Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt kjent med en mann på 35 som jeg liker veldig godt. Men, det er et stort men her... Han bruker veldig mye tid foran pcen. Hver gang vi ikke møtes og jeg får en snap fra han så sitter han med pcen sin. Jeg har vært sammen med en gamer før og det ble slutt fordi spillingen tok så mye tid og fordi han var så umoden og bidro lite. Jeg har flere venniner også som har vært sammen med slike menn og jeg har fått et inntrykk av at menn som sitter og spiller hele tiden generelt er som små gutter når de er i forhold. Overlater det meste til dama, bidrar lite med husarbeid og er emosjonelt umodne. Jeg har fått skikkelig kalde føtter med han jeg møter nå fordi det alltid er er pc når han er hjemme. 

Anonymkode: f4297...d25

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bør følge magefølelsen der.. han burde også selv finne seg en som driver med pc, for det er en stor kilde til fremtidig konflikt dersom du har de erfaringene og føler det på den måte... Styr unna, ville jeg sagt. Ikke fordi han er dårligere enn andre, men nettopp fordi dere vil nok krangle om det..

Anonymkode: c3006...c3e

• Liker 4
Skrevet

Du må jo følge egen magefølelse.

Min mann gamer når han har tid og anledning. Det vil si at hvis det er lørdag kveld og vi ikke har planer, så spør han meg først om jeg vil se en film eller gjøre noe sammen. Hvis jeg selv er sliten og vil holde på med mitt (strikking, serier etc), så spør han igjen om det er greit han spiller. Jeg sier alltid ja, for det er en fin hobby. Og måten han gjør det på viser at han prioriterer oss først :) Han spiller også gjerne om han står opp før meg. 

Jeg har ikke satt han på plass eller bedt han spille mindre eller sagt at han må gjøre det slik, dette er hva han selv syns er greit å gjøre, bare så det er sagt. Og det fungerer utmerket, for jeg blir prioritert foran pcen for å si det slik. Jeg gjør det samme tilbake, hvis jeg vil gjøre noe for meg selv så spør jeg han alltid om han hadde planer sammen nå eller om jeg skal gjøre x, y elller z hobby. Det handler om gjensidig respekt.

Det har aldri vært i veien for vårt samliv, og han har aldri neglisjert sin del av husarbeidet. Han gjør mer enn de fleste menn jeg kjenner. 

Anonymkode: 9132e...204

• Liker 16
Skrevet

Ikke kast bort tiden på en guttunge. finn deg en ekte mann.

Anonymkode: 96c6a...2bd

• Liker 4
Skrevet

Du har helt rett i dine erfaringer, så det er ikke noe å lure på egentlig. Hvis dere har motstridende interesser på dette punktet er det ikke liv laga for å si det rett fram, i tillegg til at de befinner seg i en evig barneverden som du nevner. Gaming er som dop/rus og vanskelig for avhengige å løsrive seg fra.

Anonymkode: 4f9b2...a8c

• Liker 1
Skrevet

Du vet jo ikke hvordan et samliv ville fungert med mannen, så jeg tenker det er tullete å dumpe han fordi han gamer. Kan hende han er en evneveik egoistisk dust, men så kan det jo meget godt hende at det motsatte er tilfellet. 

Anonymkode: 2f2b8...f90

• Liker 5
Skrevet

Jeg er sammen med en som liker å game. Men dette foregår når jeg uansett er på feks kveldsvakt så lite jeg merker til det. Samtidig som han ganer litt lager han også gode middager, rydder og vasker. Han evner også å planlegge fremtid og barn. Vi er 32.

Se om du kan finne ut litt hvor ekstrem han er. Men en dårlig magefølelse er sjelden en god start.

Anonymkode: cbafb...422

• Liker 5
Skrevet (endret)

Har akuratt samme erfaring som venninnene dine desverre. X'n var voksen utdad, bra jobb og fine klær osv. Men han satt helt dagen, alle dager han hadde fri på pcn i stua. Spilte konstant med sine evige single kompiser. 

Var utrolig frustrerende fordi omtrent alt husarbeid falt på meg. Om jeg ikke gjorde det ble det ikke gjort. Han ble irritert om jeg bad han gjøre noe som tok han vekk fra pcn. Han hadde også en taktikk med å bruke laaang tid på oppvasken 45min++(selvom vi hadde oppvaskmaskin, alle ting måtte skubbes visstnok) at jeg alltid rakk å rydde, støvsuge og vaske leiligheten før han var ferdig. Og da var han så sliten at han måtte spille igjen. Begynte med at jeg tok oppvasken på 5 min, før jeg ba han hjelpe meg. Da stod han litt fortapt i stuen. 

Nei utrolig tafatt fyr som alltid forventet at alt var gjort og at noen plukket opp alt rot og søppel han slang rundt seg.. 

Han hadde heller aldri energi til å bruke tid med meg, var alltid så sliten så han måtte spille litt (altså hele kvelden etter jobb). 

Han kom aldri til å endre seg da han var over 30 og veldig sta. Ikke særlig sexy eller tiltrekkende. Ble slutt for å si det sånn

Endret av mlifjeld
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må jo følge egen magefølelse.

Min mann gamer når han har tid og anledning. Det vil si at hvis det er lørdag kveld og vi ikke har planer, så spør han meg først om jeg vil se en film eller gjøre noe sammen. Hvis jeg selv er sliten og vil holde på med mitt (strikking, serier etc), så spør han igjen om det er greit han spiller. Jeg sier alltid ja, for det er en fin hobby. Og måten han gjør det på viser at han prioriterer oss først :) Han spiller også gjerne om han står opp før meg. 

Jeg har ikke satt han på plass eller bedt han spille mindre eller sagt at han må gjøre det slik, dette er hva han selv syns er greit å gjøre, bare så det er sagt. Og det fungerer utmerket, for jeg blir prioritert foran pcen for å si det slik. Jeg gjør det samme tilbake, hvis jeg vil gjøre noe for meg selv så spør jeg han alltid om han hadde planer sammen nå eller om jeg skal gjøre x, y elller z hobby. Det handler om gjensidig respekt.

Det har aldri vært i veien for vårt samliv, og han har aldri neglisjert sin del av husarbeidet. Han gjør mer enn de fleste menn jeg kjenner. 

Hva om du kommer og spør han en lørdag om dere skal se en film eller gjøre noe sammen, og han heller vil holde på med sitt?

Anonymkode: 2fe47...9a2

• Liker 1
Skrevet

Hadde meldt pass. Følg magefølelsen din du.

Anonymkode: 5b7fc...41a

Skrevet

Å sitte midt i stua.....med masse ledninger og annet dritt som samler masse støv. Nei takk. Han får rigge seg til på et eget rom. 

For ikke å snakke om å bli skremt livsdritten ut av hver gang han taper og roper "FAAN FITTE!!!!!"

All prompingen og rapingen. Gamere sitter å drikker kullsyreholdig drikke og kosten er heller ikke kaninfôr, så forbered deg på mye ubehagelig kroppslukter. 

Anonymkode: bafe6...973

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva om du kommer og spør han en lørdag om dere skal se en film eller gjøre noe sammen, og han heller vil holde på med sitt?

Har ikke skjedd. Da avslutter han i løpet av kort tid (et sted han kan lagre), og så gjør vi noe sammen :) Hadde det skjedd hadde jeg bare tenkt at da har han det helt topp der og da, og så finner jeg på noe annet uten å bli sur. Hadde det skjedd hver eneste dag derimot ville jeg jo ha sagt ifra at dette ikke er greit.

Tid sammen prioriteres rett og slett, av oss begge. Ikke noe krangel eller sure miner. Kjekt å være i et forhold med gjensidig respekt for hverandre, og hvor vi prioriterer hverandre. 

• Liker 5
Skrevet

Du får følge magefølelsen. Mannen her også spiller innimellom, uten at det er ødeleggende. Nå har han akkurat satt på kaffe? ryddet inn etter frokost, satt på oppvaskmaskinen, og nå sitter han å spiller. Vet at han skal ur med hunden om en halvtimes tid, Så ikke så lenge han spiller da. 

Anonymkode: 88149...75c

• Liker 5
Skrevet

Haha, her har vi to stk gaming-pcer i stua🙈 Han spiller mer enn meg da, samt at jeg bruker min til skolearbeid også. Han spiller når han har tid og det ikke er noe som skjer. Vi får snart barn og jeg forventer ingen problemer med det, han tåler fint å ikke spille en periode.

Anonymkode: 9739d...c0f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får følge magefølelsen. Mannen her også spiller innimellom, uten at det er ødeleggende. Nå har han akkurat satt på kaffe? ryddet inn etter frokost, satt på oppvaskmaskinen, og nå sitter han å spiller. Vet at han skal ur med hunden om en halvtimes tid, Så ikke så lenge han spiller da. 

Anonymkode: 88149...75c

Akkurat :) Er mange menn som spiller som fint klarer å balansere det med normale gjøremål.

Anonymkode: 9739d...c0f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har ikke skjedd. Da avslutter han i løpet av kort tid (et sted han kan lagre), og så gjør vi noe sammen :) Hadde det skjedd hadde jeg bare tenkt at da har han det helt topp der og da, og så finner jeg på noe annet uten å bli sur. Hadde det skjedd hver eneste dag derimot ville jeg jo ha sagt ifra at dette ikke er greit.

Tid sammen prioriteres rett og slett, av oss begge. Ikke noe krangel eller sure miner. Kjekt å være i et forhold med gjensidig respekt for hverandre, og hvor vi prioriterer hverandre. 

Dette hørtes veldig bra ut. Jeg får inntrykk av at dere begge to er oppegående, noe som er en mangel på i disse trådene.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du vet jo ikke hvordan et samliv ville fungert med mannen, så jeg tenker det er tullete å dumpe han fordi han gamer. Kan hende han er en evneveik egoistisk dust, men så kan det jo meget godt hende at det motsatte er tilfellet. 

Anonymkode: 2f2b8...f90

Han har allerede prioritert gaming foran meg flere ganger. Løyet om at han er dårlig feks fordi han skal game når vi egentlig hadde avtalt noe. 

Anonymkode: f4297...d25

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette hørtes veldig bra ut. Jeg får inntrykk av at dere begge to er oppegående, noe som er en mangel på i disse trådene.

Takk :) Jeg føler vi begge er det. Vi gjør så godt vi kan i alle fall, veldig bevisste på det. Kommunikasjon er så viktig. 

Det er nok dessverre mange menn som ikke tar sin del av husarbeid, og det syns jeg er trist. Egoistisk rett og slett. Jeg hadde en eks som var slik, og det var utrolig kjipt, så jeg vet hvordan det er. Ikke alle kan endres, han nektet å endre seg, og da var det bare å si farvel etter en stund. Jeg vet at jeg fortjener bedre, og jeg fant til slutt han som har like prioriteringer som meg :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åååå,gamere 🙄 Om de er 25 eller 50 ,så ønsker de egentlig å sitte på gutterommet mens de serveres av en mamma! Håpløse " prosjekt! De kan ikke fikses 🤪

Anonymkode: 1515f...e2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en gamer. 

Mens vi bodde hver for oss, var pc’n hans i stua og alt som fulgte med. 

Men da jeg flyttet inn hos han, kuttet han ned på gamingen og da vi kjøpte hus sammen, fikk han eget rom til gaming. Han spiller kun når han har tid, og som regel når jeg ikke er hjemme. Vi har barn og jeg har aldri følt at gamingen er prioritert før meg og barnet. 

Jeg var selv som deg, ts. Skeptisk til gamere☺️

Anonymkode: 9962b...4d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...