AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Forberedelsene, bedøvelsen og selve keisersnittet - er det vondt? Hva med etterpå? Anonymkode: dd1e9...632
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Er helt bedøvet under selve snittet. Er vondt etterpå, men du får godt med morfin. Spør etter morfin jevnlig, så ikke toppene blir så ille. Synes det gikk overraskende bra, og hadde mye mindre smerter enn jeg hadde forberedt meg på. Anonymkode: b1438...fed
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Jeg har hatt to keisersnitt og det var planlagt og uten komplikasjoner. Fikk en sprøyte i ryggen husker jeg og den gjorde litt vondt. Men.. gikk så fort over og alt var så spennende så var liksom ingen sak. Hadde ingen smerter verken under eller etterpå. Klart en merker jo en har operert og å hoste og nyse var et små øyeblikk med litt vondt. Nå har jeg kanskje høy smerteterskel, andre kan oppleve det annerledes. Anonymkode: 9d8ab...93f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 For min del var det verste å sette inn kateteret, men det var nok mer psykisk enn fysisk vondt, ellers så fikk jeg bedøvelse og kjente ingenting under selve operasjonen Anonymkode: e54eb...e5d
Mut Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er helt bedøvet under selve snittet. Er vondt etterpå, men du får godt med morfin. Spør etter morfin jevnlig, så ikke toppene blir så ille. Synes det gikk overraskende bra, og hadde mye mindre smerter enn jeg hadde forberedt meg på. Anonymkode: b1438...fed Fikk du morfin etterpå?!?!? jeg fikk kun Paracet og Ibux. Og det holdt faktisk. Fikk selvfølgelig større dose enn hva man kjøper på butikken. men for å svare på spørsmålet til ts. Gikk helt fint, ingen smerter under selve keisersnittet og var helt overkommelig etterpå også. Fikk litt hjelp til å reise meg fra senga og legge meg ned noen dager, for det var ubehagelig. Men ellers gikk det veldig fint.😊
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For min del var det verste å sette inn kateteret, men det var nok mer psykisk enn fysisk vondt, ellers så fikk jeg bedøvelse og kjente ingenting under selve operasjonen Anonymkode: e54eb...e5d Man kan nå iallefall fint spør om å sette inn kateter etter bedøvelse, hvirfor ikke dette er vanlig rutine er merkelig synes jeg. Hvorfor skal man behøve å spør om det liksom Anonymkode: da3f1...a96 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Jeg hadde hastekeisersnitt med spinalbedøvelse. Kjente absolutt ingenting under operasjonen eller noe smerter fra sprøyter i forkant. Anonymkode: eb683...a09
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Jeg grudde meg ikke til keisersnitt, gledet meg bare til å få det overstått. Jeg var gravid med tvillinger, og dem lå ikke korrekt og det kunne ha blitt en tøff fødsel. I stedet ble det en veldig fin fødsel for min del da jeg var veldig avslappet til selve inngrepet. Takke være personalet som var rundt meg. Dyktigere og flinke leger og sykepleiere. Mannen fikk være med inn og på operasjonen og. Fikk to velskapte barn. Sunne og friske har dem alltid vært og (er 17 år i dag, nesten ikke fravær fra skolen). Men det var vondt de neste dagene da. Jeg hadde vansker med å reise meg opp i sengen for å amme. Måtte ha hjelp til det meste. Noe som var en stor nedtur for meg der og da pga jeg er en person som skal klare alt selv . Men etter 14 dager så tror jeg var i god form igjen. Etter seks uker begynte jeg å trene litt igjen og gikk mye tur. Har ikke hatt noen komplikasjoner i etterkant Anonymkode: 7cf86...af1 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Mut skrev (35 minutter siden): Fikk du morfin etterpå?!?!? jeg fikk kun Paracet og Ibux. Og det holdt faktisk. Fikk selvfølgelig større dose enn hva man kjøper på butikken. men for å svare på spørsmålet til ts. Gikk helt fint, ingen smerter under selve keisersnittet og var helt overkommelig etterpå også. Fikk litt hjelp til å reise meg fra senga og legge meg ned noen dager, for det var ubehagelig. Men ellers gikk det veldig fint.😊 Jeg fikk også morfin 😊 Til TS. Jeg synes ikke keisersnitt var hverken vondt eller ubehagelig (hadde haste snitt). Tvert imot var det en god opplevelse. Det var heller ikke spesielt vondt etterpå, og jeg er en pingle med lav smerteterskel. Anonymkode: 6562d...915
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Mut skrev (1 time siden): Fikk du morfin etterpå?!?!? jeg fikk kun Paracet og Ibux. Og det holdt faktisk. Fikk selvfølgelig større dose enn hva man kjøper på butikken. men for å svare på spørsmålet til ts. Gikk helt fint, ingen smerter under selve keisersnittet og var helt overkommelig etterpå også. Fikk litt hjelp til å reise meg fra senga og legge meg ned noen dager, for det var ubehagelig. Men ellers gikk det veldig fint.😊 Ja, fikk morfin muskulært i to døgn. Ba selv om morfin hver fjerde time. Er rutinert på operasjoner og ingen som sa imot meg 😅 Anonymkode: b1438...fed
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Jeg hadde planlagt keisersnitt med narkose. Ba om narkose på forhånd. Kvinnelig sykepleier virket veldig fordomsfull og stilte spørsmålstegn ved morsfølelsen min siden jeg ønsket narkose, men anestesilegen var åpen og fordomsfri, så det gikk bra. Så ingen smerter, men selvsagt er det veldig vondt i dagene etterpå. Kunne ikke bevege meg naturlig og smertefritt på flere uker etterpå. Anonymkode: 02bfc...5e1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Man kan nå iallefall fint spør om å sette inn kateter etter bedøvelse, hvirfor ikke dette er vanlig rutine er merkelig synes jeg. Hvorfor skal man behøve å spør om det liksom Anonymkode: da3f1...a96 Tuller du? Veldig rart at de ikke foreslo det. Jeg lå der og gråt og var veldig tydelig at jeg ikke hadde det noe greit.. Dette var i fjor Anonymkode: e54eb...e5d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 Keisersnittet var fryktelig vondt første gang. Da trodde jeg det skulle revne og magen falle ut første gang jeg reiste meg, sånn ca 24t etterpå. Helt forferdelig, selv med morfin. Det var mindre vondt andre gang, da var jeg raskt opp av senga og vil si smertene var betydelig mindre. Kom meg ganske raskt etter andre gang. Første gang sleit jeg med smerter i mange uker etterpå. På sykehuset fikk jeg morfin og Paracet hver fjerde time de to første dagene uten å be om det. Så fikk jeg tilbud om Paracet og voltaren/voltarol(?) tabletter. Men selv om første keisersnitt var helt forferdelig har jeg ikke slitt med amming. Det gikk ganske lett begge ganger. Men løfting av baby måtte barnepleiere og mannen min hjelpe meg med første gang. Spinalbedøvelse, kateter og veneflon gikk fint. Anonymkode: f6f0c...ab9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tuller du? Veldig rart at de ikke foreslo det. Jeg lå der og gråt og var veldig tydelig at jeg ikke hadde det noe greit.. Dette var i fjor Anonymkode: e54eb...e5d Ja jeg vet forstår ikke dette! Burde være en selvfølge at man tar inn dette ETTER bedøvelsen istedenfor å bare gjøre det for de som spør spesifikt om det Anonymkode: da3f1...a96
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 Kateteret ble satt inn etter bedøvelsen her, merket ikke noe. Legen som skulle sette bedøvelsen traff feil 8 ganger, så ble mange stikk i ryggen, men det var ikke smertefullt. Under selve keisersnittet opplevde jeg noe veldig uheldig. Gikk max 10 sek fra det skjedde til jeg var i narkose. Man blir så nøye overvåket og tatt hånd om, så skjer det noe uventet så er man i de beste hender. Etter snittet hadde jeg smerter, men holdt med Paracet i 1 døgn. Var oppe å ordnet med baby første døgnet. Jeg får keisersnitt den gangen her, og gruer meg absolutt ikke. Anonymkode: c5e80...8ba
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 11.22): Forberedelsene, bedøvelsen og selve keisersnittet - er det vondt? Hva med etterpå? Anonymkode: dd1e9...632 Jeg har hatt 2 keisersnitt. 1. var akutt og 2. var planlagt. Alt før keisersnittet var ikke vondt for min del. Gang nr. 2 var derimot så smertefull etterpå at det vanskelig å beskrive med ord. Jeg var virkelig ikke forberedt på smertene. Etterrier og sårsmerter som var helt sinnsyke. Det viser seg at kroppen min ikke tar opp morfin særlig godt, og selv om jeg fikk alt jeg kunne av smertelindring var det på ingen måte i nærheten av nok. Jeg klarte ikke snu meg i sengen eller reise meg på 3 dager. Jeg var i så store smerter at jeg klarte nesten ikke å gråte en gang fordi jeg var så redd for at om jeg hikstet så skulle jeg dø.. jeg fikk ikke til å holde babyen skikkelig, den ble liksom bare lagt på meg. Det var i alt en veldig traumatisk opplevelse for min del. Nå er nok dette fordi min kropp ikke har noen særlig effekt av morfinpreparater, og det er veldig individuelt. Anonymkode: ab3e7...c24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå