Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått bekkenløsning og alt er vondt hele dagen. Det er vondt når jeg ligger å sover, finner aldri en behagelig stilling, har prøvd med dyner og puter overalt uten at noe hjelper.  Hvis jeg sitter eller ligger i sofaen er det vondt, hvis jeg går er det vondt. Jeg er bare 22 uker på vei og synes det er tidlig å bli så plaget allerede nå. Har prøvd diverse øvelser som er anbefalt oss med bekkenløsning men jeg føler det blir bare værre. 

Fysioterapauten i kommunen har mimst 4 mnd ventetud, så nærmeste fysio eller kiropraktor er minst 2 timer unna med bil (og det å sitte i bil er enormt smertefullt)

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: bbc72...57f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å få bekkenplager i uke 18 nå med andremann, hadde null plager med første. Er i uke 22 nå og må bare innse å ta det rolig. Prøve holde bekkenet stabilt, gå med små steg, små bevegelser, ikke sitte/stå/gå for lenge av gangen. Får tilrettelegging på jobb, og legen sykemelder meg om jeg syntes det blir for ille. Det er forhåpentligvis en midlertidig greie som går over ved fødselen, så jeg får bare stå i det. Noen syntes det hjelper av fysio/kiro, andre ikke, så det er ikke gitt at det vil hjelpe deg.

Heia, heia! 

Anonymkode: ceeb8...2e2

Skrevet

Har du prøvd pute for gravide eller bare vanlige puter? Bbhugme hjalp for meg. Vanlige puter funker ikke. Men sikkert individuelt.

Anonymkode: e0c51...a57

Skrevet

Fikk bekkenløsning allerede i uke 6, har vært sykmeldt gjennom hele svangerskapet. 

Har prøvd fysio, kiro, ulike øvelser, mye bevegelser, lite bevegelser, smertelindrende krem, bekken belte, osv.

Ingenting funket sånn egentlig utenom å sove med en pute mellom benet, men ikke alltid. Måtte uansett ofte snu meg, men var bedre å gjøre det enn å sove uten puter. 

Søk opp øvelser, prøv bekkenbelte, ta kontakt med din lege for henvisning, osv. Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...