AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Vi har vært på besøk til et par slektninger. De røyker inne og jeg holder på å bli gal. Det stinker, jeg får vondt i hodet og blir kvalm. Nå har jeg sagt til mannen at jeg ikke orker å besøke dem mer. Er jeg vanskelig eller er det innafor å velge vekk røykere? Det var ingen barn til stede og dette er sånne folk som ikke dropper å røyke inne hvis de blir bedt om det. Mer sånn: jeg gjør som jeg vil i mitt eget hus... Anonymkode: 6adc1...167 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Jeg forstår deg. Greit man gjør som man vil i eget hus, men det går også an å vise hensyn til andre, når de har besøk, å gå ut.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Jeg forstår deg. Jeg orker ikke å besøke folk som røyker inne. Det gjør meg ingenting at folk går ut for å ta en røyk, men å sitte i røyk en hel kveld eller en helg det orker jeg faktisk ikke. Hilsen en som røyker selv Anonymkode: ddabb...c3c 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Jeg røyker selv men å besøke hus der det røykes aktivt inne det gjør jeg ikke. Får hodepine å blir kvalm. Anonymkode: b6d19...081 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Huff røyking inne er grusomt. Mine besteforeldre røyket inne, og jeg husker hvor ufyselig det luktet i huset deres. Vi satt i stua hele familien mens de dampet og blåste røyken rett på oss. Når vi kom hjem måtte vi dusje, skifte og vaske klær. Dette er jo noen år siden nå, på 80 og 90 tallet. I dag hadde jeg ikke orket, og iallfall ikke utsatt barn for det. Syns det er innafor å si at man ikke kommer på besøk på grunn av røyken. Anonymkode: f84b6...5e8 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Dem er sikkert okay med at du dropper å komme Anonymkode: c1cbd...7d6 1
skrue Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har vært på besøk til et par slektninger. De røyker inne og jeg holder på å bli gal. Det stinker, jeg får vondt i hodet og blir kvalm. Nå har jeg sagt til mannen at jeg ikke orker å besøke dem mer. Er jeg vanskelig eller er det innafor å velge vekk røykere? Det var ingen barn til stede og dette er sånne folk som ikke dropper å røyke inne hvis de blir bedt om det. Mer sånn: jeg gjør som jeg vil i mitt eget hus... Anonymkode: 6adc1...167 Det hadde nok blitt færre besøk for min del. Å sitte i en røyksky i flere timer er ikke noe jeg liker uansatt hva slags røyk det er. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Helt greit å droppe besøk hos røykere. Kjenner heldigvis ingen som røyker inne, men hadde aldri besøkt noen som gjorde det. Anonymkode: 3bb68...484 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Mine foreldre røyket inne i barndommen. Husker fortsatt hvor ekkelt det var! Mine venner klaget på lukt av klærne, og jeg følte skam! Anonymkode: 5024d...531 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Min svigermor får knapt besøk pga dette. Er man innom i 5 minutter må man dusje og vaske klær. Det stinker rett og slett. Røyken er nr 1 i livet hennes. Anonymkode: fde83...267 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Trodde ikke folk gjorde det fremdeles 😳 Selv er vi litt av og på røykere, men har flere faste røykere i familien, ingen røyker inne. Ville aldri sittet i det. Det setter seg i alt av klær og gjør en uvel. Skjønner deg godt! Dere kan jo be dem komme til dere neste gang så slipper dere det. Eller møtes ute? Anonymkode: ef416...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 Virkelig den verste stanken i verden, spesielt hvis det er blitt røyket inne i mange tiår sånn at det lukter ordentlig SURT! Alt av klær går rett til vask hos oss etter sånne besøk. Har til og med kastet noen sko fordi lukten satt så igjen. Det er helt sykt å tenke på at når jeg var yngre og jobbet på kjøkken så var det røykekrok PÅ SELVE KJØKKENET. Der satt kokker og servitører og dampet røyk side om side med de som sto å la opp mat for servering til gjestene. Og dette var helt normalt den gangen. Ingenting som het passiv røyking heller, man ble bare kalt usosial hvis man som ikke-røyker flyttet seg fordi man fikk røyk rett i ansiktet. Jaggu glad verden har gått videre Anonymkode: 51560...daa 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Virkelig den verste stanken i verden, spesielt hvis det er blitt røyket inne i mange tiår sånn at det lukter ordentlig SURT! Alt av klær går rett til vask hos oss etter sånne besøk. Har til og med kastet noen sko fordi lukten satt så igjen. Det er helt sykt å tenke på at når jeg var yngre og jobbet på kjøkken så var det røykekrok PÅ SELVE KJØKKENET. Der satt kokker og servitører og dampet røyk side om side med de som sto å la opp mat for servering til gjestene. Og dette var helt normalt den gangen. Ingenting som het passiv røyking heller, man ble bare kalt usosial hvis man som ikke-røyker flyttet seg fordi man fikk røyk rett i ansiktet. Jaggu glad verden har gått videre Anonymkode: 51560...daa Enig!!! Anonymkode: 6adc1...167
MyMichelle Skrevet 28. februar 2021 #14 Skrevet 28. februar 2021 Du kan fortelle dem at du får vondt i hodet og blir kvalm på grunn av røyken. For ikke å avvise dem helt så kan du foreslå å treffes ute eller på kafé. Vil de ikke det, så er det de som velger deg bort, ikke omvendt. Jeg er oppvokst med en mor som hadde kaffe og røyk som frokost, samt når hun skulle slappe av om ettermiddagen. Antar jeg må ha stinket røyk som unge, men det var vanlig med røyking da. Huff. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #15 Skrevet 28. februar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Mine foreldre røyket inne i barndommen. Husker fortsatt hvor ekkelt det var! Mine venner klaget på lukt av klærne, og jeg følte skam! Anonymkode: 5024d...531 For noen ufyselige venner du hadde. Komme inn i huset ditt å klage på hjemmet ditt over ting utenfor din kontroll, slik at du følte skam. Kjenner jeg får klump i magen av sånne ufordragelige, selvforherligende folk, og at de er slik som unger? Det er ikke bra. Anonymkode: be37a...145 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #16 Skrevet 28. februar 2021 Jeg kan fint takle et par timers besøk hos noen som røyker inne, men noe særlig mye mer enn det orker jeg ikke. Man må jo vaske alt man har på seg og dusje når man kommer hjem 🤢 folk som røyker inne henger fast på 80-tallet hvor det ble røyket i biler med vinduene igjen, i hus, på kafeer og det som var. Anonymkode: fabd8...ee7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #17 Skrevet 28. februar 2021 Har slekt som påstår de har slutta og røyke, men de overtok barndomshjemmet vårt og røyker inne, noe jeg har observert selv. Jeg har i ettertid unngått å besøke de for jeg blir utrolig dårlig av all form for sigarettrøyk. Min helse er viktigere enn deres behov for besøk i røykbefengt hjem. Anonymkode: 0b9f7...85f 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #18 Skrevet 28. februar 2021 Jeg kjenner heldigvis ingen som røyker, men hadde vært totalt uaktuelt for meg å besøke noen som røyker inne. Får vondt i hodet og halsen, blir kvalm, STINKER av klær og hår så det må vaskes. Heller inviter de folka hjem til dere. Dersom de spør hvorfor du ikke kommer så vær ærlig og si at du blir fysisk dårlig av røyklukt, selv om det ikke er nyrøyket i huset så lukter det innrøyket. Måtte hjem å dusje hår og vaske ytterjakke mi etter å ha stått på bussholdeplassen med en røyker.... helt utrolig hvor jævlig egoistiske noen er. Og så er det så deilig for resten av pssasjerene når det siste røykereb gjør før hen går inn døra, er å blåse ut røyken. Stinker flete meter unna, men det skjønner de ikke. ÆSJ! Anonymkode: 7e384...6f6 1
CorvusCorax Skrevet 28. februar 2021 #19 Skrevet 28. februar 2021 Ikke nok med at de røyker - men de røyker inne i 2021? Si at du ikke ønsker å bli utsatt for passiv røyking. At du ikke kommer før dem slutter å røyke inne. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #20 Skrevet 28. februar 2021 CorvusCorax skrev (29 minutter siden): Ikke nok med at de røyker - men de røyker inne i 2021? Si at du ikke ønsker å bli utsatt for passiv røyking. At du ikke kommer før dem slutter å røyke inne. Dette er folk over 80 år, så de forstår ikke helt problemet. Anonymkode: 6adc1...167 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå