine eller noe sånt? Det er jo helt vanvittig at du må presse bekkenet slik nå - du risikerer jo at det blir vondt lenge etter fødsel også?!

Hvor finner alle dere damer disse usympatiske drittfolka og hvorfor får dere barn med de? 

Du går selvfølgelig nå til legen og får sykemelding og så får «mannen» ta seg av eldste. Ferdig snakka!

Han var veldig hyggelig og sympatisk før nr 2 var på vei. Eller rettere sakt, før nr 1 var født.. Jeg har bare akseptert at jeg tok meg av en stor del av arbeidet fordi det har ikke vært så problematisk, i motsetning til nå. 

Jeg har sykemelding og er hjemme, men har litt jobb å gjøre hjemmefra som tar ca 2-3 timer forran pc hver dag. Han jobber fulltid, og mener at han derfor ikke skal gjøre like mye som meg. Jeg er jo ikke hjemme fordi det er gøy, det er jo fordi jeg har vondt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hadde jeg hatt foreldre som bodde i nærheten, men det har jeg ikke.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ehh? For en usympatisk type, hadde også blitt frustrert og lei meg. Forstår han ikke hvor vondt og hemmende bekkensmerter er? OG! Vet han at det ikke er lurt å presse seg?

Anonymkode: 064f9...60c

Nei det vet han ikke. 

Av og til vil jeg gi han et kraftig spark i ballene og så be han ta kveldsstellet rett etterpå uten å klage, mens han fortsatt har vondt.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han var veldig hyggelig og sympatisk før nr 2 var på vei. Eller rettere sakt, før nr 1 var født.. Jeg har bare akseptert at jeg tok meg av en stor del av arbeidet fordi det har ikke vært så problematisk, i motsetning til nå. 

Jeg har sykemelding og er hjemme, men har litt jobb å gjøre hjemmefra som tar ca 2-3 timer forran pc hver dag. Han jobber fulltid, og mener at han derfor ikke skal gjøre like mye som meg. Jeg er jo ikke hjemme fordi det er gøy, det er jo fordi jeg har vondt. 

Men da har du jo akseptert det, og må innfinne deg med det. Du gikk helt frivillig hen å ble gravid på nytt med denne mannen. 

Anonymkode: 27846...b0b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men da har du jo akseptert det, og må innfinne deg med det. Du gikk helt frivillig hen å ble gravid på nytt med denne mannen. 

Så du mener at siden han har hatt det så greit med første så er det automatisk at det skal være slik med andre? Jeg kan ikke kreve at når det blir to stk så må han ta mer ansvar? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener at siden han har hatt det så greit med første så er det automatisk at det skal være slik med andre? Jeg kan ikke kreve at når det blir to stk så må han ta mer ansvar? 

Du kan jo prøve å kreve, men han virker jo som en dust. Enten må du gå eller så må du innfinne deg med situasjonen. Alt annet vil tære deg opp gradvis. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du måtte jo skjønne tegninga når han ikke tok ansvar for det første barnet? Hvorfor skulle han plutselig forandre seg og bidra mer med nummer 2 som blir enda mer slitsomt enn å ha bare 1? 

Anonymkode: 7addf...480

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en svigerinne som sliter veldig med kvalme, og mannen hennes orker ikke høre om det for måten hun oppfører seg på er EKSTREMT sutrete og sytete og furten og stakkarslig. Kanskje du er på samme måte, TS? At mannen din får avsmak av sutringen?

Kan være et tips å ikke være så stakkarslig om du er det. 

Anonymkode: 2732b...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...